Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2416
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Tänk va pissigt de skulle vara om man tappar Anderson till just Luleå. Hoppas han då hellre går till KHL eller annan liga i Europa.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2416
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Örnen skrev:
klintan85 skrev:Några intressanta svenskar som står utan kontrakt i NHL:

Fredrik Claesson
Jacob Josefson
Rickard Rakell
Joakim Nordström
William Karlsson

Alla från Stockholmsområdet.
Unga svenskar som har etablerat sig i NHL bör inte vara aktuella för DIF.
Man kan ju hoppas att de har hemlängtan. De är ju free agents just nu.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Förstår ändå inte riktigt hur man resonerar om man låter Luleå plocka över Anderson; speciellt inte när man tappat så otroligt många skickliga spelare... tror inte Luleå lockar honom med några fantasisummor.

Däremot har jag svängt lite när det gäller Sallinen, min besvikelse av hans otroligt loja spel har lagt sig och jag har insett att det är en skicklig spelare. Blir han kvitt sin skada (eller vad som nu hämmat honom) tror jag han kommer vara riktigt nyttig nästa säsong. Om än dyr.
Bild
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Kanske är så enkelt att vi väljer att prioritera bort en center av hög klass för att plocka in en back till av klass istället.

Egentligen bör det räcka med två toppar ( Ljungh och Sallinen/Matt ) och sedan den nya killen från Allsvenskan går som trea och en junis som fyra. Däremot hade jag gärna sett att vi behållit Hage som varit ett idealiskt billigt 3-4 val som center.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

-daniel- skrev:Förstår ändå inte riktigt hur man resonerar om man låter Luleå plocka över Anderson; speciellt inte när man tappat så otroligt många skickliga spelare... tror inte Luleå lockar honom med några fantasisummor.

Däremot har jag svängt lite när det gäller Sallinen, min besvikelse av hans otroligt loja spel har lagt sig och jag har insett att det är en skicklig spelare. Blir han kvitt sin skada (eller vad som nu hämmat honom) tror jag han kommer vara riktigt nyttig nästa säsong. Om än dyr.
Just nu tror jag vi sitter på en av de billigare trupperna också. Är väl Sallinen som är dyrast och sen bör väl Varakas kosta en del? Lundh ligger på minst 100 000-150 000 om han nu inte fått en lönelyft hos oss. Annars är det flera unga nu i laget som inte riktigt kommit upp i de stora summorna ännu. Om det sköts rätt med Reideborn måste även han vara en av de billigaste målvakterna i serien så även där måste vi sparat in en del. Bör ju finnas pengar kvar för åtminstone 2 spetsvärvningar.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

klintan85 skrev:Tänk va pissigt de skulle vara om man tappar Anderson till just Luleå. Hoppas han då hellre går till KHL eller annan liga i Europa.
Ja en sån sympatisk och skön kille som Matt ska fan inte hamna i det äckligaste fulspelade laget på denna sidan av ekvatorn... fyfan vad tråkigt om det händer och (med all respekt Matt) hoppas jag att du tokfloppar utan Thore vid din sida om du går till just Fuleå... pretty much ALLT annat är ok än detta vidriga incest-lag!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

captcash skrev:
klintan85 skrev:Tänk va pissigt de skulle vara om man tappar Anderson till just Luleå. Hoppas han då hellre går till KHL eller annan liga i Europa.
Ja en sån sympatisk och skön kille som Matt ska fan inte hamna i det äckligaste fulspelade laget på denna sidan av ekvatorn... fyfan vad tråkigt om det händer och (med all respekt Matt) hoppas jag att du tokfloppar utan Thore vid din sida om du går till just Fuleå... pretty much ALLT annat är ok än detta vidriga incest-lag!
Hör inte till sillyn men blev lite intresserad av vilket/vilka lag på andra sidan ekvatorn som är vidrigare. Har lite dålig koll på ligorna på södra halvklotet.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andy »

mb81 skrev:
captcash skrev:
klintan85 skrev:Tänk va pissigt de skulle vara om man tappar Anderson till just Luleå. Hoppas han då hellre går till KHL eller annan liga i Europa.
Ja en sån sympatisk och skön kille som Matt ska fan inte hamna i det äckligaste fulspelade laget på denna sidan av ekvatorn... fyfan vad tråkigt om det händer och (med all respekt Matt) hoppas jag att du tokfloppar utan Thore vid din sida om du går till just Fuleå... pretty much ALLT annat är ok än detta vidriga incest-lag!
Hör inte till sillyn men blev lite intresserad av vilket/vilka lag på andra sidan ekvatorn som är vidrigare. Har lite dålig koll på ligorna på södra halvklotet.
Kempton Park WILDCATS i Sydafrikanska Superligan är ett riktigt grisigt lag från andra sidan ekvatorn.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

klintan85 skrev:
Örnen skrev:
klintan85 skrev:Några intressanta svenskar som står utan kontrakt i NHL:

Fredrik Claesson
Jacob Josefson
Rickard Rakell
Joakim Nordström
William Karlsson

Alla från Stockholmsområdet.
Unga svenskar som har etablerat sig i NHL bör inte vara aktuella för DIF.
Man kan ju hoppas att de har hemlängtan. De är ju free agents just nu.
Åh herregud. DIFHockey.se/forum...
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

Andy skrev:
mb81 skrev:
captcash skrev:
klintan85 skrev:Tänk va pissigt de skulle vara om man tappar Anderson till just Luleå. Hoppas han då hellre går till KHL eller annan liga i Europa.
Ja en sån sympatisk och skön kille som Matt ska fan inte hamna i det äckligaste fulspelade laget på denna sidan av ekvatorn... fyfan vad tråkigt om det händer och (med all respekt Matt) hoppas jag att du tokfloppar utan Thore vid din sida om du går till just Fuleå... pretty much ALLT annat är ok än detta vidriga incest-lag!
Hör inte till sillyn men blev lite intresserad av vilket/vilka lag på andra sidan ekvatorn som är vidrigare. Har lite dålig koll på ligorna på södra halvklotet.
Kempton Park WILDCATS i Sydafrikanska Superligan är ett riktigt grisigt lag från andra sidan ekvatorn.
Yes, den! Precis det laget jag tänkte på! 8)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Glömde kommentera förlängningen med Fällström;

Bra, Jocke! Känns riktigt viktigt att få en frisk #14 nästa säsong. Tror det är till en i sammanhanget låg kostnad så det känns bra på alla sätt.
Bild
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Har fått höra att Norman fått kontrakt förslag från det "svenska" KHL laget som kanske kommer nästa säsong. Jag undrar verkligen hur stort intresset är för en sådan klubb, lär ju gå i konken ganska snabbt.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

Matt står inte längre med
Här http://www.eliteprospects.com/team.php?team=3

?
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

ALLTID DIF skrev:Matt står inte längre med
Här http://www.eliteprospects.com/team.php?team=3

?
Klart han inte gör. Hans kontrakt gällde förra säsongen.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

Snälla sluta skriva om vilka namn som står med på Eliteprospect eller vilka namn som står med på difhockeys trupplista. Betyder inte ett skit.
Låst