CHL 2016-17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1846
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Andspe »

Blir vi utköpta nu? Eller vad innebär egentligen de nya reglerna för oss?
Vad tjänar vi på att ge bort våra gratisplatser?

För ligan CHL förstår jag, men för oss personligen? Vi har ju trots allt investerat en massa stålar och tid i projektet CHL...
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2016-17

Inlägg av pulverapa »

Vi hade bara kontrakt på 5 år, liksom 26 av de andra "grundarna". Vi blir inte utköpta, kontraktet löper ut.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Örnen »

Andspe skrev:Blir vi utköpta nu? Eller vad innebär egentligen de nya reglerna för oss?
Vad tjänar vi på att ge bort våra gratisplatser?

För ligan CHL förstår jag, men för oss personligen? Vi har ju trots allt investerat en massa stålar och tid i projektet CHL...
Vi ska väl bara vara glada över att vi fått ha en gratisplats så länge som vi haft. Det har ju i sig varit trams.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2016-17

Inlägg av pulverapa »

Örnen skrev:
Andspe skrev:Blir vi utköpta nu? Eller vad innebär egentligen de nya reglerna för oss?
Vad tjänar vi på att ge bort våra gratisplatser?

För ligan CHL förstår jag, men för oss personligen? Vi har ju trots allt investerat en massa stålar och tid i projektet CHL...
Vi ska väl bara vara glada över att vi fått ha en gratisplats så länge som vi haft. Det har ju i sig varit trams.
Varför ska vi vara glada över det? Vi betalade. CHL ska vara glada att vi betalade.

Och här kommer min replik på ditt nästa inlägg: Det kommer fortfarande bara vara några tusen på matcherna.
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Kungen »

Någon som tänkt åka till Rouen eller Davos? Vi är ett gäng som tänkte åka till Rouen men vet någon vart man köper biljetter till matchen?
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Kungen »

Nu är det spikat! Vi blir fyra personer som åker ner till Paris på torsdag kväll, är där fram till lördag då vi tar tåget till Rouen. Hem söndag kväll!

Haka på ni också!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2016-17

Inlägg av pulverapa »

Går det att flytta på matchen den 27 aug från kl. 14 till kl. 13 istället? DIF Fotboll spelar mot Gefle kl. 16 på Tele2 nämligen. De flesta, inkl. jag, väljer naturligtvis fotbollen istället för CHL.
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2016-17

Inlägg av litto »

pulverapa skrev:Går det att flytta på matchen den 27 aug från kl. 14 till kl. 13 istället? DIF Fotboll spelar mot Gefle kl. 16 på Tele2 nämligen. De flesta, inkl. jag, väljer naturligtvis fotbollen istället för CHL.
Väljer fotbollen också men skulle ändå vilja se lite hockey innan. Vem ska man maila och pusha på för en timmes tidigareläggning?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Bortastå
Inlägg: 4
Blev medlem: 2016-08-10
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Bortastå »

Vi kommer åka 2st på borta matchen. Men hur tar ni er från Paris till Rouen? Hur hittar man nån tågsida man kan boka på?

Bil kostade 520kr lördag till söndag, med en dep.avgift på 3700kr. För den som vill veta :)
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Kungen »

Vi köper biljetter på tågstationen i Paris. Åker också Paris>Rouen på lördag morgon.
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2016-17

Inlägg av mb81 »

Någon som är förvånad över att Anton Hedman sänkte en motståndare med en huvudtackling igår?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: CHL 2016-17

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:Någon som är förvånad över att Anton Hedman sänkte en motståndare med en huvudtackling igår?
Så fult.
* Armbågen uppåt
* Bryr sig inte ett skit om pucken
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Grabben från Söder »

Hur långt tror alla att vi går i turneringen? Blir det längre än förra året?
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: CHL 2016-17

Inlägg av MarcusDaze »

Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2016-17

Inlägg av pulverapa »

Nu har Champions Hockey League tagit till sig av kritiken där en del lag haft friplatser till ligan, däribland Djurgården, Frölunda, HV71, Färjestad och Linköping, och dessa försvinner nu.
Det där stämmer ju inte. Det här var ju planerat redan från början.
Skriv svar