Landslagshockey

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Landslagshockey

Inlägg av Donkels »

Mårts är lika trött som Hardy var på slutet - förhoppningsvis var det sista gången vi såg spelare som Nygren, Fransson, Klasen mm. i landslaget synd att Wennberg skulle svärta ner sitt CV genom att spela med det här rövgänget - Nyqvist den i stort sätt den ende som stärkte sina aktier inför world cup
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Landslagshockey

Inlägg av -daniel- »

Fantastisk befrielse att slippa Pelle "Jag-är-en-liten-mört-som-simmat-bört" Mårts. Inte ett jävla år för tidigt!

Skål.
Bild
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Landslagshockey

Inlägg av Henke95 »

-daniel- skrev:Fantastisk befrielse att slippa Pelle "Jag-är-en-liten-mört-som-simmat-bört" Mårts. Inte ett jävla år för tidigt!

Skål.
Amen.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Landslagshockey

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Donkels skrev:Mårts är lika trött som Hardy var på slutet - förhoppningsvis var det sista gången vi såg spelare som Nygren, Fransson, Klasen mm. i landslaget synd att Wennberg skulle svärta ner sitt CV genom att spela med det här rövgänget - Nyqvist den i stort sätt den ende som stärkte sina aktier inför world cup
Ja jösses vilka stolpskott, blev riktigt irriterad på deras loja inställning.
Markström var grym, men helt i onödan
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Landslagshockey

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hade visserligen inte spelat någon roll vem vi haft i båset.
Det här laget var inte bra nog att gå längre.
Saknades en hel del NHL-spelare i laget.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Landslagshockey

Inlägg av B.I.B.A »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Hade visserligen inte spelat någon roll vem vi haft i båset.
Det här laget var inte bra nog att gå längre.
Saknades en hel del NHL-spelare i laget.
NHL-spelarna kanske hade vart mer sugna på att delta om Mårts inte stod i båset. Han har väl i vanlig ordning nobbat ett par NHL-killar för att lira sin favoriter från SHL dessutom.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Landslagshockey

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

B.I.B.A skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Hade visserligen inte spelat någon roll vem vi haft i båset.
Det här laget var inte bra nog att gå längre.
Saknades en hel del NHL-spelare i laget.
NHL-spelarna kanske hade vart mer sugna på att delta om Mårts inte stod i båset. Han har väl i vanlig ordning nobbat ett par NHL-killar för att lira sin favoriter från SHL dessutom.
Finns en snabb lösning. Bara hockeynördar som gillar hockey-VM. Jag som ser varenda minut med Djurgården har inte orkat titta en period i år på eländet. Brukar se ifall vi går till semifinal eller åtminstone final.

Spela hockey VM vart 4:e år så det blir lite status.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Landslagshockey

Inlägg av B.I.B.A »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
B.I.B.A skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Hade visserligen inte spelat någon roll vem vi haft i båset.
Det här laget var inte bra nog att gå längre.
Saknades en hel del NHL-spelare i laget.
NHL-spelarna kanske hade vart mer sugna på att delta om Mårts inte stod i båset. Han har väl i vanlig ordning nobbat ett par NHL-killar för att lira sin favoriter från SHL dessutom.
Finns en snabb lösning. Bara hockeynördar som gillar hockey-VM. Jag som ser varenda minut med Djurgården har inte orkat titta en period i år på eländet. Brukar se ifall vi går till semifinal eller åtminstone final.

Spela hockey VM vart 4:e år så det blir lite status.
Alla gnäller på detta, men tittarsiffrorna är ändå alltid höga på VM. Tycker det är charmen med VM att man får bygga ett lag efter tillgängligt material. Men det förutsätter ju att man har en förbundskapten som har koll på materialet.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Landslagshockey

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

B.I.B.A skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
B.I.B.A skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Hade visserligen inte spelat någon roll vem vi haft i båset.
Det här laget var inte bra nog att gå längre.
Saknades en hel del NHL-spelare i laget.
NHL-spelarna kanske hade vart mer sugna på att delta om Mårts inte stod i båset. Han har väl i vanlig ordning nobbat ett par NHL-killar för att lira sin favoriter från SHL dessutom.
Finns en snabb lösning. Bara hockeynördar som gillar hockey-VM. Jag som ser varenda minut med Djurgården har inte orkat titta en period i år på eländet. Brukar se ifall vi går till semifinal eller åtminstone final.

Spela hockey VM vart 4:e år så det blir lite status.
Alla gnäller på detta, men tittarsiffrorna är ändå alltid höga på VM. Tycker det är charmen med VM att man får bygga ett lag efter tillgängligt material. Men det förutsätter ju att man har en förbundskapten som har koll på materialet.
Vet faktiskt inte hur höga de är. Men visst lockar det publik. Utifrån mina vänner en liten annan typ av publik. Äldre prsoner som vanligtvis inte tittar på SHL kollar gärna på VM. Farfar mfl...

Inget ont i det. Men mina SHL kompisar kollar väldigt lite på det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Landslagshockey

Inlägg av Rix »

Imorgon (fredag) släpps det sista spelarna till WC truppen. Stackars Bengan om han inte kommer med. Men det är tuff konkurrens om de sista platserna.
Sju spelare ska in, tror dessa tar platserna;

MV: Enroth
B: Ekholm. Klingberg behöver spela PP och offensivt, där har vi EK och OEL som går före därför tar jag Ekholm som är bättre defensivt.
F: Hagelin, Nyquist, Krüger, Hörnqvist & Berglund.

Hursomhelst ska det bli kul att se vilka som tar de sista platserna.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Landslagshockey

Inlägg av Puckey »

Jag tycker att Zibanejad borde ligga bra till som fjärde center. Riktigt stark säsong i ryggen, bra utvecklingskurva och är en spelare som trivs i de avgörande matcherna. Gissningsvis ett val mellan honom och Rask, där jag tycker att Zibanejad drar det längre strået just för hur han klev fram i jvm-finalen medan resten fick skälvan.

Zibanejad, Hörnqvist, Nyquist, Silfverberg (bp) och antingen Hagelin för sin snabbhet eller Krüger för sitt boxplay/shut-down-spel.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Landslagshockey

Inlägg av Praetori »

Det är rätt stört ändå att Fina Gamla Djurgården troligtvis ändå kommer att ha 4 spelare härifrån i WC.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Landslagshockey

Inlägg av Malto »

Praetori skrev:Det är rätt stört ändå att Fina Gamla Djurgården troligtvis ändå kommer att ha 4 spelare härifrån i WC.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Du menar stört att det inte är fler?
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Landslagshockey

Inlägg av Praetori »

Malto skrev:
Praetori skrev:Det är rätt stört ändå att Fina Gamla Djurgården troligtvis ändå kommer att ha 4 spelare härifrån i WC.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Du menar stört att det inte är fler?
Haha. Tycker det är rätt fett med tanke på att det förmodligen är den tyngsta titeln i världen att slåss om i konkurrens med OS.
Det är DIF och BIF som står för huvuddelen av spelarna så att säga. och nån allsvensk klubb från Övik

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Landslagshockey

Inlägg av DIF_Soldier »

Tycker synd om Gustav Nyquist faktiskt. Bland alla tröttgubbars nej tack kom han till VM och var vår solklart bästa spelare. Märkligt att förbundet inte vill värna om hans inställning för landslaget, särskilt då det numer är väldigt sällsynt. Sen förstår jag att man prioriterade Söderberg för hans defensiv, men när en spelare har en stark känsla för sitt land och inte skulle göra bort sig så borde man kanske tänkt om.
Säg den glädje som varar
Skriv svar