SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev:
kaminor skrev:Alltså, råger rönnberg är ju helt dum i huvudet.
Nä han och Bulan är enligt mig Sveriges bästa coacher. Att smäda honom är en sak men det är med glimten i ögat från min sida.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Nä, det är Säcken
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1263
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av Henkos »

Satan vad skönt med en seger! Helt matt här i soffan.

Jsg har gnällt lite på våra målisar och idag steppar Tellan upp, riktigt fint att se. Gott att höra att Tellan själv inte varit nöjd innan.

Nu är vi med i serien! Får nog bli o pallra sig till Frölundaborg kanske.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av Praetori »

kaminor skrev:
Praetori skrev:
kaminor skrev:
Praetori skrev:
kaminor skrev:Alltså, råger rönnberg är ju helt dum i huvudet.
Nä han och Bulan är enligt mig Sveriges bästa coacher. Att smäda honom är en sak men det är med glimten i ögat från min sida.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Jag säger inget om Rönnbergs coachning. Men hans kommentarer om Sörens andra tackling var pinsamma. I det avseendet är Bulan en betydligt större människa.
Där är jag helt med men Rönnberg fick aldrig situationen uppspelad för sig som bulan fick.
Roger brinner för sitt lag och det kan jag respektera, och samtidigt glatt stämma in i "Hallå Roger".

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Jo, de rullade bilderna för Rönnberg.
Jo men inte i flera vinklar. Den där ryggtavla-bilden ger ju inte så mycket jämfört med de övriga. Sitter me telefonen i psasagerarsätet just nu och har kollat lite repriser så har inte den bästa bilden men att det blir 5v4 kan jag förstå att Roger kritiserar. 4v4 hade varit logiskt med tanke på att det inte var mycket mer.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
#10 skrev:
Praetori skrev:
kaminor skrev:Alltså, råger rönnberg är ju helt dum i huvudet.
Nä han och Bulan är enligt mig Sveriges bästa coacher. Att smäda honom är en sak men det är med glimten i ögat från min sida.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Men har du rökt på???? Att jämföra bulan och Råger i samma mening är ju skandal.
Ok jag ger mig. Bulan är en suverän coach. Roger är bara godkänd med anmärkning.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Att dom är bra coacher är en sak, men när dom spelar upp reprisen när Sören tacklar Trump-svinet bröstet så säger råger att :sånt måste vi få bort från svensk hockey:
Blueberry hill
Inlägg: 288
Blev medlem: 2011-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av Blueberry hill »

Välförjänt !
Forza DIF !
Användarvisningsbild
Jon Snow
Inlägg: 4
Blev medlem: 2016-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av Jon Snow »

Det är nästan att jag börjar undra ifall att Rönnberg får betalt för att bara va en grinig liten tolvåring. Riktigt roligt att han står och skyller på precis allt annat.

Många grabbar i detta laget har innan gjort de omöjliga, ett rån i Götet kan definitivt vara möjligt.
Med samma inställning som ikväll och trycket hemma kommer definitivt öka vågar jag faktiskt tro på att vi kan fan ta dom.
Riv och slit hockeyn känns som den passar oss bättre än Frölunda.

Riktigt roligt att se Holm har tagit ett stort steg framåt och stundtals är det t.om en fröjd att se hans agerande på isen!

Gott snack
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av EspenK »

#10 skrev:
Praetori skrev:
#10 skrev:
Praetori skrev:
kaminor skrev:Alltså, råger rönnberg är ju helt dum i huvudet.
Nä han och Bulan är enligt mig Sveriges bästa coacher. Att smäda honom är en sak men det är med glimten i ögat från min sida.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Men har du rökt på???? Att jämföra bulan och Råger i samma mening är ju skandal.
Ok jag ger mig. Bulan är en suverän coach. Roger är bara godkänd med anmärkning.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Att dom är bra coacher är en sak, men när dom spelar upp reprisen när Sören tacklar Trump-svinet bröstet så säger råger att :sånt måste vi få bort från svensk hockey:

+1 På senaste inlägget. Det är så osmakligt att han uttrycker sig så säkert fast det är tydligt att han har fel.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av Kalliasson »

Att Roger är en bra coach är det nog inte många som tvivlar på. Det är hans alldeles för stora fokus på domarna under matchens gång som gör att åtminstone jag inte har någon respekt alls för honom.
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av ken1968 »

Kalliasson skrev:Att Roger är en bra coach är det nog inte många som tvivlar på. Det är hans alldeles för stora fokus på domarna under matchens gång som gör att åtminstone jag inte har någon respekt alls för honom.
Håller med Roger är en jätteduktig tränare, gillade Roger då han körde Juniorkronorna. Men tyvärr gör hans otroliga gnällande att man tappar all respekt, undrar hur arg Säcken va efter 1:a matchen på domarinsatsen utan att stå i tv och gnälla som en bortskämd 12 åring
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av EspenK »

Kalliasson skrev:Att Roger är en bra coach är det nog inte många som tvivlar på. Det är hans alldeles för stora fokus på domarna under matchens gång som gör att åtminstone jag inte har någon respekt alls för honom.
Jämför Säcken som aldrig skulle drömma om att försöka få bort eller peka ut en av motståndarnas spelare. Man gör inte så. De ska ha bästa lag när de får stryk av oss. Roger är rädd som en liten pojke och vill få bort Sören. Säcken= man, Roger=pojk. Väx upp!
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av #10 »

Kalliasson skrev:Att Roger är en bra coach är det nog inte många som tvivlar på. Det är hans alldeles för stora fokus på domarna under matchens gång som gör att åtminstone jag inte har någon respekt alls för honom.
Inte många i Luleå (jag bor 4 mil ifrån) har sympati för Rönnberg,när luleidioterna tycker han är gnällig då kan man ju förstå hur jävla underminerad hjärna fanskapet har.
Senast redigerad av #10 den 2016-03-18 22:09:06, redigerad totalt 1 gånger.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av Kall-El »

Att gnälla på situation två är dessutom åt helvete från Rönnbergs sida. Det skall vara 2 VF utvisningar för att en av spelaren kommer in sent. I övrigt kan inte någon trycka ner informationen om att DIF har flest utvisningsminuter av alla lag på hemmais ( för det var väl det som statistiken sade? ) i gnällkärringens hals?

Kan väl sammanfatta Rönnberg med orden duktig coach, men med attityd liknande en gnällkärring. Att han dessutom gör det avsiktligt i ett försök att påverka andra känns lika självklart som uppenbart.

Och efter att ha sett fler repriser på Sörensen första tackling kan skulle jag ha svårt att gå i taket om han fick en eller annan match för den satsningen.
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av EspenK »

Kall-El skrev:Att gnälla på situation två är dessutom åt helvete från Rönnbergs sida. Det skall vara 2 VF utvisningar för att en av spelaren kommer in sent. I övrigt kan inte någon trycka ner informationen om att DIF har flest utvisningsminuter av alla lag på hemmais ( för det var väl det som statistiken sade? ) i gnällkärringens hals?

Kan väl sammanfatta Rönnberg med orden duktig coach, men med attityd liknande en gnällkärring. Att han dessutom gör det avsiktligt i ett försök att påverka andra känns lika självklart som uppenbart.

Och efter att ha sett fler repriser på Sörensen första tackling kan skulle jag ha svårt att gå i taket om han fick en eller annan match för den satsningen.
+1
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av #10 »

Kall-El skrev:Att gnälla på situation två är dessutom åt helvete från Rönnbergs sida. Det skall vara 2 VF utvisningar för att en av spelaren kommer in sent. I övrigt kan inte någon trycka ner informationen om att DIF har flest utvisningsminuter av alla lag på hemmais ( för det var väl det som statistiken sade? ) i gnällkärringens hals?

Kan väl sammanfatta Rönnberg med orden duktig coach, men med attityd liknande en gnällkärring. Att han dessutom gör det avsiktligt i ett försök att påverka andra känns lika självklart som uppenbart.

Och efter att ha sett fler repriser på Sörensen första tackling kan skulle jag ha svårt att gå i taket om han fick en eller annan match för den satsningen.
Är dock rädd för att dom faller för trycket pga den andra och ger avstängning för den första
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av EspenK »

Blir grym match på söndag. Med eller utan Sören. Med Tellan på väg mot form kan det bli en rolig tillställning.
Skriv svar