Säsongen 16/17
Re: Säsongen 16/17
Jösses, den senaste tidens "formtopp" har alltså resulterat att vi tagit ikapp 10 poäng på Rögle, 5 på Färjestad, 4 på Karlskrona, 3 på Örebro/Luleå och 1 pinne på MIF. Samtidigt som vi tappat 4 poäng jämfört med Leksand.
Älskar att alla domedagsprofeter äntligen hitta tillbaka nu efter en 0 poängare! Saknat er #kyss
Jag tycker det är fullt rimligt att efter HALVA säsongen börja summera lagbygget och spelet.
Det är svårt att summera, däremot kan man ju titta på halva säsongen och säga att vi suger i ungefär hälften av fallen. Fortsätter vi ta poäng som efter uppehållet går det vägen.pulverapa skrev:Jag tycker det är fullt rimligt att efter HALVA säsongen börja summera lagbygget och spelet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Efter Leksand 10/12 vet vi mer. Har vi ett lag eller en omöjlig vision?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Får så otroligt mysiga vibbar från DIF Hockeys mail-utskick
-I morgon väntar ett slutsålt Hovet/Allmänhetens åkning
Vilken sanslöst dålig tajming att detta bottenmöte kommer nu.
Ett DIF som varken kan göra mål eller ta 3p (det första krävs ju iofs för att uppnå det andra) ställs mot ett Leksand fullpumpat med gott självförtroende och en känsla av att inget är omöjligt.
Sedan var det iofs många säsonger sedan det var omöjligt för bortalaget att vinna på Hovet.
Usch, längtar tills det är över
-I morgon väntar ett slutsålt Hovet/Allmänhetens åkning
Vilken sanslöst dålig tajming att detta bottenmöte kommer nu.
Ett DIF som varken kan göra mål eller ta 3p (det första krävs ju iofs för att uppnå det andra) ställs mot ett Leksand fullpumpat med gott självförtroende och en känsla av att inget är omöjligt.
Sedan var det iofs många säsonger sedan det var omöjligt för bortalaget att vinna på Hovet.
Usch, längtar tills det är över
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det som är synd med namnet och numret på tröjorna som går att köpa är ju att det inte alls ser likadant ut som på riktiga matchtröjorna. Även om det är tryckt går det ju faktiskt att göra i samma färger+typsnitt. Men bäst hade ju varit om det gick att få dessa broderade.Varg skrev:Alltså något är så fel inom klubben och det syns på spelarna. Varje gång det släpps en ny matchtröja så brukar jag köpa en replika med namn och nummer från den spelare som jag den säsongen tycker är bäst. Det har blivit ett par tröjor genom åren och det har nästan alltid varit svårt att välja vilket namn och nummer som ska tryckas. I år är första året som jag lämnar ryggen blank... 200 spänn känns för dyrt för någon av spelarna så här långt...
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- MarcusDaze
Sitter nu på tåget påväg till den kungliga huvudstaden. Må hockeygudarna vara på vår sida idag.
Jag ge en förmåga att dra med mig 0p upp varje gång jag är på hovet..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag ge en förmåga att dra med mig 0p upp varje gång jag är på hovet..
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Moderator
Några av er har börjat befästa en starkt nedlåtande benämning på våra sportchefer. En del av er tror att detta handlar om att "spara tid" när ni vill ta upp både Jocke och Thomas i samma mening men det som menas är att håna en av dem.
Låt bli.
Ska du ta upp någon eller båda våra sportchefer ska det göras utan att håna dem.
Om du av någon outgrundlig anledning vill fortsätta att håna kommer ditt konto att tas bort.
/Mod
Låt bli.
Ska du ta upp någon eller båda våra sportchefer ska det göras utan att håna dem.
Om du av någon outgrundlig anledning vill fortsätta att håna kommer ditt konto att tas bort.
/Mod
Förlust idag och DIF är näst sist igen. Tillbaka på ruta ett utan några förändring som skulle bli om det inte blev bättre efter landslagsuppehållet. Dags att rensa i organisationen istället för spelarna.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Sett till uppehållet är det ju rätt ok. I Borta turnén tog laget poäng i tre av fyra matcher mot hyfsat tunga lag och förlorade bara en under full tid. Sen att lyxfällan gått som tåget där bakom är ju anledningen till att kvalstrecket trots allt närmat sig.klintan85 skrev:Förlust idag och DIF är näst sist igen. Tillbaka på ruta ett utan några förändring som skulle bli om det inte blev bättre efter landslagsuppehållet. Dags att rensa i organisationen istället för spelarna.
Nej det ser inte bra ut men det är ju ljusår från hur det såg ut före uppehållet.
Studsar grabbarna tillbaka ikväll är det att blicka uppåt som gäller.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Påminner inte alltihop om Magnus Perssons år i fotbollen, då vi skulle dominera allt och det enda vi dominerade var uselhet?klintan85 skrev:Förlust idag och DIF är näst sist igen. Tillbaka på ruta ett utan några förändring som skulle bli om det inte blev bättre efter landslagsuppehållet. Dags att rensa i organisationen istället för spelarna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jo visst de har tagit fler poäng än vad de gjorde innan uppehållet men de flesta problem som de hade då har de i stort sätt fortfarande. Många av de som ska producera gör det inte nu heller som de inte gjorde då och placeringen är densamma.Praetori skrev:Sett till uppehållet är det ju rätt ok. I Borta turnén tog laget poäng i tre av fyra matcher mot hyfsat tunga lag och förlorade bara en under full tid. Sen att lyxfällan gått som tåget där bakom är ju anledningen till att kvalstrecket trots allt närmat sig.klintan85 skrev:Förlust idag och DIF är näst sist igen. Tillbaka på ruta ett utan några förändring som skulle bli om det inte blev bättre efter landslagsuppehållet. Dags att rensa i organisationen istället för spelarna.
Nej det ser inte bra ut men det är ju ljusår från hur det såg ut före uppehållet.
Studsar grabbarna tillbaka ikväll är det att blicka uppåt som gäller.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Ja man undrar ju vad som händer i laget och föreningen Damerna ligger på en 3e plats i tabellen och verkar spela fan så mycket bättre än vårt fina herrlag, kanske dem ska byta plats och spela upp oss några placeringar haha skämt åsido så ser det mörkt ut för våra herrar. Varför gör man inte så som tränare att man värvar in spelare så man har fler än vad som behövs, sen MÅSTE spelarna prestera annars blir dem bänkade sen får spelare som man har beredda vid sidan om kliva in istället, precis som dem gör i fotboll. Man kan inte bara värva in spelare och vänta på att dem ska börja prestera, det är riktigt dåliga vävningar som har gjorts den här säsongen, bara kolla på resultaten! Alla måste prestera om man ska kunna vinna matcher. Jag hoppas verkligen att vi kommer få se en förändring nu efter juluppehållet!
Eller hur. Värva 20 spelare för förstakedjan sen är det bara att bänka dom som inte gör mål vad är problemet då skulle vi börja vinna. Hade vi gjort fem mål per match så hade vi vunnit nästan alla matcher ser inte tränaren sånt varför är han då tränare undrar jag.appletime skrev:Ja man undrar ju vad som händer i laget och föreningen Damerna ligger på en 3e plats i tabellen och verkar spela fan så mycket bättre än vårt fina herrlag, kanske dem ska byta plats och spela upp oss några placeringar haha skämt åsido så ser det mörkt ut för våra herrar. Varför gör man inte så som tränare att man värvar in spelare så man har fler än vad som behövs, sen MÅSTE spelarna prestera annars blir dem bänkade sen får spelare som man har beredda vid sidan om kliva in istället, precis som dem gör i fotboll. Man kan inte bara värva in spelare och vänta på att dem ska börja prestera, det är riktigt dåliga vävningar som har gjorts den här säsongen, bara kolla på resultaten! Alla måste prestera om man ska kunna vinna matcher. Jag hoppas verkligen att vi kommer få se en förändring nu efter juluppehållet!
Född till sportchef.