Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Davidsson »

Vet ej om detta redan är allmän kännedom och om Högström nån gång kommunicerat det:

Jag pratade med en gammal "lagkamrat" (Sveg)till Högström igår. Enligt han är Högström Djurgårdare sen barnsben.

Hoppas detta har någon betydelse vid kontraktsförlängning. I alla fall såpass att han inte går till någon annan SHL-klubb.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Davidsson skrev:Vet ej om detta redan är allmän kännedom och om Högström nån gång kommunicerat det:

Jag pratade med en gammal "lagkamrat" (Sveg)till Högström igår. Enligt han är Högström Djurgårdare sen barnsben.

Hoppas detta har någon betydelse vid kontraktsförlängning. I alla fall såpass att han inte går till någon annan SHL-klubb.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är välkänt att han är.

Bild
Expert.
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Davidsson »

Snyggt!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
teamk17
Inlägg: 9
Blev medlem: 2012-06-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av teamk17 »

Det här kanske är gamla nyheter men verkar som om Mantas "är klar" för Leafs ...

http://www.canucksworld.com/2016/03/19/ ... s-armalis/
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1661
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

teamk17 skrev:Det här kanske är gamla nyheter men verkar som om Mantas "är klar" för Leafs ...

http://www.canucksworld.com/2016/03/19/ ... s-armalis/
:x
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av litto »

teamk17 skrev:Det här kanske är gamla nyheter men verkar som om Mantas "är klar" för Leafs ...

http://www.canucksworld.com/2016/03/19/ ... s-armalis/

Trist men vi har faktiskt en av Sveriges mest talangfulla målvakter, Linus Söderström. Söderström + Tellqvist nästa säsong kan jag leva med.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

litto skrev:
teamk17 skrev:Det här kanske är gamla nyheter men verkar som om Mantas "är klar" för Leafs ...

http://www.canucksworld.com/2016/03/19/ ... s-armalis/

Trist men vi har faktiskt en av Sveriges mest talangfulla målvakter, Linus Söderström. Söderström + Tellqvist nästa säsong kan jag leva med.
Om inte Tellqvist lägger ner karriären som det ryktats om.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

Hur funkar det där med "NHL klausul" som Mantas verkar ha i sånt fall. Bryts kontraktet eller lånas han ut till en NHL klubb om han nyttjar den? Kan han hyras kontraktstiden ut?

Annars måste vi om vi ska skriva NHL/KHL klausuler i framtiden baka in det på något vis, funkar inte att alla våra framtidsnamn ska lämna gratis för nån kolumn i avtalet bara.
mb81
Inlägg: 8663
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

TheForsa skrev:Hur funkar det där med "NHL klausul" som Mantas verkar ha i sånt fall. Bryts kontraktet eller lånas han ut till en NHL klubb om han nyttjar den? Kan han hyras kontraktstiden ut?

Annars måste vi om vi ska skriva NHL/KHL klausuler i framtiden baka in det på något vis, funkar inte att alla våra framtidsnamn ska lämna gratis för nån kolumn i avtalet bara.
Med NHL finns ett avtal där man får en viss summa(som jag inte kan i huvudet) beroende på var spelaren spelat de sista 4 åren. Som ett utbildningsbidrag. Så gällande Mantas får vi väl halva och Mora halva.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

TheForsa skrev:Hur funkar det där med "NHL klausul" som Mantas verkar ha i sånt fall. Bryts kontraktet eller lånas han ut till en NHL klubb om han nyttjar den? Kan han hyras kontraktstiden ut?

Annars måste vi om vi ska skriva NHL/KHL klausuler i framtiden baka in det på något vis, funkar inte att alla våra framtidsnamn ska lämna gratis för nån kolumn i avtalet bara.
Det bryts mot ekonomisk kompensation. Avtal mellan SHL och NHL.
Expert.
peter johansson
Inlägg: 234
Blev medlem: 2006-06-07

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av peter johansson »

jsson skrev:
teamk17 skrev:Det här kanske är gamla nyheter men verkar som om Mantas "är klar" för Leafs ...

http://www.canucksworld.com/2016/03/19/ ... s-armalis/
:x

Står även på : http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... s-armalis/
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Staten »

Kul för Mantas! En kombo med Söderström/Tellqvist nästa säsong hade känts helrätt och lite av en flört med historien.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Staten skrev:Kul för Mantas! En kombo med Söderström/Tellqvist nästa säsong hade känts helrätt och lite av en flört med historien.
Det hade varit fantastiskt med Tellan + Söderström d.y. och så toppar vi med SM-guld också, då skulle cirkeln vara sluten på något sätt. Dock måste jag säga att det vore sjukt tråkigt om vi torskar Mantas.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av gaspo »

E det ett skämt med Mantas? Han har gjort en säsong riktigt bra, iofs blandat o gett en del spelat drygt hälften av matcherna. AHL 100%. Herregud vad desperata Toronto måste vara. Missförstå mig inte unnar han all lycka. Men det låter helt sjukt. Sticka redan o inte utvecklas mera i DIF. För utvecklas mera behöver han verkligen.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

gaspo skrev:E det ett skämt med Mantas? Han har gjort en säsong riktigt bra, iofs blandat o gett en del spelat drygt hälften av matcherna. AHL 100%. Herregud vad desperata Toronto måste vara. Missförstå mig inte unnar han all lycka. Men det låter helt sjukt. Sticka redan o inte utvecklas mera i DIF. För utvecklas mera behöver han verkligen.
Han utvecklas nog i AHL också om han hamnar där. Tror hellre klubben som ska satsa på honom låter honom utvecklas där de kan ha koll på honom och vänja honom vid spelet i Nordamerika.
Avgå Jocke.
Låst