Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Mattias_87 »

Är inte visiteringen även till för att hindra folk att ta med egen läsk och godis och konsumera där inne?
Avskaffa tre mot tre.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Axel_K »

Mattias_87 skrev:Är inte visiteringen även till för att hindra folk att ta med egen läsk och godis och konsumera där inne?
Mer riktat åt alkohol skulle jag tro.
Dock har jag fått tagit upp min power bank några gånger pga de inte känt vad det är för något så de är nog oroliga för pyro också av någon dum anledning.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Frågetråden

Inlägg av Mash »

Dessutom att visiteringen är annorlunda beroende på vilken ålder åskådaren har.
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 825
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: Frågetråden

Inlägg av Rojk »

Jag brukar vara orolig för att de ska tycka att min reflexhammare är ett vapen, så den får alltid ligga inlindad i mina arbetskläder. Börjar också tröttna på visitationen även om man är glad att man får nåt skoj i veckan när de tar en på kuken.
It's easier to be an asshole to words than to people
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Praetori »

Axel_K skrev:
Mattias_87 skrev:Är inte visiteringen även till för att hindra folk att ta med egen läsk och godis och konsumera där inne?
Mer riktat åt alkohol skulle jag tro.
Dock har jag fått tagit upp min power bank några gånger pga de inte känt vad det är för något så de är nog oroliga för pyro också av någon dum anledning.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Okontrollerat pyro inomhus är en så dum idé att det är befogat. Man har ju ingen aning om vad det kan finnas för eldfängda material, isoleringar och annat på diverse arenor och för att inte tala om isaggregat i hockey som kan använda etylenglykol, propylenglykol eller andra brandfarliga vätskor (det finns en och annan gammal anläggning som brunnit genom åren).
Att spelarbussen brinner ner är ju en sak men det vore lite småtråkigt slut om Hovet skulle sluta på samma sätt, särskilt med publik och spelare på plats.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Axel_K »

Praetori skrev:
Axel_K skrev:
Mattias_87 skrev:Är inte visiteringen även till för att hindra folk att ta med egen läsk och godis och konsumera där inne?
Mer riktat åt alkohol skulle jag tro.
Dock har jag fått tagit upp min power bank några gånger pga de inte känt vad det är för något så de är nog oroliga för pyro också av någon dum anledning.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Okontrollerat pyro inomhus är en så dum idé att det är befogat. Man har ju ingen aning om vad det kan finnas för eldfängda material, isoleringar och annat på diverse arenor och för att inte tala om isaggregat i hockey som kan använda etylenglykol, propylenglykol eller andra brandfarliga vätskor (det finns en och annan gammal anläggning som brunnit genom åren).
Att spelarbussen brinner ner är ju en sak men det vore lite småtråkigt slut om Hovet skulle sluta på samma sätt, särskilt med publik och spelare på plats.
Syftade mer på att ingen DIF skulle bränna av pyro inne på Hovet!
Och även om någon vill ta in så är det inga problem alls att få in även vid väldigt noggrann visitering. I alla fall inte rök&blink.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Praetori »

Axel_K skrev:
Praetori skrev:
Axel_K skrev:
Mattias_87 skrev:Är inte visiteringen även till för att hindra folk att ta med egen läsk och godis och konsumera där inne?
Mer riktat åt alkohol skulle jag tro.
Dock har jag fått tagit upp min power bank några gånger pga de inte känt vad det är för något så de är nog oroliga för pyro också av någon dum anledning.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Okontrollerat pyro inomhus är en så dum idé att det är befogat. Man har ju ingen aning om vad det kan finnas för eldfängda material, isoleringar och annat på diverse arenor och för att inte tala om isaggregat i hockey som kan använda etylenglykol, propylenglykol eller andra brandfarliga vätskor (det finns en och annan gammal anläggning som brunnit genom åren).
Att spelarbussen brinner ner är ju en sak men det vore lite småtråkigt slut om Hovet skulle sluta på samma sätt, särskilt med publik och spelare på plats.
Syftade mer på att ingen DIF skulle bränna av pyro inne på Hovet!
Och även om någon vill ta in så är det inga problem alls att få in även vid väldigt noggrann visitering. I alla fall inte rök&blink.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Jag är inte övertygad. Det finns folk som är barnsligt fascinerande av pyro. Men ja visitationerna lämnar en del övrigt att önska men precis som de flesta större tillställningar så är de mer till för arrangörens juridiska ansvar och trygghetskänsla för publiken. I andra hand är det för att sålla bort de spontana idioterna och åtminstone ge säk en chans att se alla i ögonen vilket kan vara nog så viktigt. Gällande läsk och godis så har jag aldrig varit med om att få saker konfiskerade på hockeyn. Möjligen fått svepa en öl eller så för att de inte ville ha in burken.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Mattias_87 »

Fick idag en liten broschyr hem med spelschema med hemmamatcher och arenaval och jag är lite förvånad.

6e Oktober DIF-SAIK i Globen

Visst drar den folk särskilt då SAIK har en jäkla massa fans här i Stockholm som vi sett senaste två säsongerna särskilt. Men ingen mot Leksand förvånar mig lite mer. Såg nu att det är konsert i Globen 11e December så kanske därför vi inte kan spela mot Leksand den 10e?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av pulverapa »

Är DIF Hockey AB det enda företaget i Sverige som har fakturor som förfaller 10 dagar efter beställning?
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Frågetråden

Inlägg av MarcusDaze »

pulverapa skrev:Är DIF Hockey AB det enda företaget i Sverige som har fakturor som förfaller 10 dagar efter beställning?
10 dagar efter mottagandet av varan låter rimligare?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1849
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Andspe »

Någon som har koll på hur Fernholm mår? På personligt plan alltså..
(Observera nu här, så att inga missförstånd uppkommer :wink: Jag förväntar mig ingen comeback)

Vet någon hur hans rehab går? Har han börjat komma tillbaka till dugliga levnadsförhållanden, eller är han fortfarande kvar i helvetet efter hjärnskakningen?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Tuzzen
Inlägg: 227
Blev medlem: 2013-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Tuzzen »

Andspe skrev:Någon som har koll på hur Fernholm mår? På personligt plan alltså..
(Observera nu här, så att inga missförstånd uppkommer :wink: Jag förväntar mig ingen comeback)

Vet någon hur hans rehab går? Har han börjat komma tillbaka till dugliga levnadsförhållanden, eller är han fortfarande kvar i helvetet efter hjärnskakningen?
Vet inte hur han mår på det personliga planet, men du kan räkna med att hans karriär nog är över samt att hans kontrakt med DIF efter säsongen.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Frågetråden

Inlägg av MarcusDaze »

Hur är det med livesändningar av våra försäsongsmatcher i år? Vill inte missa en sekund av DIF.


Sent from my iPhone using Tapatalk
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Frågetråden

Inlägg av sPTNC »

MarcusDaze skrev:Hur är det med livesändningar av våra försäsongsmatcher i år? Vill inte missa en sekund av DIF.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hur gjorde de förra året? Då sände de väl alla försäsongamatcherna?
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 713
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Frågetråden

Inlägg av Jimmy Peterson »

MarcusDaze skrev:Hur är det med livesändningar av våra försäsongsmatcher i år? Vill inte missa en sekund av DIF.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi jobbar fortfarande på en lösning för nästa veckas match. I fjol hade vi problem med internetuppkopplingen i den hallen då inte heller mobilt internet fungerade så vi tittar på hur vi ska kunna lösa det i år. Vi har ändå hyggliga förhoppningar om att det ska kunna funka i år. Besked kommer troligen ganska tätt inpå matchen.

I Huddinge finns toppeninternet så den ska vi kunna sändas utan problem.
Skriv svar