Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Harold Camping
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Harold Camping »

Philip Holm presenterad av Växjö Lakers

Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Synd att vi bara skriver på ett år, men det får duga..
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Förlängning med Ollas Mattson samt kontrakt med Varakas på ett år har presenterats via mail.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Det börjar ta sig, sa mordbrännaren.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Fan, kommer sakna Englunds magiska mördarblick på isen nästa säsong. Men jag hoppas att Varakas och AOM kan ersätta det.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Frasse skrev:Nu presenteras backuppsättningen för kommande säsong.
Först ut Adam Ollas Mattsson med nytt 1-års kontrakt.
Kommer det fler redan idag menar du?
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Nu hoppas vi att Ville inte kommer Vara kas(s)
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

jsson skrev:Fan, kommer sakna Englunds magiska mördarblick på isen nästa säsong. Men jag hoppas att Varakas och AOM kan ersätta det.
Håller med om Englunds mördarblick, och det är en tuff jävel. Men jag ser igentligen större potential i AOM då spelsinnet är betydligt bättre än vad Englund har. Ett problem vi hade ofta förra året va just första passningen ur egen zon där är både AOM och framförallt Varakas betydligt bättre en Englund.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

bastis7 skrev:Nu hoppas vi att Ville inte kommer Vara kas(s)
Den va la roli du :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
MathiasK

Inlägg av MathiasK »

Ett kontrakt på ett år känns ganska bra ändå. Då kan man drömma om att ta hem Staffan Kronwall som ledande back säsongen efter.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Tur att vi har en sportchef som faktiskt spelat i andra lag än bara DIF, marknaden kan vara liten om man har gamla spelkamrater som huvudkrav.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

crike skrev:Tur att vi har en sportchef som faktiskt spelat i andra lag än bara DIF, marknaden kan vara liten om man har gamla spelkamrater som huvudkrav.
Tänkte samma sak. Förhoppningsvis kan det rädda oss ett par år medans Jocke växer i sportchefskostymen.
Avgå Jocke.
mb81

Inlägg av mb81 »

B.I.B.A skrev:
crike skrev:Tur att vi har en sportchef som faktiskt spelat i andra lag än bara DIF, marknaden kan vara liten om man har gamla spelkamrater som huvudkrav.
Tänkte samma sak. Förhoppningsvis kan det rädda oss ett par år medans Jocke växer i sportchefskostymen.
Fast intressanta värvningar de som han inte spelat med i Possler och Johansson.SÅ tror nog Jocke vet vad han gör. De han har spelat med har också varit bra värvningar i min mening(Reideborn lite tveksam kanske).
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

mb81 skrev:
B.I.B.A skrev:
Fast intressanta värvningar de som han inte spelat med i Possler och Johansson.SÅ tror nog Jocke vet vad han gör. De han har spelat med har också varit bra värvningar i min mening(Reideborn lite tveksam kanske).
Håller med om att de är intressanta. Men i framtiden behöver vi toppspelare också och då är det nog svårt att bara förhålla sig till de som Jocke spelat med. Om 10 år så har alla Jockes gamla lagkompisar slutat och då gäller det att kunna utmana om andra spelare. Det är det jag menar med att han behöver växa i kostymen.

Förutom den helt obegripliga värvningen av Reideborn tycker jag det går att ifrågasätta att man släppte Söderström samt förlängde med Ahlén och Hank. I viss mån går det även att vara skeptisk till Fällströms förlängning, om det visar sig att han inte är extremt billig och man är beredda på att han kan missa en stor del av säsongen.
Avgå Jocke.
mb81

Inlägg av mb81 »

B.I.B.A skrev:
mb81 skrev:
B.I.B.A skrev:
Håller med om att de är intressanta. Men i framtiden behöver toppspelare också och då är det nog svårt att bara förhålla sig till de som Jocke spelat med. Om 10 år så har alla Jockes gamla lagkompisar slutat och då gäller det att kunna utmana om andra spelare. Det är det jag menar med att han behöver växa i kostymen.

Förutom den helt obegripliga värvningen av Reideborn tycker jag det går att ifrågasätta att man släppte Söderström samt förlängde med Ahlén och Hank. I viss mån går det även att vara skeptisk till Fällströms förlängning, om det visar sig att han inte är extremt billig och man är beredda på att han kan missa en stor del av säsongen.
Ja allt är inte ultimat men i det stora hela gör han det bra. Sen växer väl hans kontaktnät med åren får man väl gissa.
Att han har spelat med spelare ser jag egentligen inte som en nackdel utan snarare en fördel. Även fast det är lite komsikt att han har spelat med så många nyförvärv.
Låst