Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1661
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

MarcusDaze skrev:Nu är det alltså endast Thoresen och Hultström kvar att erstätta.

Mike Sislo
TJ Brennan


Kämpa Jocke!

Vem ersätter Sallinen? :wink:
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

MarcusDaze skrev:Nu är det alltså endast Thoresen och Hultström kvar att erstätta.

Mike Sislo
TJ Brennan


Kämpa Jocke!
TJ Brennan absolut!

När det gäller sislo så skulle jag hellre se en Left än en Rightare då vi har gott om dem redan.
Skulle hellre se den här killen.
Vet inte hur sannolikt det är men han har inte fått ngn seriös chans i NHL är 28 år och har visat rätt många säsonger at han kan producera poäng.
Dustin Jeffrey (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11115)
Sätta honom ihop med Matt och Brodin

Matt - Jeffrey - Brodin
Possler - Ljungh - Ikonen
Lundh - Vejdemo - Fällström
Ahlén - Linus - Hank
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

jsson skrev:
MarcusDaze skrev:Nu är det alltså endast Thoresen och Hultström kvar att erstätta.

Mike Sislo
TJ Brennan


Kämpa Jocke!

Vem ersätter Sallinen? :wink:
Matt ;)
Stavhoppet skrev:
MarcusDaze skrev:Nu är det alltså endast Thoresen och Hultström kvar att erstätta.

Mike Sislo
TJ Brennan


Kämpa Jocke!
TJ Brennan absolut!

När det gäller sislo så skulle jag hellre se en Left än en Rightare då vi har gott om dem redan.
Skulle hellre se den här killen.
Vet inte hur sannolikt det är men han har inte fått ngn seriös chans i NHL är 28 år och har visat rätt många säsonger at han kan producera poäng.
Dustin Jeffrey (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11115)
Sätta honom ihop med Matt och Brodin

Matt - Jeffrey - Brodin
Possler - Ljungh - Ikonen
Lundh - Vejdemo - Fällström
Ahlén - Linus - Hank
Kan absolut köpa att en leftare bör komma in, dock är rightare överlag mer aviga i sin spelstil om dom har god puckkänsla. Vilket jag ser som ett positivt drag hos en offensiv spelare. Om jag skulle korrigera din första lina så sätter jag hellre Matt som C och Jeffrey som LW för att slippa ha två rightare som vingar.

Som jag tidigare nämnt är jag intresserad av Tim Sestito. Leftare.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

MarcusDaze skrev:Nu är det alltså endast Thoresen och Hultström kvar att erstätta.

Mike Sislo
TJ Brennan


Kämpa Jocke!

Byt ut Mike Sislo mot Geoff Platt https://www.youtube.com/watch?v=_sDecn219-s :D

Men som sagt Terrance James "T.J." Brennan ska vi bara ha http://video.mapleleafs.nhl.com/videoce ... ?id=815429 alla dagar i veckan!
Bild
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sauron »

Andspe skrev:
sauron skrev:Ni som vill ha en källa: Sorry, vill inte outa mig för mycket, men jag litar på den (ta det som ni vill) . Summan som nämndes var två miljoner, så det var inga småpengar direkt... Dock så tror jag att det varit väl spenderade pengar för att få upp statusen på laget och därigenom sälja fler säsongskort (och undvika kval)

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
2 miljoner per år var väl redan det han hade? Måste väl varit 2 miljoner utöver de 2 miljonerna som han redan tjänade i så fall?

Han låg på en månadslön på 150-170tKr enligt disciplinnämndens bötesnivåer.
Så uppfattade jag det, ja.

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
It's the hope that kills you.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av förevigtdjurgården »

Värvningen av Reideborn svider fortfarande ENORMT.

Hoppas på en ruskigt stark back, spelstil som Englund men kanske äldre, en till back med offensiva kvaliteter och en sylvass spets på FW så ser det ändå okej ut. Klart mycket jämnare lag än förra året, absolut gångbart för topp7.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Blir så trött på detta forumet så här får ni siffrorna, Sallinen 250k i månaden, Thoresen, likaså, Hultsröm 180k, Sören 150k, ni som tycker att truppen är spännande. Var tycker ni att vi har investerat rätt? Ska Possler spela i första kedjan och tjäna 200k?
Var och med vilka spelare utvecklar vi detta lag????
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Bengan08 skrev:Blir så trött på detta forumet så här får ni siffrorna, Sallinen 250k i månaden, Thoresen, likaså, Hultsröm 180k, Sören 150k, ni som tycker att truppen är spännande. Var tycker ni att vi har investerat rätt? Ska Possler spela i första kedjan och tjäna 200k?
Var och med vilka spelare utvecklar vi detta lag????
Det är rätt stor skillnad mellan att tycka att truppen känns spännande och att tycka att den smäller högre än fjolårets trupp.

* Markus Ljungh gjorde 36p i en tilltänkt tredjelina med en junior och en 27-åring som säsongen innan fastnade på 10p, och inget tyder på att hans utvecklingskurva har nått sin kulmen.

* Vid Vejdemos ålder var Gustav Possler på väg mot en 40p säsong innan knäskadan. Sen dess har han gjort två raka säsonger över 20p trots att knät inte är 100%, och det är först i år han blir lika gammal som Sörensen var när han gjorde sin första riktiga SHL-säsong. Får han tillbaks samma speed som innan skadan lär han inte stanna vid att bli en toppspelare i SHL, gör han det inte lär han ändå bli en av seriens bättre forwards med tiden.

* Linus Johansson har visat samma potential i hockeyallsvenskan som exempelvis Ljungh gjorde och kan bli allt från en Tobias Hage med 6p över 50 matcher till en stabil toppcenter i SHL.

* Juuso Ikonen är bara ett år äldre än Vejdemo och gjorde 39p i Liiga.

* Vi har en hel drös med sjukt lovande juniorer, nog måste åtminstone en av dem explodera i år.

* Fällström såg fram till skadan ut som en blivande landslagsspelare, lyckas han hålla sig hel blir det jävligt spännande att följa hans säsong.

* Robin Press med en riktig försäsong i ryggen och ett år till på nacken kan bli en trevlig överraskning. Håller fast vid att det var helt fel värvning till fjolårets trupp när vi redan hade Högström & Hultström, i år skulle det inte förvåna mig om han växer med uppgiften och förtjänar tid i PP.

* Kommer Brodin utvecklas ytterligare, eller får vi nöja oss med att han är en av seriens bättre powerforwards?

* Studsar Alexander Falk tillbaks?

* AOM! Tror stenhårt på att han får sitt riktiga genombrott i år.

* Emil Johansson såg inte direkt pjåkig ut i landslaget.

* Matt Anderson gjorde 40p ifjol, vi har en av föreningens största nu aktiva profiler som gör karriärens sista säsong i målet, vi ska fortfarande ha in minst två, eventuellt tre, bärande spelare (forward och back) och vår nya tränare hyllas till skyarna av alla som någonsin har jobbat med honom.

Fällström kanske går sönder i första träningsmatchen, Robin Press kanske landar på -20, Markus Ljunghs utveckling kanske stagnerar och Linus Johansson kanske blir den ständige stjärnan i hockeyallsvenskan. Men nog ser det spännande ut, det är inte 20 avdankade ahl-spelare vi ställer på isen. Många av nyförvärven sticker säkert till NHL inom två år, men då får vi tillbaks dryga 400 000 kr per årslön så att vi har råd att plocka hem Kronwall, Engqvist och Cehlin nästa år. Bortsett från att Reideborn känns unket tycker jag med lite perspektiv att vi ser ut att ha värvat rätt klokt med tanke på att alla planerade hemvändare valde rubeln.

Angående var Possler ska spela tycker jag absolut att han har förutsättningar att konkurrera om en plats i topp-6, liksom Ikonen, Fällström och kanske även Vejdemo.

Possler - Anderson - Brodin
(Sallinens ersättare) - Ljungh - Fällström/Ikonen
Lundh - Vejdemo - Fällström/Ikonen
Hank - Johansson - Ahlén/Davidsson

En av många tänkbara uppställningar, men nog ska vi kunna förvänta oss topp-10 med möjlighet till topp-6 beroende på hur många som fortsätter att utvecklas åt rätt håll. Som du själv påpekar är det inte direkt de dyraste värvningarna vi har gjort, men ska målet verkligen vara att tömma ladorna varje år?
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Blir svårt att få ett lila slagkraftigt lag som ifjol, alla nyförvärv presterade förutom Press. Kommer bli en stenhård serie i år med fler lag som kommer slåss om både play in och direktplats. Tycker laget ser intressant och nu har man även fått skräddarsy laget efter det spelsystem vi strävar efter. Synd att vi har Reideborn i truppen, hade hellre sett ett något säkrare alternativ där, kan faktiskt kosta oss en play in plats. En osäker målvakt är fan inte lätt att spela med. Kommer vara sjukt svårt att tippa årets Djurgården och det känns som vi kan sluta någonstans mellan 5-11 plats.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels »

Vi kommer ALDRIG sluta 11 vi är Djurgården inte Gnaget eller Bajen från den mänskliga undervegetationen
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5729
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Vikas »

Donkels skrev:Vi kommer ALDRIG sluta 11 vi är Djurgården inte Gnaget eller Bajen från den mänskliga undervegetationen
Redan glömt säsongen 2011-2012?
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels »

Vikas skrev:
Donkels skrev:Vi kommer ALDRIG sluta 11 vi är Djurgården inte Gnaget eller Bajen från den mänskliga undervegetationen
Redan glömt säsongen 2011-2012?
Då styrdes vi av en varelse från den mänskliga undervegetationen - Järlefelt(Bajare,lågtumlare mm.)
jarnkamin136
Inlägg: 134
Blev medlem: 2016-02-21

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jarnkamin136 »

Sörensen kontrakt med Hajarna är på 1 år. Kanske satsar allt på ett kort och om han inte lyckas ta plats så kommer han tillbaka till DIF (önsketänkande).


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

jarnkamin136 skrev:Sörensen kontrakt med Hajarna är på 1 år. Kanske satsar allt på ett kort och om han inte lyckas ta plats så kommer han tillbaka till DIF (önsketänkande).


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Förstår din tanke men mitt önsketänkande är nog snarare att han lyckas som fan bra i NHL, killen har gett oss så mycket mer än många andra djurgårdare så han är värd att lyckas där borta och istället komma hem som en snorrik, asgrym och rutinerad 30åring... för att avsluta karriären här! ;)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

TheForsa skrev:Nu när vi har frigjort Sallinen på runt 200 000:- så dra på lite krut till en riktig sniper och låt Robban övertala Ryan Lasch eller Spencer Abbott och komma hit från Frölunda jag tror dom trivdes ganska bra med Robban och hans hockeytänk samt att dom är Free Agents.
Ok, att Lasch gjorde mest mål i ligan och är en rätt bra spelare men skulle fan inte villa se honom i DIF-tröjan efter mötet vi hade mot fisk i slutspelet. Tycker han verkar vara en filmande dvärg.
Låst