Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
JulesAttar
Inlägg: 104
Blev medlem: 2014-10-14
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JulesAttar »

Bengan08 skrev:jag är ruggigt orolig att vi kommer att bli sämre nästa säsong än i år. Ingen spets och inga publikspelare, tror detta kommer synas på säsongskortsförsäljningen. Jesper har redan börjat maila ut och hetsa. Mindre än 1000 sålda...
Gäller att försöka förutse utvecklingen en spelare kan ta också, t ex Alvarez. Ingen är ett färdigskrivet blad, omgivning, spelsätt och tränare påverkar. Svårt också att analysera en trupp som inte är färdigställd.
Zäta84
Inlägg: 72
Blev medlem: 2016-03-31

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Zäta84 »

Bengan08 skrev:jag är ruggigt orolig att vi kommer att bli sämre nästa säsong än i år. Ingen spets och inga publikspelare, tror detta kommer synas på säsongskortsförsäljningen. Jesper har redan börjat maila ut och hetsa. Mindre än 1000 sålda...

Alltså vi kan inte bara lägga ner att följa laget för att vi får en lite sämre trupp mot va den var förra säsongen. Vi är väl inge medgångare heller, fan förnya säsongskortet nu!
För hemma på hovet med det trycket vi skapar har det inte varit lätt att få med sig några poäng för motståndarna, och det ska det fan inte vara iår heller.

Jag tror att laget kommer bli bra iår med, kommer nog ligga och slåss om ungefär samma positioner som förra säsongen. Och fortsätta ta små steg i rätt riktning.

Så kom igen nu alla Djurgårdare, förnya säsongskortet så fort ni kan. Sen börjar vi tagga till september :D :)
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1637
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

Känns som vi har en yngre trupp som är hungriga och som är mer benägna att visa vad de kan. Jag slår på stora trumman och säger direktplats till slutspel.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Bengan08 skrev:jag är ruggigt orolig att vi kommer att bli sämre nästa säsong än i år. Ingen spets och inga publikspelare, tror detta kommer synas på säsongskortsförsäljningen. Jesper har redan börjat maila ut och hetsa. Mindre än 1000 sålda...


Va är det för idioter som köper säsongskort beroende på vilka spelare vi kommer ha?
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andy »

jsson skrev:Känns som vi har en yngre trupp som är hungriga och som är mer benägna att visa vad de kan. Jag slår på stora trumman och säger direktplats till slutspel.
Jag sticker ut hakan ännu längre och säger SM-final.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

bastis7 skrev:
Bengan08 skrev:jag är ruggigt orolig att vi kommer att bli sämre nästa säsong än i år. Ingen spets och inga publikspelare, tror detta kommer synas på säsongskortsförsäljningen. Jesper har redan börjat maila ut och hetsa. Mindre än 1000 sålda...


Va är det för idioter som köper säsongskort beroende på vilka spelare vi kommer ha?
how much do you want to bet? :lol: :D
Användarvisningsbild
Lewyn
Inlägg: 44
Blev medlem: 2016-04-07
Ort: Uppsala

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lewyn »

Andy skrev:
jsson skrev:Känns som vi har en yngre trupp som är hungriga och som är mer benägna att visa vad de kan. Jag slår på stora trumman och säger direktplats till slutspel.
Jag sticker ut hakan ännu längre och säger SM-final.
Gick ju annars ganska bra för Luleå som hade trippelguld som mål ;)
Jesus håller på DIF
Inlägg: 4
Blev medlem: 2016-03-14

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jesus håller på DIF »

Valtteri Kemiläinen: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=58336

Kan det vara ett namn som kan ersätta Hultström?
Liknande storlek, högerskytt, runt samma ålder, har ett bra skott.

Bildar ett finskt backpar med Varakas.

Tankar/åsikter om det?
Fnatte79
Inlägg: 191
Blev medlem: 2006-09-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Fnatte79 »

jsson skrev:Känns som vi har en yngre trupp som är hungriga och som är mer benägna att visa vad de kan. Jag slår på stora trumman och säger direktplats till slutspel.
Tror som du... är helt övertygad om att det kommer gå minst lika bra, får vi dessutom in två bra backar till så tror jag att det kommer bli bättre, direktplats! :)
DIF 4 Ever
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Highwind »

Tycker lagbygget ser spännande ut nu när det börjar falla på plats. Vi har en trupp med många unga men ändå etablerade spelare som är hungriga och i en stark uppgång i sin utvecklingskurva: Possler, Ljungh, Fällström(?), Emil Johansson, Press, AOM, Falk, Ikonen, Brodin.

Det som behövs nu är ju ersättare för Thoresen och Hultström. Förhoppningsvis har vi kapital undanstoppat för att plocka in just Thoresen senare under säsongen. Då blir det mumma :D.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

Kall-El skrev:Ingen back i åldern 25-30.
Hur viktigt är det? I Frölunda var Fälth 35, Tömmernes 25, i övrigt var Lauridsen, Frölundas sämsta back, den enda som parkerade i kategorin 25-30. Skellefteå hade Lindgren i åldern 35, sen Heed, Burström och Urbom på 25 år och resten yngre.

Det huvudsakliga är väl att hur bra spelarna är.
Användarvisningsbild
Lewyn
Inlägg: 44
Blev medlem: 2016-04-07
Ort: Uppsala

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lewyn »

B.I.B.A
Inlägg: 2831
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Lewyn skrev:Mattias Karlsson ( http://www.eliteprospects.com/player.php?player=618 ) verkar sikta på SHL.
Något att ha?

Källa: http://bloggar.expressen.se/sjoberg/201 ... -karlsson/
Jag gillar honom, men enligt artikeln verkar DIF inte aktuellt.
Avgå Jocke.
Zäta84
Inlägg: 72
Blev medlem: 2016-03-31

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Zäta84 »

Tror ni vi försöker locka tillbaka sam lofquist möjligen?

ingen hultström men har ändå gjort 2 bra säsonger i Liiga med saipa
GP G A P PIM +/-
2014-15 SaiPa 59 9 19 28 57 8
2015-16 SaiPa 58 10 17 27 59 -8

Helt okej tycker jag faktiskt, han har ju bra skott och är rightare. Var väl defensiven som var lite sådär senast han var här, men såg bara vilka steg hultström tog defensivt denna säsong.

Vet att han hamnade i nå bråk med Nyman förra gången, men om han har växt upp lite och lärt sig ta kritik så kanske han skulle vara lite spännande.
Finns såklart bättre spelare som jag hellre vill ha hit men det känns svårt att hitta nå

Han passar ju iaf in på att han har spelat ihop med Jocke :D :D :D

HAn är kontraktslös nu iaf.
bolja
Inlägg: 70
Blev medlem: 2013-11-16

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bolja »

Zäta84 skrev:Tror ni vi försöker locka tillbaka sam lofquist möjligen?

ingen hultström men har ändå gjort 2 bra säsonger i Liiga med saipa
GP G A P PIM +/-
2014-15 SaiPa 59 9 19 28 57 8
2015-16 SaiPa 58 10 17 27 59 -8

Helt okej tycker jag faktiskt, han har ju bra skott och är rightare. Var väl defensiven som var lite sådär senast han var här, men såg bara vilka steg hultström tog defensivt denna säsong.

Vet att han hamnade i nå bråk med Nyman förra gången, men om han har växt upp lite och lärt sig ta kritik så kanske han skulle vara lite spännande.
Finns såklart bättre spelare som jag hellre vill ha hit men det känns svårt att hitta nå

Han passar ju iaf in på att han har spelat ihop med Jocke :D :D :D

HAn är kontraktslös nu iaf.
Tvivlar på att Hultström o Sörensen platsar i NHL. Vart tar de vägen då ?
Hultström har nog bäst chans att platsa , då enbart som pp back .
Dom e välkomna tillbaka t DIF
Låst