SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016

Inlägg av Jim Morrison »

DRC skrev:Spela Linus Johansson mer era tröttmössor - och låt honom slippa gå med dögrävarna.
Äntligen är vi överens om någonting.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016

Inlägg av rikkard »

Jim Morrison skrev:
Praetori skrev:Det är störande att vi får kämpa så fruktansvärt för varje mål medan lag som fuleå mfl nästan alltid lyckas utnyttja uppkomna situationer maximalt.
Vi hade haft ett par fler vinster med en bra målvakt.
Ja visst är det så. Tellan ligger SIST i målvaktsligan (se statistiken på SHL.se). Reiderborn har ännu sämre statistik och skulle hamna efter honom om han hade stått tillräckligt många matcher för att räknas med i sammanställningen.
Att vi har förtvivlat svårt att göra mål framåt gör inte saken bättre.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016

Inlägg av Henke_F »

Tycker luleå kommer undan med alldeles förmycket fulspel, fasthållning, tripping. Skulle kunnat haft några utvisningar till.

..även om inte kanske varit till fördel med tanke på vårat PP.
Senast redigerad av Henke_F den 2016-11-22 20:34:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016

Inlägg av 136_Djurgårdare »

sensei skrev:
136_Djurgårdare skrev:
sensei skrev:
136_Djurgårdare skrev:Solklart matchstraff.
Berätta mer om det är solklart, vilken regel har du tankarna?
Boarding. Våldsam tackling i ryggen mot sarg, och det är inte så att spelaren vänder sig i sista stund, utan Falk ser ryggen en bra bit och väljer att fullfölja. Respektlöst.
Alla spelare i SHL utom Jeff Tambellini tacklar i det läget. Jag menar att det är en helt standardmässig situation som maximalt skulle ha gett 2 minuter, men Schira är respektlös mot sig själv när han inte verkar förstå att det kommer en tackling.

Regelboken saknar konsekvent aspekter hur "mottagande" spelare skall anses agera, därför blir det sådana här diskussioner varenda gång. Jättetrist.
Problemet är ju avståndet till sargen när Falk sätter in tacklingen, samt att satsningen är helt galen, alldeles för många skär in i den satsningen. Den är helt enkelt vårdslös. Schira måste gå för att ta pucken och jag köper inte att vänder sig i sista sekunden. Falk skulle mycket väl antingen kunna komma närmare spelaren och ta med sig spelaren in i sargen så att säga, eller faktiskt gå runt och gå på pucken med tanke på den farten han har. Den mer stötande tacklingen som han sätter in i den farten och med det avståndet till sargen är en Boarding och eftersom det blir en skada så är det matchstraff. Inte fel att jaga en back och sätta in en propp, men det där var inte ok.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Re: SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016

Inlägg av ken1968 »

136_Djurgårdare skrev:
sensei skrev:
136_Djurgårdare skrev:
sensei skrev:
136_Djurgårdare skrev:Solklart matchstraff.
Berätta mer om det är solklart, vilken regel har du tankarna?
Boarding. Våldsam tackling i ryggen mot sarg, och det är inte så att spelaren vänder sig i sista stund, utan Falk ser ryggen en bra bit och väljer att fullfölja. Respektlöst.
Alla spelare i SHL utom Jeff Tambellini tacklar i det läget. Jag menar att det är en helt standardmässig situation som maximalt skulle ha gett 2 minuter, men Schira är respektlös mot sig själv när han inte verkar förstå att det kommer en tackling.

Regelboken saknar konsekvent aspekter hur "mottagande" spelare skall anses agera, därför blir det sådana här diskussioner varenda gång. Jättetrist.
Problemet är ju avståndet till sargen när Falk sätter in tacklingen, samt att satsningen är helt galen, alldeles för många skär in i den satsningen. Den är helt enkelt vårdslös. Schira måste gå för att ta pucken och jag köper inte att vänder sig i sista sekunden. Falk skulle mycket väl antingen kunna komma närmare spelaren och ta med sig spelaren in i sargen så att säga, eller faktiskt gå runt och gå på pucken med tanke på den farten han har. Den mer stötande tacklingen som han sätter in i den farten och med det avståndet till sargen är en Boarding och eftersom det blir en skada så är det matchstraff. Inte fel att jaga en back och sätta in en propp, men det där var inte ok.
Kan hålla med idet du skriver tyckte först när jag såg det live att det inte va så farligt, men efter sätt ett antal repriser så är nog matchstraffet rätt.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1493
Blev medlem: 2012-03-01

Re: SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016

Inlägg av Ohddan »

Vi hade kunnat ha Rinne i mål, spelar ingen som helst roll när vi har gummiklubbor i offensiv zon.
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016

Inlägg av Davidsson »

Davidsson skrev:Falks tackling e brutal. [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Min smiley föll bort.
Espan86
Inlägg: 434
Blev medlem: 2012-01-31
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016

Inlägg av Espan86 »

Igen vad är de för skott ridderwall. Min mormor skjuter ju bättre!!! De där e ett bra läge!
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016

Inlägg av Praetori »

Ohddan skrev:Vi hade kunnat ha Rinne i mål, spelar ingen som helst roll när vi har gummiklubbor i offensiv zon.
Exakt. Tvivlar på att vi ens vunnit mer än nån enstaka match mer med Price eller Rask i kassen med tanke på vilka lägen som vi bjuder på till och från.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016

Inlägg av Puckey »

Det täckningsförsöket från Tambellini visar åtminstone på någon form av vilja att göra rätt för sig, även om han hade dalar även i Växjö förstår jag dock inte hur han kan vara så tvärusel i höst.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016

Inlägg av Morwin »

Bra domare... Not! Hur många har han släppt nu?

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016

Inlägg av sauron »

Ska inte lulää ta ut lassinanti, de brukar väl göra det vid 2-2 i tredje?

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
It's the hope that kills you.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016

Inlägg av Praetori »

Puckey skrev:Det täckningsförsöket från Tambellini visar åtminstone på någon form av vilja att göra rätt för sig, även om han hade dalar även i Växjö förstår jag dock inte hur han kan vara så tvärusel i höst.
Det är Musses aura som ställer Jeffs Chakra i obalans. I detta läget känns det lika troligt som något annat. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
promannen
Inlägg: 300
Blev medlem: 2013-03-05

Re: SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016

Inlägg av promannen »

kan vi börja ta 3poängare tack.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016

Inlägg av Morwin »

promannen skrev:kan vi börja ta 3poängare tack.
Spelarna är nöjda med oavgjort.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Skriv svar