Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Varg
Inlägg: 54
Blev medlem: 2013-03-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Täby

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Varg »

Jag är inte så värst insatt i hur spelarövergångar går till. Men om en spelare är bänkad och klubben är helt på det klara med att man vill bli av med honom. Har spelaren då kvar sitt uppskattade värde trotts att han är svinkall spelmässigt?
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Varg skrev:Jag är inte så värst insatt i hur spelarövergångar går till. Men om en spelare är bänkad och klubben är helt på det klara med att man vill bli av med honom. Har spelaren då kvar sitt uppskattade värde trotts att han är svinkall spelmässigt?
Allt som oftast får klubben stå för en del av lönen även efteråt.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Think if... »

Skidlöparn skrev:
MarcusDaze skrev:
ALLTID DIF skrev:Hur funkar det ?
Ang Adam Om vi vill bryta kontraktet ?


Någon med koll ?
Det är väll bara att riva kontraktet men vi kommer ju fortfarande att få betala hans lön.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det vettigaste måste ju vara att låta någon allsvensk klubb ta över (en del av) hans kontrakt.
...och ersättas med... ?
Using Tapatalk
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Think if... skrev:
Skidlöparn skrev:
MarcusDaze skrev:
ALLTID DIF skrev:Hur funkar det ?
Ang Adam Om vi vill bryta kontraktet ?


Någon med koll ?
Det är väll bara att riva kontraktet men vi kommer ju fortfarande att få betala hans lön.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det vettigaste måste ju vara att låta någon allsvensk klubb ta över (en del av) hans kontrakt.
...och ersättas med... ?
Ja, om nu en ersättare hittas givetvis. Men det ingick inte i diskussionen.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Think if... »

Skidlöparn skrev:
Think if... skrev:
Skidlöparn skrev:
MarcusDaze skrev:
ALLTID DIF skrev:Hur funkar det ?
Ang Adam Om vi vill bryta kontraktet ?


Någon med koll ?
Det är väll bara att riva kontraktet men vi kommer ju fortfarande att få betala hans lön.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det vettigaste måste ju vara att låta någon allsvensk klubb ta över (en del av) hans kontrakt.
...och ersättas med... ?
Ja, om nu en ersättare hittas givetvis. Men det ingick inte i diskussionen.
Sant. Fast det blir en hyfsat central bit av att ta bort en målvakt. Det kan omöjligen vara bättre att stå utan.
Själv hade jag nog trott (innan säsongen) att man skulle våga sätta Robin bredvid Tellan. Men icke, och jag tror nog att man givet laget ville ha en målvakt med SHL meriter i större omfattning. Samtidigt tycker jag nog inte att Adam är den som underpresterat mest, lång ifrån faktiskt
Using Tapatalk
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Håller med föregående angående Adams prestation.

Finns nog inte en tanke på att bryta kontraktet.
Tellans kontrakt går ut efter säsongen och där förlänger vi förhoppningsvis inte.
Bättre att ha kvar Adam och jobba med honom samtidigt som vi tar in en ny förstakeeper.
jonkejober
Inlägg: 11
Blev medlem: 2013-12-13

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jonkejober »

Visst att Tellan inte varit på topp alla matcher men samtidigt har han varit vår bästa spelare i vissa matcher. Sista matchen räddade han flera frilägen, gjorde en superräddning i 4 mot 5 och fler kvalificerade räddningar än så. Försvaret läcker ju som ett såll - i alla spelformer.
Using Tapatalk
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

ciirree skrev:Håller med föregående angående Adams prestation.

Finns nog inte en tanke på att bryta kontraktet.
Tellans kontrakt går ut efter säsongen och där förlänger vi förhoppningsvis inte.
Bättre att ha kvar Adam och jobba med honom samtidigt som vi tar in en ny förstakeeper.
Fast det finns ju inget i nuläget som pekar på att Reideborn håller för SHL eller ens utvecklas, han har redan haft 2 säsonger på sig och kan efter det titulera sig som en av SHL sämsta målvakter. Reideborn var en otroligt vårdslös chansning och det fanns absolut inget som styrkte att Reideborn var en bra värvning rent sportsligt, enda anledning att vi tog in honom var för att han spelat med oss tidigare. Egentligen skulle man letat utvecklingsbar talang istället, likt Mantas, som nr 2 bakom Tellan. Nu är det ju tyvärr försent då Jocke tog in Reideborn alldeles för tidigt istället för att arbeta och scouta mer på den positionen och nu sitter vi fast med Reideborn. Nu tror jag tyvärr att vi är fast med Reideborn då det inte finns något på marknaden i nuläget.
tomten
Inlägg: 1007
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av tomten »

tomten skrev: 2016-04-30 13:42:50
Jag verkligen drar mig från att köpa nytt säsongskort. Känns som vi har ett allsvenskt lag. Inge kul att köpa ett säsongskort för att gå och titta på brukare som kommer förlora.

Vi har inga ersättare för Mantas, Högström, Sören eller Thoresen.

Tellan blir inte bättre med åren, det visade han tydligt den här säsongen. Reideborn var inte bra i Modo. Oerfarna backar och ingen riktig spets framåt....
Tråkigt att jag hade så rätt och konstigt att sportchefer som jobbar med laget dagligen inte lyckas se problemen tidigare...
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

Puckey skrev:
Varg skrev:Undrar om Tambellini's lönepost matchar Zackrisson anspråk?
Gissar på att Tambellini tjänat ca 175' i månaden, medan Zackrisson lär vilja ha åtminstone 225'. Sen ska det på arbetsgivaravgifter och vi lär få behålla en del av Tambellinis kostnad, en sån rockad lär kosta över miljonen.

Men OJ vilken skillnad det skulle göra för vår klättring i tabellen !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zacke har ju förmåga som få att få me sej resten av besättningen !
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

ALLTID DIF skrev:
Puckey skrev:
Varg skrev:Undrar om Tambellini's lönepost matchar Zackrisson anspråk?
Gissar på att Tambellini tjänat ca 175' i månaden, medan Zackrisson lär vilja ha åtminstone 225'. Sen ska det på arbetsgivaravgifter och vi lär få behålla en del av Tambellinis kostnad, en sån rockad lär kosta över miljonen.

Men OJ vilken skillnad det skulle göra för vår klättring i tabellen !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zacke har ju förmåga som få att få me sej resten av besättningen !
Fan dags för Zackes brorsa att "betala tillbaka", har får ringa sin bror och övertala honom helt enkelt! In med Zacke och vi är "mini-Bajen" :lol:
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Frasse »

ALLTID DIF skrev:
Puckey skrev:
Varg skrev:Undrar om Tambellini's lönepost matchar Zackrisson anspråk?
Gissar på att Tambellini tjänat ca 175' i månaden, medan Zackrisson lär vilja ha åtminstone 225'. Sen ska det på arbetsgivaravgifter och vi lär få behålla en del av Tambellinis kostnad, en sån rockad lär kosta över miljonen.

Men OJ vilken skillnad det skulle göra för vår klättring i tabellen !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zacke har ju förmåga som få att få me sej resten av besättningen !
Har du någon som helst information om att Zackrisson är aktuell ? Eller för den delen ens intresserad av att spela i Djurgården? Om inte lägg ned tjatet om att han skall värvas för pengar som föreningen i dag saknar.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1685
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

Frasse skrev: Har du någon som helst information om att Zackrisson är aktuell ? Eller för den delen ens intresserad av att spela i Djurgården? Om inte lägg ned tjatet om att han skall värvas för pengar som föreningen i dag saknar.
Här har du dina två "källor":
Lakrisal skrev:Hört från TV folk att DIF ringt och frågat om Zackrisson som tydligen inte ska vara helt nöjd i Schweiz.

Inget konkret men låter som att man börjar titta på mer spets
ALLTID DIF skrev:Kollade upp runt Zacke och han har tydligen inte skrivit på för Örebro eller Linköping ännu i allafall!

Hoppas för tusan gubbar att dom inte avböjt den chansen Jocke & Co!

Det vore tokigt att inte ta den chansen dom hade eller kanske har kvar!?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Varg
Inlägg: 54
Blev medlem: 2013-03-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Täby

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Varg »

Om du ställer frågan till mig, så nej. Jag sitter inte på någon sådan information. Jag har bara gjort som säkert en hel del andra har. Läst den hockeyinfo som finns tillgänglig och sett att Tambellini ryktas vara på väg ifrån Djurgården och Zackrisson ska bort från Lugano. Sen var jag lite nyfiken på prislappen på dessa herrar, inget mer.
peter johansson
Inlägg: 247
Blev medlem: 2006-06-07

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av peter johansson »

Här kommer det en länk på vad spelarna i SHL tjänade förra säsongen med tanke på att många vet/gissar på vad olika spelare tjänar !!



http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3574855.ab
Låst