SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av förevigtdjurgården »

Vila i Frid, DIF Hockey.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av kaminor »

förevigtdjurgården skrev:Helt rätt.

http://www.expressen.se/gt/sport/djurga ... uttalande/

Härligt, Jocke!
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av Mash »

daaviid skrev:
Mash skrev:En bra match, trots med en domarduo som gav spelet en väldigt udda rytm. Speciellt i andra perioden där det var tio stycken tvåor, det var boxplay och powerplay varje minut i princip. Skönt dock att hela laget kan hålla sig lugna och fokusera på spelet och vinna matchen, riktigt underbart och välförtjänt!

Något som jag reagerade på idag var dock på läktaren. Vad är det för order som dessa stackars unga publikvärdarna fått att hålla trappan ren på kortsidan under slutspelet? Aktiv sittplats har betalt för sina platser, och klacken är full till bredden och längden. Vart kan jag ställa mig om inte i trappan? Gulliga försök att hålla trappan ren, men det kommer aldrig gå ihop med en proppfull kurva.

Sörensens två huvudtacklingar ikväll (såg bara en dock) luktar anmälan till disciplinnämnden, tyvärr. Riktigt underligt att domarduon inte tar den sista, den såg alla och reaktionerna var på sin rätt, men så blir det en kvittning för roughing, där det även blir PP och det blir 2-1 - Tack för det!

Bra tryck i dag, men vi kan högre och bättre. På tisdag är spränger vi taket!
Jag var tyvärr inte på plats idag, men såg matchen på C-more. Där vevades fyrtio repriser och extremt långsamma sådana. Där konstaterades det att den sista tacklingen tar på axeln och "möjligen" glider upp i huvudet. Men eftersom träffen tar på axeln först så är det EJ utvisning enligt regelboken. Anledningen till att Fisk får spela en man mindre är för att en andra fiskspelare går in i det efterföljande bråket som tredje person och därav får sitta två minuter. Voilá, PP DIF helt enligt regelboken.
Du missade något, var en grym match!

Jag tycker tacklingen är vårdslös utförd mot Lasch, men som puckförande kan man inte åka runt och dagdrömma, samtidigt som försvarare har ansvar att "leverera" en sjyst tackling. Det är bägges ansvar att skador undviks såklart, men den är inte vacker. Den första såg jag inte ens, och ingen spelare eller ledare reagerade heller.

Blir en intressant uppföljning.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av förevigtdjurgården »

Också två ruskigt sköna fällningssekvenser där Högström får smaka slewfoot och Ljungh väl inte är långt därifrån heller, men det nämner inte grin-Roger.

Ska Sörensen stängas av ska Tom Nilsson inte heller lira med den knäsmällen i baksidan av knäet på Högström.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av Edin »

Såhär i efterhand, vad tänkte Holm egentligen? Känns inte så smart att dra iväg en puck på chans i det läget med fyra sekunder kvar hade lätt kunnat gå till icing.

Men men, det tyder väl på självförtroende och det är alltid bra.

På söndag vill jag att Roger ska se ut som en tomat i fejset.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av Rix »

Roger är lite Sveriges svar på Mourinho, lyfter all fokus så långt bort från sitt lag och deras insats som möjligt och svingar vilt mot alla.

Domarna missar/släpper åt båda hållen, men det är slutspel och sånt sker ofta då. Skön vinst, nu får grabbarna ladda om, åka ner och vinna borta.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av Donkels »

Roger Rönnberg borde dekapiteras sicken patetisk liten gnällkärring han är att Sören tacklade Trumpälskaren gör mig heller inget
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av DRC »

Donkels skrev:Roger Rönnberg borde dekapiteras sicken patetisk liten gnällkärring han är att Sören tacklade Trumpälskaren gör mig heller inget


"Vi gör en bra match och Roger är ju stressad redan då han vill börja plocka bort våra spelare genom att snacka om domarnas insatser. Det blir en härlig fajt på vilken dag det nu än blir, säger djurgårdstränaren.

Rönnberg replikerade snabbt:
– Det är inte att jag är ute efter att ta bort dina spelare, Hasse. Vi koncentrerar oss på vårt och jag litar fullständigt på mitt lag. Det som är tråkigt och surt och som jag inte kan släppa är den där sista tvåan.
– Jag tycker att det var perfekt, myser Särkijärvi."

Saknar redan Hasse Säck. Den där Olsson ser så brun ut.
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 133
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av bbjs »

Marcus Sörensen anmäld till disciplinnämnden

Efter gårdagens kvartsfinal mellan Djurgården och Frölunda har situationsrummet anmält Djurgårdens Marcus Sörensen för huvudtackling. Ärendet ligger nu hos Svenska ishockeyförbundets disciplinnämnd för beslut.

Det var i slutet av den andra kvartsfinalen mellan Djurgården och Frölunda som Sörensen, enligt anmälan, från blind side glider mot Frölundaspelaren Ryan Lasch, han kryper ihop för att i tacklingsögonblicket resa sig i en uppåtgående rörelse som går från bröstet och upp mot huvudet. Marcus Sörensen är anmäld för checking to the head, regel 123 III.

En videosekvens från händelsen kommer att publiceras på måndag.

http://www.shl.se/artikel/79586/
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av Kall-El »

Att ens anmäla tackling två som Sörensen delar ut är skamligt.

Den tar för helvete i axeln först.

Skulle det bli bestraffning för den är det ju bara att rent principiellt anmäla alla tacklingar som sker axel mot axel.

Skämmes ta mig tusan!
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av Kalliasson »

bbjs skrev:Det var i slutet av den andra kvartsfinalen mellan Djurgården och Frölunda som Sörensen, enligt anmälan, från blind side glider mot Frölundaspelaren Ryan Lasch, han kryper ihop för att i tacklingsögonblicket resa sig i en uppåtgående rörelse som går från bröstet och upp mot huvudet. Marcus Sörensen är anmäld för checking to the head, regel 123 III.
Sörensen måste ju krypa ihop iom att Lasch är några storlekar mindre, ser heller ingen uppåtgående rörelse i själva tacklingsögonblicket.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-Fokusera på det vi kan påverka, vårat eget spel
Svårare än så är det inte, egentligen

Men tänk vad få inlägg vi skulle ha här på forumet om fler än Säcken resonerade så

Är rädd för att Sören nu är borta resten av matchserien.
Tackling tar förvisso förmodligen först på axeln ja (iaf sett ifrån de kameravinklar jag haft tillgång till, annan kamera kanske visar annat).
Men med tanke på Sörens opolerade ADHD-historik och en tidigare CTTH i samma match så är risken nu stor att DN något oprofessionellt låter sig påverkas av det och går på återfalls-linjen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av mb81 »

Tycker inte Rönnberg ska klaga så mycket som kastar in Fälth för att plocka våra killar. Riktigt fult!
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av mforce »

Jag tycker ändå inte att det Rönnberg gör är så farligt. Han gnäller lite, men det är ändå en slutspelsmatch det handlar om. Han återkommer ständigt till att han anser att laget var för ineffektivt och att det var därför de inte vann. Lite gnäll om en sån situation får man räkna med.
Hade det varit Osten på andra sidan så hade det blivit ett jäkla liv och anmälningar hit och dit. Rönnberg sköter det förhållandevis snyggt, och inom rimlighetens gränser. Hade det varit omvänt hade vi nog blivit förbannade om det passerat förbi utan kommentarer.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av minalman »

mforce skrev:Jag tycker ändå inte att det Rönnberg gör är så farligt. Han gnäller lite, men det är ändå en slutspelsmatch det handlar om. Han återkommer ständigt till att han anser att laget var för ineffektivt och att det var därför de inte vann. Lite gnäll om en sån situation får man räkna med.
Hade det varit Osten på andra sidan så hade det blivit ett jäkla liv och anmälningar hit och dit. Rönnberg sköter det förhållandevis snyggt, och inom rimlighetens gränser. Hade det varit omvänt hade vi nog blivit förbannade om det passerat förbi utan kommentarer.
Rönnberg är ett äschel. Försvara inget han gör!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar