Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Jösses ta det lugnt! Karlkvist och Linus är bra värvningar, och vi måste ju även ersätta spelare som Hage och Lundberg. Spetsvärvningar kommer komma senare. Sen tror jag vi kommer ha högre spelarbudget, saknades ju även några miljoner då mittcirkeln inte såldes. Den enda vi inte kommer kunna ersätta är Thoresen då han typ "bara" kosta 200 000 i månaden. Tror målet kommer vara direktplats till slutspel men man kommer förlita sig lite mer på spelsystemet en spetskompetens. Det är väl nu som det riktiga testet för spelsystemet kommer.

Är egentligen barra en värvning som kommer få mig att gå i taket och det är Reiderborn. Resterande rykten ser intressanta ut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andy »

Linus Johansson är en bra värvning. Han kommer att gå in fint mellan Ahlen och Hank!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av seppuko »

Alltså. Varför och åter varför ska 80% av användarna på detta forum använda forumet för deras negativa åsikter hela tiden? Förr i tiden var det i alla fall halvroliga konstruktiva negativa åsikter (Lex LHO).

Det är fruktansvärt trist att läsa i längden. Skärp till er eller sluta skriv, eller håll er till max 3 negativa inlägg i veckan för då kanske ni kan formulera er bättre och mer konstruktivt.

För övrigt, Jocke har nämnt att vi i längden ska utveckla spelare samt ha ett stort lag. Men att vi visar intresse för fler spelare än vi i slutändan värvar måste väl alla förstå?

Samt, vi kan inte slänga massa miljoner utan garanti.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

En teori om Reideborn är ju förstås att Adam vill tillbaka, hans agent har kontaktat vår organisation, någon släpper ryktet (för att gynna eller missgynna hans önskemål) och snacket är igång.
Men bara för att Reideborn vill till Djurgården är det inte säkert att Jocke slår volter av glädje. Han vet nog bättre.
Om ingen annan väg fungerar tror jag att Jocke tar in Reideborn, men det är inte huvudspåret.
Om det går ut en nyhet idag om att Adam har kommit överens med oss om ett treårskontrakt så stämmer inte mitt resonemang. Men om vi i sommar får veta att Adam ska lira för oss, så har jag funderat riktigt i detta inlägg. I så fall bedömde Jocke att vi ändå måste ta sista halmstrået. Adam har trots allt SHL-erfarenhet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

minalman skrev:En teori om Reideborn är ju förstås att Adam vill tillbaka, hans agent har kontaktat vår organisation, någon släpper ryktet (för att gynna eller missgynna hans önskemål) och snacket är igång.
Men bara för att Reideborn vill till Djurgården är det inte säkert att Jocke slår volter av glädje. Han vet nog bättre.
Om ingen annan väg fungerar tror jag att Jocke tar in Reideborn, men det är inte huvudspåret.
Om det går ut en nyhet idag om att Adam har kommit överens med oss om ett treårskontrakt så stämmer inte mitt resonemang. Men om vi i sommar får veta att Adam ska lira för oss, så har jag funderat riktigt i detta inlägg. I så fall bedömde Jocke att vi ändå måste ta sista halmstrået. Adam har trots allt SHL-erfarenhet.
Jo jag hoppas det är så också! Dock finns det även målvakter i Allsvenskan, utan shl rutin, som är bättre och med större potential en Reiderborn så skulle vara förvånad om han är "sista halmstrået".
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Benjamin L. Willard skrev:
minalman skrev:En teori om Reideborn är ju förstås att Adam vill tillbaka, hans agent har kontaktat vår organisation, någon släpper ryktet (för att gynna eller missgynna hans önskemål) och snacket är igång.
Men bara för att Reideborn vill till Djurgården är det inte säkert att Jocke slår volter av glädje. Han vet nog bättre.
Om ingen annan väg fungerar tror jag att Jocke tar in Reideborn, men det är inte huvudspåret.
Om det går ut en nyhet idag om att Adam har kommit överens med oss om ett treårskontrakt så stämmer inte mitt resonemang. Men om vi i sommar får veta att Adam ska lira för oss, så har jag funderat riktigt i detta inlägg. I så fall bedömde Jocke att vi ändå måste ta sista halmstrået. Adam har trots allt SHL-erfarenhet.
Jo jag hoppas det är så också! Dock finns det även målvakter i Allsvenskan, utan shl rutin, som är bättre och med större potential en Reiderborn så skulle vara förvånad om han är "sista halmstrået".
Vem?
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Think if... »

Adam har en fördel i att han vet vad det innebär att spela i rätt tröja på hovet.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stulle »

Även om Reideborn inte är det sexigaste namnet på läpparna så skulle det ändå vara intressant att se hur han kan utvecklas med hjälp av Tellan, likt Mantas.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Edin »

Nog för att idrottssupportrar överlag inte är kända för att vara rationella alla gånger så blir man ju direkt mörkrädd när man läser inläggen här inne. Ta en titt i kalendern och ta ett chill pill förhelvete. De allra flesta spetsspelarna finns inte ens på marknaden då säsongen fortfarande pågår.


Och det där mailet till kansliet, jösses...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

ciirree skrev:
Benjamin L. Willard skrev:
minalman skrev:En teori om Reideborn är ju förstås att Adam vill tillbaka, hans agent har kontaktat vår organisation, någon släpper ryktet (för att gynna eller missgynna hans önskemål) och snacket är igång.
Men bara för att Reideborn vill till Djurgården är det inte säkert att Jocke slår volter av glädje. Han vet nog bättre.
Om ingen annan väg fungerar tror jag att Jocke tar in Reideborn, men det är inte huvudspåret.
Om det går ut en nyhet idag om att Adam har kommit överens med oss om ett treårskontrakt så stämmer inte mitt resonemang. Men om vi i sommar får veta att Adam ska lira för oss, så har jag funderat riktigt i detta inlägg. I så fall bedömde Jocke att vi ändå måste ta sista halmstrået. Adam har trots allt SHL-erfarenhet.
Jo jag hoppas det är så också! Dock finns det även målvakter i Allsvenskan, utan shl rutin, som är bättre och med större potential en Reiderborn så skulle vara förvånad om han är "sista halmstrået".
Vem?
Både Linus Söderström och Gustaf Lindvall tycker jag har sett bättre ut och har större potential en Reideborn. Även Jacob Johansson i Mora är intressant men då måste Linköping släppa honom då jag tror han fortfarande har kontrakt med dom.

Mitt önskemål är dock fortfarande Erik Hanses från Saik som ska finnas tillgänglig.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

Står en Modo Hockey-stripead Audi A4 parkerad på Kommendörsgatan. Låt oss hoppas att det är Posslers.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

DRC skrev:Står en Modo Hockey-stripead Audi A4 parkerad på Kommendörsgatan. Låt oss hoppas att det är Posslers.
Foppa bor väl på Östermalm? Men han kanske inte kör sån svennebil?
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lynxlynx »

[/quote]

Jo jag hoppas det är så också! Dock finns det även målvakter i Allsvenskan, utan shl rutin, som är bättre och med större potential en Reiderborn så skulle vara förvånad om han är "sista halmstrået".[/quote]
Vem?[/quote]

Både Linus Söderström och Gustaf Lindvall tycker jag har sett bättre ut och har större potential en Reideborn. Även Jacob Johansson i Mora är intressant men då måste Linköping släppa honom då jag tror han fortfarande har kontrakt med dom.

Mitt önskemål är dock fortfarande Erik Hanses från Saik som ska finnas tillgänglig.[/quote]

Om nu Hanses är för dyr. Kör på Söderström. Har man bränt broarna där, plocka hem Mattsson som gjort en stabil säsong. Perfekt med Tellan som mentor. Går inte det, jämför Reidans lön med t.ex. Dan Bakala, ryktas till Örebro från Oskarshamn. Frans Tuohima, Leksand och liknande. Finns säkert några i Tyskland eller AHL också. Vi letar som sagt efter en utvecklingsbar målvakt, ingen klar förstamålis.

I övrigt, jag gillar värvningen av Johansson, självklart kan vi inte ha tre st. NHL-linor. Vi behöver utfyllnadsspelare och framtida spelare också.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

seppuko skrev:Alltså. Varför och åter varför ska 80% av användarna på detta forum använda forumet för deras negativa åsikter hela tiden? Förr i tiden var det i alla fall halvroliga konstruktiva negativa åsikter (Lex LHO).

Det är fruktansvärt trist att läsa i längden. Skärp till er eller sluta skriv, eller håll er till max 3 negativa inlägg i veckan för då kanske ni kan formulera er bättre och mer konstruktivt.

För övrigt, Jocke har nämnt att vi i längden ska utveckla spelare samt ha ett stort lag. Men att vi visar intresse för fler spelare än vi i slutändan värvar måste väl alla förstå?

Samt, vi kan inte slänga massa miljoner utan garanti.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Ett alternativ är att du slutar läsa, så länge det inte går överstyr har alla rätt att ha en åsikt.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

mb81 skrev:
DRC skrev:Står en Modo Hockey-stripead Audi A4 parkerad på Kommendörsgatan. Låt oss hoppas att det är Posslers.
Foppa bor väl på Östermalm? Men han kanske inte kör sån svennebil?
Han kör faktiskt en gammal Audi. Dock ej stripead. Den här jäveln stig dock parkerad nära Forsbergs holk.
Låst