Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:
diftobbe89 skrev:
Jim Morrison skrev:Bra värvning. Vi får honom säkert billigt på grund av hans marknadsvärde just nu samt att han trivdes här sist. Det ska bli intressant att se hur bra han kan bli med ett vettigt försvar framför sig. Sist slutade det med att vi gick upp.
Du hade väl velat fylla halva laguppställningen med J20 spelare och sen tagit in ''spets'' i form av Guter, Cehlin, Karlkvist, och Reideborn i kassen då förstås.

Du är ju fan inte klok gosse.
Ja, för du har ju varit så pricksäker i vad du vill ha in och inte. Hade gärna haft Guter, Cehlin och Karlkvist i laget, hade inte du?
Jag vill också ha Karlkvist. En riktig målskytt. Skulle passa bra in i tredjekedjan.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Alltså denna värvningen är som att satsa grönt på roulette bordet! Förstår verkligen inte hur Jocke resonerar i nuläget.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:Alltså denna värvningen är som att satsa grönt på roulette bordet! Förstår verkligen inte hur Jocke resonerar i nuläget.
Jag tror folk förstod dig första gången. Eller kanske andra eller tredje.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

mb81 skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Alltså denna värvningen är som att satsa grönt på roulette bordet! Förstår verkligen inte hur Jocke resonerar i nuläget.
Jag tror folk förstod dig första gången. Eller kanske andra eller tredje.
Kommer förmodligen en fjärde också
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

Det som skrämmer mig mest är inte nästa säsong när vi fortfarande har Tellan, utan att resonemanget i det hela måste ändå vara att man vill ha en målvakt som efter nästa säsong kan ta över förstaspaden helt.

Vi får väl hoppas på att pengarna vi sparar på att ta in Reideborn syns i resten av de vi tar in.

P.S. Du som hävdade att vi skulle ta in Mattsson igen, somna om snälla.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

Får hoppas Adam inte läser forumet, annars känner han sig nog inte supertaggad att återvända! ;)

Hur som, jag gillar inte det faktum att han LÅNGT innan säsongen var slut, förhandlade med Modo för vi gick uselt... och nu när Modo trillat ur så kommer han tillbaka... fyfan vilken kappvändare, han är klockren för gnägget inte oss!

Nepp, sorry Adam... du kommer fan få stå på huvudet för att vinna tillbaka nån form av respekt.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

captcash skrev:Får hoppas Adam inte läser forumet, annars känner han sig nog inte supertaggad att återvända! ;)

Hur som, jag gillar inte det faktum att han LÅNGT innan säsongen var slut, förhandlade med Modo för vi gick uselt... och nu när Modo trillat ur så kommer han tillbaka... fyfan vilken kappvändare, han är klockren för gnägget inte oss!

Nepp, sorry Adam... du kommer fan få stå på huvudet för att vinna tillbaka nån form av respekt.
Hehe om Jocke har någorlunda bra insikt så har dom nog bett Adam att hålla sig borta från internet några dagar, när de väl presenterar honom, och vänta tills stormen har lugnat sig lite :P.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örebroarn »

Jag förstår om vi tar in en råtta som är bra, men att ta in råtta som inte ens kunde stoppa den badboll i kvalet. Otroligt besviken att vi med Adam inte siktar på att ta nästa steg i utvecklingen mot en ny storhetstid, utan riskerar att föreningen kan åka ur igen.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andy »

Jag tycker att det var dåligt av Adam att krita på för Modo när vi var i det läge vi var, samtidigt måste man också försöka förstå honom - en ung målvakt i början av karriären.

Adam har fortfarande stor potential och har underpresterat något kopiöst i Modo. Dessutom är det en ruggigt bra kille. Kommer aldrig glömma hur han i Almtuna dök upp en lördagmorgon i ishallen bara för att spela hockey med hockeyskolan.

Antar att han inte rosar marknaden och att han är rejält revanschsugen. Vi fick honom säkert billigt samtidigt som han är hungrig och utvecklingsbar. Great deal - helt enkelt!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Håller med Andy. Adam Reideborn kritade på för Modo när det var jävligt mörkt i vår förening. Han räddade upp sitt anseende genom att föra upp oss till SHL igen, men på något sätt ligger det där och gnager fortfarande. Har också ett färdigt mejl jag skickar så fort det blir officiellt. Jävligt besviken på hanteringen av våra två unga målvakter (Robin och Linus).
johan_80
Inlägg: 343
Blev medlem: 2012-08-30
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av johan_80 »

Andy skrev:Jag tycker att det var dåligt av Adam att krita på för Modo när vi var i det läge vi var, samtidigt måste man också försöka förstå honom - en ung målvakt i början av karriären.

Adam har fortfarande stor potential och har underpresterat något kopiöst i Modo. Dessutom är det en ruggigt bra kille. Kommer aldrig glömma hur han i Almtuna dök upp en lördagmorgon i ishallen bara för att spela hockey med hockeyskolan.

Antar att han inte rosar marknaden och att han är rejält revanschsugen. Vi fick honom säkert billigt samtidigt som han är hungrig och utvecklingsbar. Great deal - helt enkelt!
han ville väl upphäva kontraktet med modo för att stanna när vi gick upp men gick inte eller nått..
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Tydligen även Björklöven fans som varit orolig då nyheten kom att han även ryktades dit.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

Detta har absolut inget med våran silly att göra men kolla in Leksands forwardsbesättning till nästa säsong. Jag väntar med mina sågnigar av Tjocke tills vi har presenterat våra värvningar. På vissa här inne låter det som om att vi kommer att ha svårt att matcha Leksand på pappret..

F1: Martin Karlsson
F2: Tobias Forsberg
F3: Jon Knuts
F4: Johan Porsberger
F5: Lukas Ericsson
F6: Fredrik Forsberg
F7: Simon Norberg
F8: Tommi Paakkolanvaara
F9: Oskar Lang
F10: Rickard Hugg
F11: Janos Hari
F12: Martin Grönberg
F13: William Wikman
F14: Eric Castonguay (NY)


Någon där som vill byta våran forwardsbesättning mot Leksands?
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

MarcusDaze skrev:Detta har absolut inget med våran silly att göra men kolla in Leksands forwardsbesättning till nästa säsong. Jag väntar med mina sågnigar av Tjocke tills vi har presenterat våra värvningar. På vissa här inne låter det som om att vi kommer att ha svårt att matcha Leksand på pappret..

F1: Martin Karlsson
F2: Tobias Forsberg
F3: Jon Knuts
F4: Johan Porsberger
F5: Lukas Ericsson
F6: Fredrik Forsberg
F7: Simon Norberg
F8: Tommi Paakkolanvaara
F9: Oskar Lang
F10: Rickard Hugg
F11: Janos Hari
F12: Martin Grönberg
F13: William Wikman
F14: Eric Castonguay (NY)


Någon där som vill byta våran forwardsbesättning mot Leksands?
Fast många av Leksands spelare lär de dumpa/låna ut. Men Leksand är väl i samma situation som vi var för två år sen om inte värre. Usel ekonomi nu med en kommun som inte alls är lika frikostig som tidigare. De kommer få värva rejects från andra klubbar och spelare från allsvenskan.

Skulle inte vara överraskande att Lundberg eller Hage hamnade där.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Har inte Reideborn redan fått flertalet chanser och inte tagit dessa?
Dessutom i olika klubbar på olika nivåer?
Jag är ledsen men killen är för ojämn helt enkelt.
Har ohyggligt svårt att se varför man inte istället väljer att satsa på Jensen.
Lägg då dessutom till att Tellan bara lirar en säsong till och jag hade räknat med att man antingen skulle ge Jensen chansen eller plocka in något annat ungt och utvecklingsbart.
Dessutom startar ju Adam på minus direkt hos många fans med tanke på hur han valde att lämna föreningen.
Om sigingen blir av är den faktisk korkad på alla plan. Trodde DIF hade lärt sig från Mackan Nilsson historien, men uppenbarligen inte.
Låst