Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Philip Holm presenterad av Växjö Lakers
Synd att vi bara skriver på ett år, men det får duga..
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Förlängning med Ollas Mattson samt kontrakt med Varakas på ett år har presenterats via mail.
Avgå Jocke.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Det börjar ta sig, sa mordbrännaren.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Fan, kommer sakna Englunds magiska mördarblick på isen nästa säsong. Men jag hoppas att Varakas och AOM kan ersätta det.
Wikegårds järnkaminer
-
Kommer det fler redan idag menar du?Frasse skrev:Nu presenteras backuppsättningen för kommande säsong.
Först ut Adam Ollas Mattsson med nytt 1-års kontrakt.
Nu hoppas vi att Ville inte kommer Vara kas(s)
Håller med om Englunds mördarblick, och det är en tuff jävel. Men jag ser igentligen större potential i AOM då spelsinnet är betydligt bättre än vad Englund har. Ett problem vi hade ofta förra året va just första passningen ur egen zon där är både AOM och framförallt Varakas betydligt bättre en Englund.jsson skrev:Fan, kommer sakna Englunds magiska mördarblick på isen nästa säsong. Men jag hoppas att Varakas och AOM kan ersätta det.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Den va la roli dubastis7 skrev:Nu hoppas vi att Ville inte kommer Vara kas(s)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ett kontrakt på ett år känns ganska bra ändå. Då kan man drömma om att ta hem Staffan Kronwall som ledande back säsongen efter.
Tur att vi har en sportchef som faktiskt spelat i andra lag än bara DIF, marknaden kan vara liten om man har gamla spelkamrater som huvudkrav.
Tänkte samma sak. Förhoppningsvis kan det rädda oss ett par år medans Jocke växer i sportchefskostymen.crike skrev:Tur att vi har en sportchef som faktiskt spelat i andra lag än bara DIF, marknaden kan vara liten om man har gamla spelkamrater som huvudkrav.
Avgå Jocke.
Fast intressanta värvningar de som han inte spelat med i Possler och Johansson.SÅ tror nog Jocke vet vad han gör. De han har spelat med har också varit bra värvningar i min mening(Reideborn lite tveksam kanske).B.I.B.A skrev:Tänkte samma sak. Förhoppningsvis kan det rädda oss ett par år medans Jocke växer i sportchefskostymen.crike skrev:Tur att vi har en sportchef som faktiskt spelat i andra lag än bara DIF, marknaden kan vara liten om man har gamla spelkamrater som huvudkrav.
Håller med om att de är intressanta. Men i framtiden behöver vi toppspelare också och då är det nog svårt att bara förhålla sig till de som Jocke spelat med. Om 10 år så har alla Jockes gamla lagkompisar slutat och då gäller det att kunna utmana om andra spelare. Det är det jag menar med att han behöver växa i kostymen.mb81 skrev:Fast intressanta värvningar de som han inte spelat med i Possler och Johansson.SÅ tror nog Jocke vet vad han gör. De han har spelat med har också varit bra värvningar i min mening(Reideborn lite tveksam kanske).B.I.B.A skrev:Tänkte samma sak. Förhoppningsvis kan det rädda oss ett par år medans Jocke växer i sportchefskostymen.crike skrev:Tur att vi har en sportchef som faktiskt spelat i andra lag än bara DIF, marknaden kan vara liten om man har gamla spelkamrater som huvudkrav.
Förutom den helt obegripliga värvningen av Reideborn tycker jag det går att ifrågasätta att man släppte Söderström samt förlängde med Ahlén och Hank. I viss mån går det även att vara skeptisk till Fällströms förlängning, om det visar sig att han inte är extremt billig och man är beredda på att han kan missa en stor del av säsongen.
Avgå Jocke.
Ja allt är inte ultimat men i det stora hela gör han det bra. Sen växer väl hans kontaktnät med åren får man väl gissa.B.I.B.A skrev:Håller med om att de är intressanta. Men i framtiden behöver toppspelare också och då är det nog svårt att bara förhålla sig till de som Jocke spelat med. Om 10 år så har alla Jockes gamla lagkompisar slutat och då gäller det att kunna utmana om andra spelare. Det är det jag menar med att han behöver växa i kostymen.mb81 skrev:Fast intressanta värvningar de som han inte spelat med i Possler och Johansson.SÅ tror nog Jocke vet vad han gör. De han har spelat med har också varit bra värvningar i min mening(Reideborn lite tveksam kanske).B.I.B.A skrev:Tänkte samma sak. Förhoppningsvis kan det rädda oss ett par år medans Jocke växer i sportchefskostymen.crike skrev:Tur att vi har en sportchef som faktiskt spelat i andra lag än bara DIF, marknaden kan vara liten om man har gamla spelkamrater som huvudkrav.
Förutom den helt obegripliga värvningen av Reideborn tycker jag det går att ifrågasätta att man släppte Söderström samt förlängde med Ahlén och Hank. I viss mån går det även att vara skeptisk till Fällströms förlängning, om det visar sig att han inte är extremt billig och man är beredda på att han kan missa en stor del av säsongen.
Att han har spelat med spelare ser jag egentligen inte som en nackdel utan snarare en fördel. Även fast det är lite komsikt att han har spelat med så många nyförvärv.