Våra målvakter och allting runt omkring dem

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Henke_F »

diftobbe89 skrev:Mja, men va inte arga på Adam, han spelar ungefär efter förväntningarna, det är ledningen som har anställt honom, dessutom har ledningen gått in och velat förändra något som inte vart ett problem tidigare, nu ska vi minsann vara ''framåtlutade'' och allt det där, spela offensiv hockey utan att skaffa ordentliga resurser för vad som krävs, man gapar efter för mycket, har en sån sjukt stark känsla av att det här laget mycket väl kan hamna i ett kval. Ett ungt orutinerat lag som helt saknar spets, och en helt ny huvudcoach som vi inte har en aning om hur han hanterar motgångar.
Inte alls arg på Adam, går inte att klandra honom till att ha tackat ja till ett erbjudande han har fått. Det är dom som gav honom erbjudandet som det är fel på och dom skulle ha letat en andramålis som åtminstonde spelat stabilt på samma nivå som SHL-hockeyn.

Annars om det ändå skulle gamblas så hade vi ju två junismålisar som hade kunnat fått konkurera om andraspaden. Men Linus sjabblade vi bort till HV. Glömt namnet på våran andra lovande, som vi väl lånat ut?
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av förevigtdjurgården »

Robin Jensen, är det honom du tänker på?
Vila i Frid, DIF Hockey.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av förevigtdjurgården »

Bild
Vila i Frid, DIF Hockey.
Steef
Inlägg: 344
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Steef »

Vi har ju inte ens den sämsta Reideborn, syrran har ju en procent sämre i räddningar.
*skriv signatur här*
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av emilin »

Personligen så tycker jag att denna hetsjakt på Reideborn är helt sjuk, snacka om att sparka på den svagaste, hur i helvete kan vi kritisera en andre målvakt för den position vi befinner oss i, ge upp låt oss kritisera de överbetalda som på pappret ska leverera.
Reideborn är något som vi på sikt ska kunna bygga upp och för förhoppningsvis ska kunna ge första spaden, skulle det visa sig att så är inte fallet så bör ju klubben hitta en förste målvakt, men att pissa på en individ på detta sätt är fan inte rätt.
Samma sak gäller all kritik till de spelare som krigar i botten av hierarkin ge fan i dem de gör garanterat det som krävs av dem.

MVH En som har tröttnat på skit snacket.
Användarvisningsbild
Husmusen
Inlägg: 261
Blev medlem: 2011-09-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Husmusen »

Den som ska klandras i första hand är ju sportchefen som satsar på allsvenskt material även fast vi spelar i SHL (sista säsongen kanske). Adam, Hank och Ahlén var ju helt ok värvningar i AS men borde ha dumpats eller aldrig återvärvats i Adams fall.
Blårand
Inlägg: 67
Blev medlem: 2012-07-24

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Blårand »

Man håller ihop
Jag har sedan länge tappat tonåringens engagemang för laget och spelarna. I skolor och på arbetsplatser försvarade jag Djurgården och mig som djurgårdare. Skulle aldrig ha medgett att någon spelare var dålig.

På matcherna fanns inga klackar, men det var under vissa år mycket folk och publiken levde med. Aldrig att man buade åt en enskild spelare. Däremot kunde man bua åt laget efter en dålig insats.

Målvakten Dembo var populär och en stor personlighet. Varvade idioträddningar med tabbar. Det är charmen med målvakteriet. Mot slutet av hans karriär höjdes röster för att han kostade för mycket och borde bort. Efter ett något tveksamt ingripande mot Elfsborg på Stadion så buade klacken åt Dembo. Samma kille som efter varje segermatch gått fram till klacken och lett allsången.

Då förstod jag att något hänt med supporterkulturen. Att håna en egen spelare. Något liknande finner jag på detta forum. En massa inlägg om hur dåliga våra spelare är. Och nu den stackars målvakten Adam. Tror någon verkligen att han blir bättre av att hela tiden höra hur dålig han är?

Det är en del av tidsandan. Sociala medier gör det lättare att anonymt angripa, håna och hata. Men de sociala medierna är inte orsaken utan ett av verktygen.

Nej ställ upp för spelarna. Kritiken ska riktas mot ledningen som angett uppgiften utan att tilldela resurserna. Spelarna gör nog så gott de kan, men den psykiska pressen är hård. En forward som gör för få poäng får sparken (Leksand) och då hjälper inte gamla meriter. Spelarna vet också att det blir ett enda långt kämpande till mars för att rädda kontraktet. En mara är varje förlust svider.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av minalman »

Blårand for President! What a speach! ^^^
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Skidlöparn »

Riktigt fint Blårand!
Är det några som kan påverka hur resten av säsongen så är det vi. Fortsätter all spott och spä kommer självförtroendet fortsätta att vara nere i källaren. Vi måste tro på grabbarna för att de ska börja tro på sig själva igen!
Användarvisningsbild
OTTO
Inlägg: 14
Blev medlem: 2012-07-08

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av OTTO »

Hatten av för Blårand!
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Think if... »

Bra analys av sakernas tillstånd. Jag lovar, jag ska kämpa till det bitar slutet i vår. Gå på varje match (hemma) och jag buar aldrig, aldrig (sic!) åt laget eller enskilda spelare, oavsett prestation och mitt eget mentala tillstånd. Jag går heller aldrig från en match innan den är slut. Det är på motsatsen man identifierar en aik:are
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Husmusen
Inlägg: 261
Blev medlem: 2011-09-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Husmusen »

Man är lojal mot klubben inte mot spelare som signar för andra lag innan säsongens slut osv.

Klubben före allt!
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Andy »

Bra där Blårand!

Jag har heller aldrig förstått det där med att håna och häckla egna spelare eller att vilja bojkotta Djurgården för att det går dåligt.

Självklart ska man inte bara tyst sitta stilla och se på om man är oroad för föreningens utveckling, men då finns det bättre sätt att visa sitt engagemang än att vända sig mot föreningen och de egna spelarna. Gå på medlemsmöten, gå på årsmötet, engagera sig i föreningsdemokratisk anda för att förändra.

Vill man dessutom bidra positivt kan man göra det genom att fortsätta gå på matcher och säkerställa att trycket som brukar kunna bära våra spelare fram på Hovet fortsätter match efter match. Marginalerna har varit små i år, tyvärr till vår nackdel. Men med så små marginaler kan det vara hemmastödet som får vissa kritiska ögonblick i vissa kritiska matcher att tippa över. Vill man bidra ännu mer finns det massor att göra - själv var jag med och såg till att Ottosson körde en sista säsong i DIF och jag vågar påstå att han bidrog det året. Den insamlingen är ett exempel på något en handfull supportar som inte stillatigande ville se föreningen sjunka ännu djupare ner åstadkom för att man ville bidra i stället för att falla in i buropen och kraven på bojkott.

Du kan göra skillnad och du har ett ansvar att göra det!

Visst är läget allvarligt och visst är det plågsamt att se laget underprestera. Låt oss analysera vad som gick snett när säsongen är över för att just nu i stället fokusera på att stötta vårt lag!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av vr6power »

Andy skrev:Bra där Blårand!

Jag har heller aldrig förstått det där med att håna och häckla egna spelare eller att vilja bojkotta Djurgården för att det går dåligt.

Självklart ska man inte bara tyst sitta stilla och se på om man är oroad för föreningens utveckling, men då finns det bättre sätt att visa sitt engagemang än att vända sig mot föreningen och de egna spelarna. Gå på medlemsmöten, gå på årsmötet, engagera sig i föreningsdemokratisk anda för att förändra.

Vill man dessutom bidra positivt kan man göra det genom att fortsätta gå på matcher och säkerställa att trycket som brukar kunna bära våra spelare fram på Hovet fortsätter match efter match. Marginalerna har varit små i år, tyvärr till vår nackdel. Men med så små marginaler kan det vara hemmastödet som får vissa kritiska ögonblick i vissa kritiska matcher att tippa över. Vill man bidra ännu mer finns det massor att göra - själv var jag med och såg till att Ottosson körde en sista säsong i DIF och jag vågar påstå att han bidrog det året. Den insamlingen är ett exempel på något en handfull supportar som inte stillatigande ville se föreningen sjunka ännu djupare ner åstadkom för att man ville bidra i stället för att falla in i buropen och kraven på bojkott.

Du kan göra skillnad och du har ett ansvar att göra det!

Visst är läget allvarligt och visst är det plågsamt att se laget underprestera. Låt oss analysera vad som gick snett när säsongen är över för att just nu i stället fokusera på att stötta vårt lag!
Ska du analysera vad som gick snett efter vi åkt ur om så skull hända?? lite sent då göra nå åt saken va??
Skriv svar