SHL 2016-17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Sjöbba
Inlägg: 11
Blev medlem: 2016-04-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Sjöbba »

B.I.B.A skrev:Två klagomål:

1. Varför har vi så kasst schema? Lördag, onsdag, söndag...? Varför får inte vi spela på SHL-dagarna som alla andra? Tisdag, torsdag, lördag. Tack.

2. Hur kan man tillåta att omgång 37 flyttas och spelas innan omgång 1? De som lägger upp schemat är ansvariga för att tabellen ska halta så lite som möjligt. I år har de misslyckats kapitalt. Skäms.

Som svar på fråga 1 så beror det väl på att vi spelar CHL matcher dom två kommande tisdagarna.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: SHL 2016-17

Inlägg av B.I.B.A »

Sjöbba skrev:
B.I.B.A skrev:Två klagomål:

1. Varför har vi så kasst schema? Lördag, onsdag, söndag...? Varför får inte vi spela på SHL-dagarna som alla andra? Tisdag, torsdag, lördag. Tack.

2. Hur kan man tillåta att omgång 37 flyttas och spelas innan omgång 1? De som lägger upp schemat är ansvariga för att tabellen ska halta så lite som möjligt. I år har de misslyckats kapitalt. Skäms.

Som svar på fråga 1 så beror det väl på att vi spelar CHL matcher dom två kommande tisdagarna.
Jo fast vad hade det gjort för skillnad denna veckan? Hade väl i så fall vart bättre att vi spelade som alla andra, lördag, torsdag, lördag (idag). Då hade vi fått en vilodag till innan tisdagens match.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1846
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Andspe »

Inte bara vi som har problem med skador. Skellefteå har : Joakim Lindström, Jimmie Ericsson, Henrik Hetta, Anton Öhman, Kyle Cumiskey och Oscar Möller borta.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av android »

förevigtdjurgården skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Bengan08 skrev:Kommer det vara 8000 på Globen mot SAIK? Jag är tveksam och tror hälften kommer att vara gulsvarta tyvärr. Så trist att vi förlorar båda hemmamatcherna med den sista som en rejäl plump! Jag tror att hade vi stått på 3 segrar hade biljettsituationen sett helt annorlunda ut! Gissar att vi förlorar båda mot Frölunda borta och SAIK hemma. Med dessa två matcher som förståeliga förluster
Synd att vi då visar att vi är ett gäng medgångare. Jag såg varenda match ( nåja nästan) fastän vi harvade i allsvenskan.

Jaja, folk kommer väl när vi blir vinnare igen.
Sedan Jerlans tilltag var Allsvenskan tiden lätt den bästa tiden supportermässigt. Det var ingen som var där slentrian, utan vi både hejade och sjöng blint på Djurgården oberoende av resultat. Idag är verkligheten en helt annan.

Tyvärr jobbar jag i princip enbart kvällar och kan således inte vara på Hovet, men enbart med läktarinsatsen som bakgrund är det absolut långt ifrån lika kul att vara närvarande nu. Jag bryr mig inte om resultatet märkbart om man har kul, men det har man knappt bland alla telefonfipplande mummelfjortisar.
Fast så var det väl inte? Jag kan minnas rätt många matcher med ganska dålig stämning där det mest suckades på läktaren över vissa spelare och/eller ledare.

Tvivlar på att djurgårdspubliken, efter de senaste åren, bryr sig nämnvärt om att vi åkt på två torsk i inledningen. Det är tidigt på
säsongen, fotbollen är fortfarande igång, Skellefteå är inte så spännande och vi har ett mer eller mindre nytt lag igen. Lägg till spel på Globen på det. Över 8000 känns som en bra publiksiffra tycker jag. Blir ju dock trist i Globen.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Mattias_87 »

Andspe skrev:Inte bara vi som har problem med skador. Skellefteå har : Joakim Lindström, Jimmie Ericsson, Henrik Hetta, Anton Öhman, Kyle Cumiskey och Oscar Möller borta.
Jisses. Vi får se om dom är tillbaka på torsdag annars kanske vi möter varandra på lika villkor.
Avskaffa tre mot tre.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL 2016-17

Inlägg av #10 »

Svårt att tippa shl detta år, är ju som polsk riksdag i resultaten
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Kentta »

HV kör över Skellefteå med 7-1.. Vilka jäkla resultat i övrigt, sprutas in mål på alla möjliga håll!
Tuzzen
Inlägg: 227
Blev medlem: 2013-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Tuzzen »

Kentta skrev:HV kör över Skellefteå med 7-1.. Vilka jäkla resultat i övrigt, sprutas in mål på alla möjliga håll!

Inte så konstigt med tanke på att SAIK har 7 ordinarie borta p g a skador och avstängningar.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2016-17

Inlägg av gaspo »

Kvalet vi e redo. Tror vi tokhamnar sist i år.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Mattias_87 »

gaspo skrev:Kvalet vi e redo. Tror vi tokhamnar sist i år.
Nejdå, den platsen tar Leksand.
Avskaffa tre mot tre.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2016-17

Inlägg av gaspo »

Mattias_87 skrev:
gaspo skrev:Kvalet vi e redo. Tror vi tokhamnar sist i år.
Nejdå, den platsen tar Leksand.
Nja det blir jämnt strå mellan oss och Leksand. Herregud hur fan ska denna säsong sluta? Vi har ju inga målskyttar inget eget spel NADA!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Mattias_87 »

gaspo skrev:
Mattias_87 skrev:
gaspo skrev:Kvalet vi e redo. Tror vi tokhamnar sist i år.
Nejdå, den platsen tar Leksand.
Nja det blir jämnt strå mellan oss och Leksand. Herregud hur fan ska denna säsong sluta? Vi har ju inga målskyttar inget eget spel NADA!
Det hade varit väldigt kul att se vad förra årets lag hade kunnat göra den här säsongen. Synd att det inte går att bygga långsiktigt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Husmusen
Inlägg: 261
Blev medlem: 2011-09-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Husmusen »

Vi kommer få kvala i år. Jocke måste tyvärr avgå. Hur fan tänkte han kring Adam?
Tobbe350
Inlägg: 160
Blev medlem: 2013-08-15

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Tobbe350 »

Husmusen skrev:Vi kommer få kvala i år. Jocke måste tyvärr avgå. Hur fan tänkte han kring Adam?
Haha, kan väl ändå inte lasta Adam för att vi torskat? Han har ju vart bland dom bättre spelarna nu senaste två matcherna. Lasta utespelarna ist för att dom inte gör det dom ska göra..
7/4-2014
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Rix »

Gör om i kedjorna, för det har vi nu fungerar uppenbarligen inte, juniorkedjan gör det bra resten verkar inte vara intresserade av att spela hockey. Vi behöver få tillbaka de spelare som är skadade också, även om det kanske inte är hela lösningen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar