Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Jag är av den konservativa uppfattning att NHL-pengar inte skall användas till att betala spelarlöner.

Dessa pengar bör snarast investeras i verksamheten på annat sätt.

Det är en jävligt farlig väg att gå om man börjar ta "tillfällighetsinkomster" för att beskosta löner. Vill vi skapa någon form av stabilitet över sikt måste nog intäkter från tv, publik och sponsorer användas till detta i störst utsträckning. Sedan finns det väl inget som hindrar från att använda en liten del av dessa intäkter till att signa på sig någon riktigt intressant spelare, men att använda hela summan till detta vore oklokt.

Återigen är ju problemet det att NHL betalar åt helvete för lite för spelare. Solidaritetsersättningarna borde snarast gå upp till nivåerna som gäller för fotbollen. Dr snackar vi om pengar uppemot 8 miljoner pund för spelare som saknar kontrakt!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

-daniel- skrev:Kan inte folk som inte har en aning om vad som sagts mellan Söderström och DIF sluta upp med att posta dynga? Ingen av oss vet vad som blivit sagt. Linus kanske inte alls anses mogen att axla ansvaret att stå i SHL, vår målvaktstränare kanske har synpunkter? Finns massvis med tänkbara scenarios som ärligt talat är betydligt mer sannolika än att DIF helt enkelt "skitit i Linus Söderström för att Jocke är påhittad kompis med Reideborn".

@ Andspe:
Jag har alltid fått för mig att dessa pengar inte öronmärks till spelarbudgeten utan snarare går in i verksamheten i övrigt. Möjligtvis till juniorsatsningen.

Är det inte snarast så att den stora kritiken inte rör just behandlingen av Söderström utan snarast denna behandlingen tillsammans med det faktum att Reideborn signats. Jag tycker personligen det är trist att man inte väljer att satsa på en egen produkt som tvåa i målet, inte minst då han visat prov på kvalité.

Det som däremot gör mig mycket irriterad är det faktum att man istället för att ge en egen produkt chansen väljer att signa på sig en spelare som i alla fall jag rankar som i bästa fall likvärdig. En likvärdigt spelare som dessutom är betydligt äldre, antagligen dyrare och dessutom har en allt annat än positiv utvecklingskurva.

Om man inte tror på Söderström är det helt ok även om jag ser detta som trist ( och felaktigt ), det som inte är ok dock är att man väljer att signa upp en spelare som inte alls har visat sig hålla nämnvärt högre nivå spelmässigt.

De vill verkligen till för de ansvariga att Reideborn lyckas spelmässigt annars kommer inte kritiken att bli nådig.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Betydligt äldre? Adam är 24 och Linus fyller 20.

Det är lätt att klaga på Adams statistik när han spelar i Modo med ett försvar som läcker i varenda anfall.
Senast redigerad av ciirree den 2016-04-08 11:18:58, redigerad totalt 1 gånger.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Pogue Mahone »

Rei-d-born känns ju inge vidare om jag ska vara ärlig. Känns nästan som att han ska pröjsa oss för att få spela i Djurgården. Såg verkligen fram emot att få hem Söderström som tvåa och bygga upp honom, se han utvecklas. Söderström är väl minst lika bra i dagsläget fast deras kurvor pekar åt olika håll?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

android skrev:
pulverapa skrev:Jävligt besviken på lagbygget hittills. Jävligt besviken på förra säsongens prestation, framförallt Säcken. Nä fy fan. Det här ser riktigt uselt ut. Har vi kontrakterat Possler på 200k/månaden eller? Måste ju för fan finnas hur mycket pengar som helst kvar av budget.
UT
Lönemässigt något i stil med
Thoresen 160
Hultström 180
Högström kanske 70?
Sörensen kanske 100?
Matt kanske 150?
Alvarez kanske 80?
Englund, Norell, Lundberg, Hage kanske 100 totalt?
Holm kanske 70?
Mantas kanske 50?
Fällström kanske 50?
=
1010

IN
L.Johansson 60?
Reideborn 80?
Possler 100?
Lundh 100?
Varakas 200?
=
540

Säg att Hank och Ahlén av någon outgrundlig anledning fått löneförhöjning också så kanske 580.

Då återstår 430.
En klassback till för 210 och en fw till för 220

Ovanstående siffror är exakt korrekta.
PM:a mail. Jag har en spreadsheet för det där
jannel
Inlägg: 3
Blev medlem: 2016-03-14

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jannel »

Om Ville Varakas kommer så är det en rejäl förstärkning på backsidan. +19 gör honom till 10:a i SHL på 19:38/match. Hultström var bäst i DIF förra året. vad tror ni om Pontus Åberg blickar hemåt?
MathiasK
Inlägg: 34
Blev medlem: 2015-03-07

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MathiasK »

jannel skrev:Om Ville Varakas kommer så är det en rejäl förstärkning på backsidan. +19 gör honom till 10:a i SHL på 19:38/match. Hultström var bäst i DIF förra året. vad tror ni om Pontus Åberg blickar hemåt?
Pontus Åbergs rookiekontrakt gäller även över nästa säsong och har inte uttryckt några konkreta planer på att vända hem i förtid vad jag vet. Å andra sidan är hans flickvän svensk och gravid med deras första barn, så det kan eventuellt påverka Pontus planer, speciellt med tanke på att han inte riktigt tycks ha varit nära att få debutera i NHL än så länge. Personligen tror jag ändå inte att han vänder hem riktigt än.
difanda
Inlägg: 91
Blev medlem: 2014-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av difanda »

DRC skrev:
android skrev:
pulverapa skrev:Jävligt besviken på lagbygget hittills. Jävligt besviken på förra säsongens prestation, framförallt Säcken. Nä fy fan. Det här ser riktigt uselt ut. Har vi kontrakterat Possler på 200k/månaden eller? Måste ju för fan finnas hur mycket pengar som helst kvar av budget.
UT
Lönemässigt något i stil med
Thoresen 160
Hultström 180
Högström kanske 70?
Sörensen kanske 100?
Matt kanske 150?
Alvarez kanske 80?
Englund, Norell, Lundberg, Hage kanske 100 totalt?
Holm kanske 70?
Mantas kanske 50?
Fällström kanske 50?
=
1010

IN
L.Johansson 60?
Reideborn 80?
Possler 100?
Lundh 100?
Varakas 200?
=
540

Säg att Hank och Ahlén av någon outgrundlig anledning fått löneförhöjning också så kanske 580.

Då återstår 430.
En klassback till för 210 och en fw till för 220

Ovanstående siffror är exakt korrekta.
PM:a mail. Jag har en spreadsheet för det där
Vet inte om det stämmer men enligt rykten som jag hört låg Sören på dubbla den lönen. Sen om det stämmer eller inte är svårt att svara på men tror oavsett han hade bra mkt mer än 100´
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:Kan inte folk som inte har en aning om vad som sagts mellan Söderström och DIF sluta upp med att posta dynga? Ingen av oss vet vad som blivit sagt. Linus kanske inte alls anses mogen att axla ansvaret att stå i SHL, vår målvaktstränare kanske har synpunkter? Finns massvis med tänkbara scenarios som ärligt talat är betydligt mer sannolika än att DIF helt enkelt "skitit i Linus Söderström för att Jocke är påhittad kompis med Reideborn".

@ Andspe:
Jag har alltid fått för mig att dessa pengar inte öronmärks till spelarbudgeten utan snarare går in i verksamheten i övrigt. Möjligtvis till juniorsatsningen.
Exakt, ska bli intressant att se om de personer som "spekulerat" så sanningsenligt om att vår behandling av Linus fått honom att inte vilja vara kvar nu träder fram med en kommentar.
Tror knappast de, istället börjar de väl koka ihop några nya ruttna historier om hur värdelöst vår klubb sköts.

Ibland undrar ju hur fan en del tänker. Om nu DIF anställt en sportchef som är så inkompetent som en del vill få det gällande så är föreningens existens mycket illa ute.

Så, nu när Linus trätt fram och kastat er smutskastning i papperskorgen, vad ska ni hitta på härnäst?

För er som har det magert med läsförståelse, med ovanstående menar jag INTE att Adam skulle vara det bättre valet.
Ska jag tycka något om värvningen av Reideborn så är det väl att Linus hade känts mer spännande. Accepterar dock Jockes bedömning, han har ungefär 110% mer insyn i föreningen än vad jag har och kan ta ett mer välgrundat beslut.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

difanda skrev:
DRC skrev:
android skrev:
pulverapa skrev:Jävligt besviken på lagbygget hittills. Jävligt besviken på förra säsongens prestation, framförallt Säcken. Nä fy fan. Det här ser riktigt uselt ut. Har vi kontrakterat Possler på 200k/månaden eller? Måste ju för fan finnas hur mycket pengar som helst kvar av budget.
UT
Lönemässigt något i stil med
Thoresen 160
Hultström 180
Högström kanske 70?
Sörensen kanske 100?
Matt kanske 150?
Alvarez kanske 80?
Englund, Norell, Lundberg, Hage kanske 100 totalt?
Holm kanske 70?
Mantas kanske 50?
Fällström kanske 50?
=
1010

IN
L.Johansson 60?
Reideborn 80?
Possler 100?
Lundh 100?
Varakas 200?
=
540

Säg att Hank och Ahlén av någon outgrundlig anledning fått löneförhöjning också så kanske 580.

Då återstår 430.
En klassback till för 210 och en fw till för 220

Ovanstående siffror är exakt korrekta.
PM:a mail. Jag har en spreadsheet för det där
Vet inte om det stämmer men enligt rykten som jag hört låg Sören på dubbla den lönen. Sen om det stämmer eller inte är svårt att svara på men tror oavsett han hade bra mkt mer än 100´
Kan berätta att Thore inte heller hade 160, lägg på nästan 100k!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Bengan08 skrev:
difanda skrev:
DRC skrev:
android skrev:
pulverapa skrev:Jävligt besviken på lagbygget hittills. Jävligt besviken på förra säsongens prestation, framförallt Säcken. Nä fy fan. Det här ser riktigt uselt ut. Har vi kontrakterat Possler på 200k/månaden eller? Måste ju för fan finnas hur mycket pengar som helst kvar av budget.
UT
Lönemässigt något i stil med
Thoresen 160
Hultström 180
Högström kanske 70?
Sörensen kanske 100?
Matt kanske 150?
Alvarez kanske 80?
Englund, Norell, Lundberg, Hage kanske 100 totalt?
Holm kanske 70?
Mantas kanske 50?
Fällström kanske 50?
=
1010

IN
L.Johansson 60?
Reideborn 80?
Possler 100?
Lundh 100?
Varakas 200?
=
540

Säg att Hank och Ahlén av någon outgrundlig anledning fått löneförhöjning också så kanske 580.

Då återstår 430.
En klassback till för 210 och en fw till för 220

Ovanstående siffror är exakt korrekta.
PM:a mail. Jag har en spreadsheet för det där
Vet inte om det stämmer men enligt rykten som jag hört låg Sören på dubbla den lönen. Sen om det stämmer eller inte är svårt att svara på men tror oavsett han hade bra mkt mer än 100´
Kan berätta att Thore inte heller hade 160, lägg på nästan 100k!
Menar vad han plockade ut varje månad. Han fick 20 000 * 2 när han stängdes av vilket motsvarar 150-170k i månadslön.

Fast klart han kan ha fått lägenhet betald av DIF + ev sign-on etc. Mitt exempel är dock endast månadslönen.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

Högström hade närmare 150k.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

captcash skrev:Högström hade närmare 150k.
Enligt podcasten TEK så säger han att han inte tjänar över 100k. Kanske ljuger. Tvivlar på att vi skulle signat upp honom i HA för 150k. Fast man har ju hört värre.
Född till sportchef.
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

captcash skrev:Högström hade närmare 150k.
Inte en chans att han hade. Han skrev på för resten av säsongen plus två år när vi låg i allsvenskan långt från att gå upp.

Androiden hann först.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

android skrev:
captcash skrev:Högström hade närmare 150k.
Enligt podcasten TEK så säger han att han inte tjänar över 100k. Kanske ljuger. Tvivlar på att vi skulle signat upp honom i HA för 150k. Fast man har ju hört värre.
Japp, skitsnack... jag har mkt nära källa där som sagt att han var över 125k, men kanske är nån form av bonus och skit som poppar in när man spelar mkt, gör poäng osv? Jag vet faktiskt inte vilket (om ens något) bonus-system som DIF har mot sina spelare vs prestationer?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Låst