136_Djurgårdare skrev:Drömmen är fortfarande den här blåa tröjan, som jag tror DIF_Soldier (?) la upp för några år sedan. Kommer ihåg att den vita varianten samt den mörkblå också var riktigt snygga, men hittar inte dem.
Precis de färgerna jag velat se också! Blåblått även i hockeyn, sjukt snyggt!
Ja rätt snygg. Men jag skulle vilja att den mörkare blå färgen ska täcka den största ytan att man byter plats på färgerna. Och så lite rött som möjligt.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Så här såg de ut senast de tog sm guld. Jag älskade dessa hockeytröjor, jag tyckter om den mörka blå färgen på tröjan. Man kunde gärna tagit bort de röda från ärmarna.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Penguins-tröjan som Rocky la upp är väldigt snygg tycker jag. Färgerna funkar bra i den sammansättningen. Gillar även den skräddarsydda blå-blåa som DIF_Soldier påstås ha gjort.
Lynxlynx skrev: Varför tillåter inte reglerna det? Jag ifrågasätter inte alltså, visste bara inte om det.
Reglerna i SHL säger mörka tröjor hemma och vita borta. Förmodar att enda anledningen är att NHL har de reglerna. SHL:s stora förebild.
Har inte exakta siffror i huvet just nu, men en viss procent av tröjan måste dessutom ha en viss (huvud)färg. Kiruna var till exempel tvungen att söka dispens för sin regnbågströja.
Steef skrev:Ljusbått känns väldigt pyjamas när det gäller hockeytröjor (eftersom reglarna inte tillåter blåblårandigt).
Jag tycker då att det skulle vara svincoolt med ljusblåt som en specialdress att använda då och då när det funkar. Ljusblå adidas/joker-tröjan är grym.