Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

INTE REIDEBORN!! jösses....lär inte säljas många säsongskort i första rundan med alla dessa tapp och förstärkningar med spelare som alla är trdje/fjärde kejdespelare. Blir lika sexigt lag som första året i SHL....
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Vi har en av världens mest lovande målvakter i Linus Söderström... Och Robin Jensen står på tur. Varför i helvete ska vi värva tillbaka Adam Reideborn, som skrev på för Modo när det såg som mörkast ut för oss?

Alla andra lag i SHL tar ju upp sina junismålvakter, varför kan inte vi göra det? Fan, lyckades ju inte ens ta till vara på Tim Sandberg (tog upp Örebro, men har stagnerat nu kanske).

Mikael Tellqvist
Robin Jensen
Linus Söderström
Mangemus
Inlägg: 72
Blev medlem: 2015-01-27

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mangemus »

Vad tror ni om denna?
Niklas Lundström,
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=25670

Han vakta kassen mot oss i ett derby för några år sedan och höll nollan. Gått trögt i Ahl/Echl men håller garanterat i svensk hockey.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Benjamin L. Willard skrev:
mb81 skrev:Jag tycker också man kan gå efter en annan målvakt än Reideborn men någon katastrof är det väl inte?
De flesta vill ha Söderström men vem säger att han är bättre? En andramålvakt i allsvenskan alltså även fast han är väldigt talangfull.

Och Reideborn har varit bra sista delen av säsongen och under kvalet. 93,4 i räddningsprocent under kvalet och hållet nollan två gånger.

Att vara målvakt i årets Modo har allt annat än varit lätt.
Kan säga att den där siffran kommer just från de två nollorna då Leksand var värdelösa. Annars har han legat på under 85 två matcher. Reiderborn är alldeles för ojämn för SHL spel vilket man sett hela säsongen i Modo, också varit ett stort problem för Modo. Han platsar inte i ett Djurgården som vill ha som mål att komma topp 6 och det är ren fakta, men om vi nöjer oss med att klara kontrakt kan han vara aktuell.
Om alla de spelare det ryktas om kommer att komma till DIF så lär målsättningen vara 12a snarare än 6a.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

ciirree skrev:
Benjamin L. Willard skrev:
mb81 skrev:Jag tycker också man kan gå efter en annan målvakt än Reideborn men någon katastrof är det väl inte?
De flesta vill ha Söderström men vem säger att han är bättre? En andramålvakt i allsvenskan alltså även fast han är väldigt talangfull.

Och Reideborn har varit bra sista delen av säsongen och under kvalet. 93,4 i räddningsprocent under kvalet och hållet nollan två gånger.

Att vara målvakt i årets Modo har allt annat än varit lätt.
Kan säga att den där siffran kommer just från de två nollorna då Leksand var värdelösa. Annars har han legat på under 85 två matcher. Reiderborn är alldeles för ojämn för SHL spel vilket man sett hela säsongen i Modo, också varit ett stort problem för Modo. Han platsar inte i ett Djurgården som vill ha som mål att komma topp 6 och det är ren fakta, men om vi nöjer oss med att klara kontrakt kan han vara aktuell.
Om alla de spelare det ryktas om kommer att komma till DIF så lär målsättningen vara 12a snarare än 6a.
Tycker de flesta ryktade nyförvärven låter spännande. Possler kanske är lite hypad då han snarare behöver en nystart, vilket jag hoppas han får hos oss, inte många Modofans som sörjer att han försvinner till exempel. Dock osar en Reiderborn värvning ren lathet från Jockes sida, han liksom orkar inte gå det extra steget för att hitta en värdig ersättare och chansar med Reiderborn. Det bådar tyvärr inte så gott.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:Vi har en av världens mest lovande målvakter i Linus Söderström... Och Robin Jensen står på tur. Varför i helvete ska vi värva tillbaka Adam Reideborn, som skrev på för Modo när det såg som mörkast ut för oss?

Alla andra lag i SHL tar ju upp sina junismålvakter, varför kan inte vi göra det? Fan, lyckades ju inte ens ta till vara på Tim Sandberg (tog upp Örebro, men har stagnerat nu kanske).

Mikael Tellqvist
Robin Jensen
Linus Söderström
För att vi inte kunde lova Söderström någon plats när vi hade tjockt på målvaktssidan antar jag. Svårt att göra något annat då.
Söderström är som du säger väldigt lovande och hajpad så han skulle säkert flytta efter sin första bra säsong.
Men hoppas verkligen på Jensen. Imponerad av honom det jag sett med juniorerna. Utlån till allsvenskan i år men en långsiktig lösning.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:
ciirree skrev:
Benjamin L. Willard skrev:
mb81 skrev:Jag tycker också man kan gå efter en annan målvakt än Reideborn men någon katastrof är det väl inte?
De flesta vill ha Söderström men vem säger att han är bättre? En andramålvakt i allsvenskan alltså även fast han är väldigt talangfull.

Och Reideborn har varit bra sista delen av säsongen och under kvalet. 93,4 i räddningsprocent under kvalet och hållet nollan två gånger.

Att vara målvakt i årets Modo har allt annat än varit lätt.
Kan säga att den där siffran kommer just från de två nollorna då Leksand var värdelösa. Annars har han legat på under 85 två matcher. Reiderborn är alldeles för ojämn för SHL spel vilket man sett hela säsongen i Modo, också varit ett stort problem för Modo. Han platsar inte i ett Djurgården som vill ha som mål att komma topp 6 och det är ren fakta, men om vi nöjer oss med att klara kontrakt kan han vara aktuell.
Om alla de spelare det ryktas om kommer att komma till DIF så lär målsättningen vara 12a snarare än 6a.
Tycker de flesta ryktade nyförvärven låter spännande. Possler kanske är lite hypad då han snarare behöver en nystart, vilket jag hoppas han får hos oss, inte många Modofans som sörjer att han försvinner till exempel. Dock osar en Reiderborn värvning ren lathet från Jockes sida, han liksom orkar inte gå det extra steget för att hitta en värdig ersättare och chansar med Reiderborn. Det bådar tyvärr inte så gott.
Nystart? Han är 21 och gjort 24 poäng i ett av seriens sämsta lag. Snarare Modo som behöver en nystart.
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lynxlynx »

Donkels skrev:Reideborn alltså - så fantasiöst och trist Jocke - vad blir nästa värvning Henrik Nyberg från SSK?
Nästa är väl säkert Guter isåfall.. Nej, jag vet att han förlängde men är lite missnöjd med ryktena än så länge. Reideborn är så fruktansvärt fantasilöst och dessutom har han varit usel den gångna säsongen... Bara att hoppas att man som någon sa tar in honom riktigt billigt för att ha pengar på andra poster, förhoppningsvis två defensiva backklippor. Det lär behövas...
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

X - X - X
X - Ljungh - Brodin
Vejdemo - X - X
Hank - Hage - Ahlén
Junis
Junis

X - X
X - X (Englund)
Press - X (AOM)
Westlund

Tellan
X (Jensen)
X (Söderström)

Nåt annat är jag inte nöjd med.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

pulverapa skrev:X - X - X
X - Ljungh - Brodin
Vejdemo - X - X
Hank - Hage - Ahlén
Junis
Junis

X - X
X - X (Englund)
Press - X (AOM)
Westlund

Tellan
X (Jensen)
X (Söderström)

Nåt annat är jag inte nöjd med.
Ser man till ryktena lär det bli något i stil med:
X - X - X
Lundh - Ljungh - Brodin
Vejdemo - Linus Johansson - Possler
Davidsson - Hage - Davidsson (Min förhoppning...)
Hank
Ahlen

X - X
Emil Johansson - Arell
Press - Falk
Westlund

Tellan
Reideborn
Jensen
Senast redigerad av android den 2016-03-31 09:21:19, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:X - X - X
X - Ljungh - Brodin
Vejdemo - X - X
Hank - Hage - Ahlén
Junis
Junis

X - X
X - X (Englund)
Press - X (AOM)
Westlund

Tellan
X (Jensen)
X (Söderström)

Nåt annat är jag inte nöjd med.
Var är Falk som faktiskt har kontrakt? Och Hage har inte kontrakt.

Annars säger väl det där ingenting förutom de spelare vi har nu?
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

mb81 skrev:
pulverapa skrev:X - X - X
X - Ljungh - Brodin
Vejdemo - X - X
Hank - Hage - Ahlén
Junis
Junis

X - X
X - X (Englund)
Press - X (AOM)
Westlund

Tellan
X (Jensen)
X (Söderström)

Nåt annat är jag inte nöjd med.
Var är Falk som faktiskt har kontrakt? Och Hage har inte kontrakt.

Annars säger väl det där ingenting förutom de spelare vi har nu?
Glömde såklart Falk, dock en spelare som är väldigt lätt att ersätta om något inträffar.
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lynxlynx »

Om vi leker lite med värsta tänkbara scenario, och fyller på. Vad får vi på isen nästa år? Jag kan börja.


X - Trukhno- X
Lundh - Ljungh - Brodin
Vejdemo - Linus Johansson - Possler
Davidsson - Hage - Davidsson
Hank
Ahlen

X - X
Emil Johansson - Arell
Press - Falk
Westlund

Tellan
Reideborn
Jensen[/quote]
Senast redigerad av Lynxlynx den 2016-03-31 09:35:37, redigerad totalt 1 gånger.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kalliasson »

Var Armalis verkligen så mkt bättre, då han värvades, än Reideborn är nu?

Förvisso kunde man luta sig tillbaka på Tellan mer då än vad man kan göra nu.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

pulverapa skrev:X - X - X
X - Ljungh - Brodin
Vejdemo - X - X
Hank - Hage - Ahlén
Junis
Junis

X - X
X - X (Englund)
Press - X (AOM)
Westlund

Tellan
X (Jensen)
X (Söderström)

Nåt annat är jag inte nöjd med.
jag gillar absolut Ljungh men om han är andrecenter lär det inte bli någon topp 6 plats tyvärr!
Låst