SHL 2016-17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL 2016-17

Inlägg av captcash »

Lee Harvey Oswald skrev:Ja, om någon tror på poäng borta mot ett Khk "lite ur form" på fredag riskerar ni att bli besvikna.
Ser deras match borta mot HV, än så länge är dom minst lika bra.
Ett väl fungerande lag som i likhet med DIF ligger ungefär där dom ska i tabellen.

Vi kommer bli sönderåkta
Nu säger ju inte skotten allt... men i slutet av period 2 är det 24-8 till HIV och 1-0.. är verkligen KKK ens med i matchen? :?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9440
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Jim Morrison »

captcash skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Ja, om någon tror på poäng borta mot ett Khk "lite ur form" på fredag riskerar ni att bli besvikna.
Ser deras match borta mot HV, än så länge är dom minst lika bra.
Ett väl fungerande lag som i likhet med DIF ligger ungefär där dom ska i tabellen.

Vi kommer bli sönderåkta
Nu säger ju inte skotten allt... men i slutet av period 2 är det 24-8 till HIV och 1-0.. är verkligen KKK ens med i matchen? :?
Dom har spelat likadant hela säsongen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:
captcash skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Ja, om någon tror på poäng borta mot ett Khk "lite ur form" på fredag riskerar ni att bli besvikna.
Ser deras match borta mot HV, än så länge är dom minst lika bra.
Ett väl fungerande lag som i likhet med DIF ligger ungefär där dom ska i tabellen.

Vi kommer bli sönderåkta
Nu säger ju inte skotten allt... men i slutet av period 2 är det 24-8 till HIV och 1-0.. är verkligen KKK ens med i matchen? :?
Dom har spelat likadant hela säsongen.
Ja är oförstående till alla hyllningar de fått. Blir inte överaskad om de hamnar utanför topp-10.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2016-17

Inlägg av gaspo »

Praetori skrev:
Skidlöparn skrev: Exakt, visst är det hög fart och vårdslöst, men man kan inte jämföra det med exempelvis Forsbergs grej.
Exakt. Och det hade inte varit vårdslöst om motståndaren agerat därefter (även om det mycket väl fortfarande kunnat resultera i 2 minuter i skamvrån). Det blev vårdslöst eftersom Shira agerade som om ingenting skulle kunna hända och Falk fullföljde ändå. Det var respektlöst av Falk men även nonchalant av Shira i min mening.
Nu får man verkligen hoppas att han inte blev allvarligt skadad men det kommer göra ont att vara dum och det kan inga regler ändra på. Om man inte vill ha tacklingar i hockeyn så finns det en sport som heter bandy som fyller alla de kriterier som vissa i ligan verkar vara ute efter.

Skillnaden i fallet med Forsberg och Fernholm är att Fernholm gjorde vad han kunde för att skydda sig men en utsträckt armbåge mot huvudet är liksom ingenting som man kan förvänta sig på kartan. Att man däremot tar emot pucken i kortsargen när det kommer en motståndare farande och inte skyddar sig därefter är på gränsen till medansvar.
Ja Falk gjorde fel och det resulterade i vårdslöst spel men det finns grader i helvetet.
Glöm inte att Forsberg HOPPADE upp med armbågen.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2016-17

Inlägg av gaspo »

seppuko skrev:
Örnen skrev:
sensei skrev:
Örnen skrev:Hur enögda är ni egentligen? Otroligt. Klart det är matchstraff och given avstängning.
Haha, nej det tycker jag inte. Shira beters sig ju helt efterblivet, han borde få matchstraff för sin egen trygghet.
Vad gör Schira annorlunda mot hur varenda back som ska hämta en puck i sarghörnet agerar? Falk tar alldeles för många skär och trycker Schira i ryggen med full kraft in i sargen.
Precis. Absolut har Shira ett ansvar här, men tar man bort tacklingen helt ur ekvationen blir det ju en kamp om pucken allt som oftast. Här kommer Falk i 120km/h utan uppsåt att bromsa. Hade Shira tex fått ett felskär eller annat hade Falk inte haft en skugga av chans att ta ett annat beslut i situationen och en större skada hade skett. Hade Falk i denna situation inte tryckt till i ryggen hade det inte heller uppstått någon större skada. Men nu gör han det och därför blir det en boarding av det allvarligare slaget som tydligt står i regelboken skall ge matchstraff.

Falk får helt enkelt matchstraff för ett dåligt beslutsfattande anser jag, och det ska han ha. Man måste säga ifrån när sådana dåliga beslut sker, lite typ som Rönnberg gör på Engsund idag, och det var från en situation igår där inget hände som tur var.

Jävlar 120knyck inte dåligt.
Sedan,Roger Rönnberg vill ENBART få upp sitt anseende inom shl. Han vet att han är ishockeyns genom tidernas mest hatade tränare. Han har gnällt på varenda avstängning,varenda utvisning,precis på allt. Kommer alltid med undanflykter.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2016-17

Inlägg av gaspo »

sensei skrev:
Örnen skrev:
sensei skrev:
Örnen skrev:Hur enögda är ni egentligen? Otroligt. Klart det är matchstraff och given avstängning.
Haha, nej det tycker jag inte. Shira beters sig ju helt efterblivet, han borde få matchstraff för sin egen trygghet.
Vad gör Schira annorlunda mot hur varenda back som ska hämta en puck i sarghörnet agerar? Falk tar alldeles för många skär och trycker Schira i ryggen med full kraft in i sargen.
Jag tycker att han hämtar pucken som om inte Falk ens var där. Tycker det syns ganska tydligt på reprisen också, han tittar upp men verkar ändå utgå ifrån att det inte kommer någon kontakt?! Han åker till och med in Falks bana.

Sen är ju inte tacklingen något att prata om alls (håller du med om att den är en ganska mild tackling?), men Schira som är naivt oförberedd flyger självklart som en vante.

Schira är alltså en fara för sig själv och borde få en lång avstängning eftersom målsättningen i SHL verkar vara att ingen någonsin skall få göra sig lite illa.
Väl skrivet!
rikkard
Inlägg: 1296
Blev medlem: 2007-01-26

Re: SHL 2016-17

Inlägg av rikkard »

captcash skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Ja, om någon tror på poäng borta mot ett Khk "lite ur form" på fredag riskerar ni att bli besvikna.
Ser deras match borta mot HV, än så länge är dom minst lika bra.
Ett väl fungerande lag som i likhet med DIF ligger ungefär där dom ska i tabellen.

Vi kommer bli sönderåkta
Nu säger ju inte skotten allt... men i slutet av period 2 är det 24-8 till HIV och 1-0.. är verkligen KKK ens med i matchen? :?
Hoppas att vi spelar en ultradefensiv mot dem på fredag och satsa på kontringar. Då kan vi vinna med 1-0. Annars förlorar vi med 3 eller 4 noll. Låt dem föra matchen på hemmaplan.

Edit: Karlskrona har gjort 1 mål på de 3 senaste matcherna, och ändå vunnit 1 match.
EspenK
Inlägg: 9044
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL 2016-17

Inlägg av EspenK »

Tvingades se Hv-khk live pga jobbet. Inget av lagen imponerade. Khk hade nästan inget förutom några sträckandes i början. Ser ut som ett lag med problem. Vi har goda chanser att vinna båda OM vi spelar som vi gjorde mot Luleå i stora delar av matchen och OM Tellan får stå båda.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: SHL 2016-17

Inlägg av B.I.B.A »

Varför i helvete spelar vi Fredag - Söndag? Om de vill ha back 2 back så sätt Fredag-lördag, annars Torsdag-Lördag. Fredagar och söndagar är skitdagar för hockey.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1647
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2016-17

Inlägg av jsson »

Perfekt att vi möter KHK i en nedåtgående trend lagom till ett Back-to-Back-möte. Ska vi gissa på 8-2 till KHK över två matcher? Lite så det fungerade förra säsongen så vi ska väl inte vara sämre i år.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL 2016-17

Inlägg av captcash »

B.I.B.A skrev:Varför i helvete spelar vi Fredag - Söndag? Om de vill ha back 2 back så sätt Fredag-lördag, annars Torsdag-Lördag. Fredagar och söndagar är skitdagar för hockey.
Agree, förrutom nu för jag ska iväg till Lkpg under lördag o halva söndag så hinner precis med båda matcherna, woho! Nice planning! :D
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL 2016-17

Inlägg av seppuko »

gaspo skrev:
seppuko skrev:
Örnen skrev:
sensei skrev:
Örnen skrev:Hur enögda är ni egentligen? Otroligt. Klart det är matchstraff och given avstängning.
Haha, nej det tycker jag inte. Shira beters sig ju helt efterblivet, han borde få matchstraff för sin egen trygghet.
Vad gör Schira annorlunda mot hur varenda back som ska hämta en puck i sarghörnet agerar? Falk tar alldeles för många skär och trycker Schira i ryggen med full kraft in i sargen.
Precis. Absolut har Shira ett ansvar här, men tar man bort tacklingen helt ur ekvationen blir det ju en kamp om pucken allt som oftast. Här kommer Falk i 120km/h utan uppsåt att bromsa. Hade Shira tex fått ett felskär eller annat hade Falk inte haft en skugga av chans att ta ett annat beslut i situationen och en större skada hade skett. Hade Falk i denna situation inte tryckt till i ryggen hade det inte heller uppstått någon större skada. Men nu gör han det och därför blir det en boarding av det allvarligare slaget som tydligt står i regelboken skall ge matchstraff.

Falk får helt enkelt matchstraff för ett dåligt beslutsfattande anser jag, och det ska han ha. Man måste säga ifrån när sådana dåliga beslut sker, lite typ som Rönnberg gör på Engsund idag, och det var från en situation igår där inget hände som tur var.

Jävlar 120knyck inte dåligt.
Sedan,Roger Rönnberg vill ENBART få upp sitt anseende inom shl. Han vet att han är ishockeyns genom tidernas mest hatade tränare. Han har gnällt på varenda avstängning,varenda utvisning,precis på allt. Kommer alltid med undanflykter.
Äsch, var ju bara en överdrift :)

Sen angående Rönnberg, om så nu skulle vara fallet är han fortfarande bättre än typ alla andra tränare medialt kring en sådan situation. Bara att applådera.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Att khk kommer falla har varit självklart sen början av säsongen. De her haft en sjukt effektivitet på typ 30-40% och sämst Corsi i ligan. Nu har den effektiviteten gått ner på typ 1-2 % efter uppehållet. Den enda trean det tagit var mot Leksand och det var pga en ren domarmiss då Leksand fick en 5 min emot sig när två spelare kolliderade i slutskedet av matchen. Enda som håller khk kvar i matcherna är deras målvakter just nu men det skulle inte förvåna mig om det slutar i ingenmansland eller sämre. Det här två matcherna ska vi vinna då vi är ett bättre lag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2016-17

Inlägg av elklingo »

Benjamin L. Willard skrev:Att khk kommer falla har varit självklart sen början av säsongen. De her haft en sjukt effektivitet på typ 30-40% och sämst Corsi i ligan. Nu har den effektiviteten gått ner på typ 1-2 % efter uppehållet. Den enda trean det tagit var mot Leksand och det var pga en ren domarmiss då Leksand fick en 5 min emot sig när två spelare kolliderade i slutskedet av matchen. Enda som håller khk kvar i matcherna är deras målvakter just nu men det skulle inte förvåna mig om det slutar i ingenmansland eller sämre. Det här två matcherna ska vi vinna då vi är ett bättre lag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Problemet: vi gör inte heller några mål...
"Målsättning: Top 6"
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: SHL 2016-17

Inlägg av sPTNC »

Verkligheten börjar komma ifatt khk. Deras destruktiva och defensiva spelsett är sönderläst och börjar bli lättare att ta sig igenom då farten ökar och lagen blir mer ihopspelade.
Jag tror khk likt ett juniorlag spelar utefter formen. Har de medflyt så går det jävligt bra och de orkar kriga för varje puck samt att det mesta går in. I motgång är går det riktigt tungt och de får slita för varje situation för att vinna puck.
Nu är khk ett spöke för oss så vi gör väl som vanligt och vänder trenden för dem.

Men av det lilla jag såg igår av dem så imponerades jag inte. Hv hade bra koll på dem när jag började titta efter halva andra perioden.
Skriv svar