Wishes skrev:Om moderatorns inställning avspeglar inställningen hos ledarstab och i omklädningsrummet förstår jag, och har all förklaring till att det ser ut som det gör på planen. Ingen kritik, vi ryggdunkar varandra och har det mysigt oavsett.
Kritik mot spelare får gärna framföras men absolut inte på det sätt som vissa gör. Onle-liners som enbart berättar hu "jävla dålig X" är och vilken "praktsopa X är" - skriv om spelare och ledare och andra på ett sakligt och socialt fungerande sätt så är saken ur världen.
Att urskiljningslöst attackera spelare med en mening som förkunnar hur jävla dålig spelaren är, är inte ok. Fortsätter man att agera så trots uppmaningar från moderator blir man till slut avstängd.
Det ÄR enkelt. Tänk till lite innan ni postar inlägg. Varför är han dålig? Berätta hur! ge exempel och bjud in till diskussion.
Helt galet besviken.. Har inte ens kommit på mig o skriva något under matchen. Man tror faan man drömmer. Det här är inte DIF, inte på långa vägar. Fram med förbandslådan nu o stoppa blödningen. Så här totalt urbota uruselt får det inte fortsätta se ut. Ta ett snack o kolla av vilka som villl fortsätta kriga för skölden. De som inte har den orken eller viljan placeras på läktaren...
NU RÄCKER DET
Vill också tillägga att jag genom åren åkt på många bortamatcher, köpt souvenirer, betalat medlemskap etc och stöttat DIF i vått och torrt. Det här forumet är faktiskt till för klubbens fans i första hand, inte för media och spelarnas familjemedlemmar. Jag tror knappt jag skrivit något nedvärderande om någon spelare ikväll, förutom möjligtvis att Tellan ser seg ut. Press har jag inte ens nämnt. Men när jag poängterar vikten av att få framföra kritik och får höra "Du skall göra som du blir tillsagd, skriver du negativt om klubben kan du bli bannad" samt får inlägg bortplockade för att jag inte håller med moderatorn, så känner jag mig illa behandlad. Kan vara värt att tänka på hur du som moderator bemöter klubbens trogna fans.
Nilsrock skrev:nu tycker jag att du får du sluta moderera bort inlägg med saklig framförd kritik. Jag tror inte att någon har problem med att du plockar bort personangrepp å dylikt men jag har sett många vettiga inlägg som tagits bort som hållit god ton samt varit motiverande och sakligt framfört.
Alla här inne är Djurgårdare vill endast föreningens bästa.
Att håna enskilda spelare och föreningen i synnerhet är inte ok och det är inte att vilja föreningens bästa.
Med det sagt kan man lugnt påstå att inledningen av denna säsong är en av de absolut blekaste och sämsta jag bevittnat sedan jag började följa hockeyn aktivt för 35 år sedan.
Skador i alla ära men vi begår rena junior misstag gång på gång och tilltänkt tongivande spalre har inte direkt levt upp till vad den sportsliga ledningen nog tänkte sig när de värvades till klubben.
Jag kanske var otydlig. Jag håller självklart med om att vi inte ska håna våra egna spelare och det ej dom inlägg jag syftade på. Men det har tagits bort vettiga inlägg som inte innehållit hån eller personangrepp
B.I.B.A skrev:Vill också tillägga att jag genom åren åkt på många bortamatcher, köpt souvenirer, betalat medlemskap etc och stöttat DIF i vått och torrt. Det här forumet är faktiskt till för klubbens fans i första hand, inte för media och spelarnas familjemedlemmar. Jag tror knappt jag skrivit något nedvärderande om någon spelare ikväll, förutom möjligtvis att Tellan ser seg ut. Press har jag inte ens nämnt. Men när jag poängterar vikten av att få framföra kritik och får höra "Du skall göra som du blir tillsagd, skriver du negativt om klubben kan du bli bannad" samt får inlägg bortplockade för att jag inte håller med moderatorn, så känner jag mig illa behandlad. Kan vara värt att tänka på hur du som moderator bemöter klubbens trogna fans.
Nilsrock skrev:nu tycker jag att du får du sluta moderera bort inlägg med saklig framförd kritik. Jag tror inte att någon har problem med att du plockar bort personangrepp å dylikt men jag har sett många vettiga inlägg som tagits bort som hållit god ton samt varit motiverande och sakligt framfört.
Alla här inne är Djurgårdare vill endast föreningens bästa.
Att håna enskilda spelare och föreningen i synnerhet är inte ok och det är inte att vilja föreningens bästa.
Med det sagt kan man lugnt påstå att inledningen av denna säsong är en av de absolut blekaste och sämsta jag bevittnat sedan jag började följa hockeyn aktivt för 35 år sedan.
Skador i alla ära men vi begår rena junior misstag gång på gång och tilltänkt tongivande spalre har inte direkt levt upp till vad den sportsliga ledningen nog tänkte sig när de värvades till klubben.
Jag kanske var otydlig. Jag håller självklart med om att vi inte ska håna våra egna spelare och det ej dom inlägg jag syftade på. Men det har tagits bort vettiga inlägg som inte innehållit hån eller personangrepp
Det har tagits bort inlägg i stridens hetta och något av dessa har kanske varit mindre tråkigt men på sitt sätt bidragit till en dålig stämning kring enskild spelare.
Så kan jag skrivs ett inlägg om varför jag inte förstår hur nummer 17 kan vara kapten i DIF?
Motivation, han tillför absolut ingenting på isen, hänger inte med i skridskoåkningen. Har absolut 0 hand eye cordinatiom. En kapten i min utsago ska tillföra laget någonting. Är de så jan inte är tillräckligt bra på rören. Ja då måste han ha ett galet spelsinne. Med spelare av den kvaliteten som ska bära laget ser jag tyvärr inte hur vi nånsin ska ta nästa steg??
Espan86 skrev:Så kan jag skrivs ett inlägg om varför jag inte förstår hur nummer 17 kan vara kapten i DIF?
Motivation, han tillför absolut ingenting på isen, hänger inte med i skridskoåkningen. Har absolut 0 hand eye cordinatiom. En kapten i min utsago ska tillföra laget någonting. Är de så jan inte är tillräckligt bra på rören. Ja då måste han ha ett galet spelsinne. Med spelare av den kvaliteten som ska bära laget ser jag tyvärr inte hur vi nånsin ska ta nästa steg??
Ja, och det kan ibland tas bort inlägg i farten när stämningen blir het som egentligen borde få stå kvar. Det ber moderatorn om ursäkt för.
Ovan inlägg är sakligt och välskrivet och om ett liknande togs bort förut var det felaktigt.'
Med full trupp är vi ett mittenlag i mina ögon. Har tippat oss 8:a.
Med en handfull av våra tilltänkta toppspelare borta är jag mest förvånad att så många inte fattar att vi inte räcker till.
Kolla Saik som är skadedrabbat. Hur går de för dem?
Sedan är det bara erkänna att det känns förjävla pinsamt att Karlskrona just nu ser ut att vara närmre sitt första guld än vi vårt sjuttonde.
Robban, nytt spelsätt och snack om positiv framtid........
Vi kommer aldrig nå framgång innan ekonomin tillåter ett kompetent lag.
Årets mediokra upplaga kan i allra bästa fall skrälla sig till en semifinal, för att uttrycka sig positivt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tung, tung tuuung start på årets serie. Dock bör vi tänka på att det är 46 matcher kvar att spela och när alla 52 omgångar är avklarade ska ni se att INTE blir det vi som tar klivet ner i HA. Vi tar det här som en inkörningsperiod för de nya spelarna för att sedan varva upp och vara topp sex.
-daniel- skrev:DIF blir våldtagna på isen med ett sånt skadeskjutet lag att jag sällan under alla år jag följt sporten sett på maken, samtidigt som det tydligen blivit Nordkorea på forumet.
Mysig lördag.
Det är härligt att vara Djurgårdare denna underbara lördag! Ironi på högsta jävla nivå! Något måste ske nu, värva, gör något bara!
sensei skrev:Tufft läge när #42 Press tar sitt nonchalanta chansspel till en ny nivå och försöker göra Thörnberg som siste man på blå. Kunde knappt tro mina ögon. Tyvärr så finns det ingen riktig uppsida med Press, så jag är ganska övertygad om att det nu blir ännu mer sparsamt med istid i DIF.
Backar som lyckas med det där blir ju dock snabbt hjälteförklarade på forumet.
Gå tillbaka och läs inlägg från förra säsongen om Hultström innan han började få medstuds.
Sent from my D6503 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei skrev:Tufft läge när #42 Press tar sitt nonchalanta chansspel till en ny nivå och försöker göra Thörnberg som siste man på blå. Kunde knappt tro mina ögon. Tyvärr så finns det ingen riktig uppsida med Press, så jag är ganska övertygad om att det nu blir ännu mer sparsamt med istid i DIF.
Backar som lyckas med det där blir ju dock snabbt hjälteförklarade på forumet.
Gå tillbaka och läs inlägg från förra säsongen om Hultström innan han började få medstuds.
Så är det, absolut. Helt ärligt är det en fin linje mellan att jubla över att någon kan vara så iskall eller svära på övermodiga egospelare.
Jag kan dock tycka att timingen är lite fel för Press att spela allan på blå där ute som sista man, med 6-7 minuters speltid per match och varannan pass (till synes på "chans") går till icing -- dessutom i en match där nästa mål är helt avgörande.
Även om jag personligen tenderar till att vara sympatiskt inställd till övermod så tycker jag att det är lite väl magstarkt mot sina lagkamrater som har slitit som djur i 20 minuter mot den bakgrunden.
sensei skrev:
Även om jag personligen tenderar till att vara sympatiskt inställd till övermod så tycker jag att det är lite väl magstarkt mot sina lagkamrater som har slitit som djur i 20 minuter mot den bakgrunden.
Backarna är ju dock anställda och styrda att ofta spela det aggressiva offensiva spelet kontra sarg ut hockey. Ligger man under är det ju framåt som gäller och därmed förväntar man sig att backarna tar lite offensiva chansningar.
Dock tyvärr med mindre bra utfall.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.