Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Illari Filppula har gjort, med denna match inräknad, 14 poäng i kvalet. (2+12).
dannyfknd
Inlägg: 36
Blev medlem: 2015-01-21
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av dannyfknd »

Örnen skrev:Spelare får ju ett lyft av att flytta upp ett pinnhål i hierarkin också. Mer förtroende och mer speltid. Vejdemo, Ljungh och Alvarez har ju naturligtvis gjort fler poäng i år om dom haft en större roll.
En ganska bra kedja, men som andrakedja är det definitivt inget för ett lag som vill nå semi. Iofs är man väl mest nöjd att slippa kvala med tanke på hur det ser ut nu.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

ciirree skrev:Illari Filppula har gjort, med denna match inräknad, 14 poäng i kvalet. (2+12).
Fel tråd såg jag nu. My bad.
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

ciirree skrev:
ciirree skrev:Illari Filppula har gjort, med denna match inräknad, 14 poäng i kvalet. (2+12).
Fel tråd såg jag nu. My bad.
Ehh låt stå kvar! Spännande spelare det där också. Men rätt dyr skulle jag tippa på.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

dannyfknd skrev:
Örnen skrev:Spelare får ju ett lyft av att flytta upp ett pinnhål i hierarkin också. Mer förtroende och mer speltid. Vejdemo, Ljungh och Alvarez har ju naturligtvis gjort fler poäng i år om dom haft en större roll.
En ganska bra kedja, men som andrakedja är det definitivt inget för ett lag som vill nå semi. Iofs är man väl mest nöjd att slippa kvala med tanke på hur det ser ut nu.
Vi får inte glömma att den kedjan var våran bästa ganska länge i vintras.
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av #10 »

Värva filppula från modo
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4783
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Forwardsuppsättningen är jag inte särskilt orolig för av någon anledning, den kommer säkert se helt okej ut när allt är klart.

Men backsidan: Falk, AOM, Press, Westlund, E.Johansson, jag tror samtliga av dom kommer spela i DIF i höst, och förmodligen Arell, oavsett om Duncan Keith är sista back in så ser det ''sådär'' ut.
Spela fult
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BigJ »

Jag skulle nog vilja slå ett slag för Ytterell i Leksand
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ken1968 »

Efter sätt Modo leksand några matcher så vad du än gör Jocke värva inte Reiderborn
Rodge
Inlägg: 4
Blev medlem: 2016-01-20
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rodge »

Modo-Leksand 48-14 i skott!!!! Reideborn har släppt in tre kassar.....säg inte att han är klar :?: Orkar inte med en så dålig värvning!!!!
Användarvisningsbild
mutation
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-09-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mutation »

BigJ skrev:Jag skulle nog vilja slå ett slag för Ytterell i Leksand
Kanske inte helt orimligt om ryktet om Emil Johansson stämmer och han kommer till Dif. Båda två är ju från Åseda.


Edit: Skojade bara, Ytterell är från Vetlanda. /1 april tydligen
Senast redigerad av mutation den 2016-04-01 20:52:01, redigerad totalt 1 gånger.
Jimpen
Inlägg: 90
Blev medlem: 2012-05-05
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jimpen »

Adam släpper alltså tre mål på typ 14 skott i den avgörande matchen...han gör det inte bra alls. Laget litar ju på honom där bak, speciellt med en minut kvar. den ska inte få gå in på närmsta stolpe ..Kommer inte känna mig trygg med honom, även fast vi har tellan.

Tanken med Armalis var ju att han skulle skolas in och ta över när tellan kliver av. Nu behöver vi skola om någon annan under kommande säsong och den målvakten BÖR inte vara Adam, tyvärr
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

ken1968 skrev:Efter sätt Modo leksand några matcher så vad du än gör Jocke värva inte Reiderborn
Är glad att Tellan väljer att köra på ett år till. Speciellt nu om Jocke väljer att signa Reideborn. Haukeland släpper alltså in 3 mål på 48 skott och Reideborn lika många på 14.
Hur kommer det se ut nästa säsong när han får räkna med det dubbla antalet skott emot sig?
Jag tror det finns en ganska vettig förklaring till varför Modo fick kvala i år och det beror knappast på en för dålig backbesättning. Snarare för tunn HA mässig målvaktsbesättning.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av rikkard »

Reiderborn är bäst när det gäller (titta på datumet i kalender = ledtråd). Ytterell (stavning?) känns intressant.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BigJ »

mutation skrev:
BigJ skrev:Jag skulle nog vilja slå ett slag för Ytterell i Leksand
Kanske inte helt orimligt om ryktet om Emil Johansson stämmer och han kommer till Dif. Båda två är ju från Åseda.
Å f-n, världsmetropolen Åseda, rimmar ju bra med Stockholmsprofilen :D

Han har ju en helt ok bössa i varje fall, även om Reideborn kanske borde tagit något av målen. Han sköt 2 mål förra matchen också. Har inte tänkt riktigt på hur han funkar bakåt ska jag dock ärligt säga.
Låst