SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lättnad, underbart, ofattbart.....

Hultström gör sin bästa match för säsongen när det gäller som mest. Nästan prickfri bakåt och KUNG framåt. Holm gör sin bästa match och är den spelare i laget som kommit upp och spelet närmast sitt max i denna slutspelsserie.
Inget snack om att vi var det bättre laget. Tycker Brynäs får rätt hög utdelning på vad de skapar.
Finns mer att hämta på en del håll. Englund, Alvarez, Sallinen (jag vet att han vilade idag), Lehtonen, målvaktsspelet.

Hoppas nerverna släpper när vi nu går in som underdogs i kvartsfinalserien så kan vi skaka om Frölunda rejält.

Cred till Bulan som var stor i förlusten.

Å en sådan härlig dag.....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av -daniel- »

Så jävla enkelt.

Var aldrig orolig.

Heeeejdå, Brynäs.

Ont i halsen och öronen, åh en sådan härlig dag.

Heeeejdå, Brynäs.

Skål!
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Magnutz »

Enkelt.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Malto »

Tycker Hage var fantastiskt stabil. Rejäl, spelade enkelt när det var läge och vågade hålla i pucken när det var läge för det. Grymt bra. Även Alvarez var mycket bättre idag än tidigare, grymt bra jobb på tvåan i början av tredje. Kul att se att fler än nr 41 vågar spela. En bra start mot Frölunda och detta kan bli riktigt intressant.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jaa, vad säger man?
En match som var på väg att bli en mardröm, BIF gör mål på allt, DIF bränner allt.
Vi reder ut det till sist, den enda som betyder nåt när det summeras.
Pulsen var uppe på nya toppnivåer sista 3min :shock: (detta kommer bli min död en vacker dag, är tämligen säker).

Många som var bra idag, ett tappert kämpande DIF som stod upp, gillar att vi tar tag i taktpinnen och bestämmer, trots att pressen låg som ett tungt järnlock över hela Hovet innan nedsläpp

Kul match
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Kalliasson »

Underhållande matchserie får man ändå säga, där Djurgården är det bättre laget.

Tycker endast Högström, Hultström och Holm gör godkända prestationer av backarna, som däremot spelar djävulusiskt bra.
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Berra »

Jag var aldrig orolig...
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Soedergren22
Inlägg: 46
Blev medlem: 2011-08-01

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Soedergren22 »

Så skönt att trycka till det där kaffegänget utan större problem, även om det blev lite nervigt i sista.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Jim Morrison »

Mys. Kul att rätt spelare kliver fram. Hultström kommer vi aldrig få behålla till nästa säsong. Sörensen verkar gilla viktiga matcher. Thoresen vet vi gillar dom. Skönt att få gå in i resten av slutspelet som underdogs.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev: Ont i halsen och öronen, åh en sådan härlig dag.
Djurgården på Hovet och kraftiga förkylningar har alltså något gemensamt.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Caveman »

captcash skrev:
sensei skrev:
MarcusDaze skrev:Som utsocknes djurgårdare från västgötaslätta, vad menas med kylskåp, tegelsten?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tror inte det betyder något, det är bara en ramsa. Rätta mig om jag har fel.
Aldrig hört den, varken på Hovet eller utanför..? :?
Är du Djurgårdare från Sthlm och aldrig hört kylskåp,kylskåp, tegelsten, tegelsten, det låter konstigt.

"Det finns fakta om kylskåp/tegelstens-ramsan. Grabert skriver om den i Järnkaminen från 1998.

Den är från tidigt 90-tal och myntades på fyllan av Gullö och Grabert som stod och fyllesnackade på en DIF-samling på Sveas på Sveavägen.
De kom fram till att det behövdes en ny ramsa. En helt sjuk sådan som inte betyder nånting. Grabert kom på att man skulle skandera kylskåp, kylskåp - tegelsten, tegelsten, och sen utvecklades det till varvandet med att stå och sen sitta på huk.

Sen nästa match så körde de den i klacken och den satte sig på allvar efter det.
Den betyder alltså inte ett skit utan är bara resultatet av två läktarlegenders enorma alkoholintag".
daaviid
Inlägg: 4234
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av daaviid »

Grymt skönt att denna pärs är över. All cred till Brunolf och Bulan som gav oss en rejäl match. Bulan alltså, där kan man snacka matchcoach.. Vilken snubbe.

Matchen blev onödigt spännande ännu en gång, men jag tror inte att det kommer ske mot fisk. Vi har spelat mycket bättre mot topplagen och samtliga brukar höja sig till en bra nivå. Jag tror att vi kan ge dom en rejäl match och har en liten chans att slå dom på fingrarna.

Jag håller inte med dom som påstår att Tellan gjorde en mindre lyckad match ikväll, jag tycker helt enkelt att han fick för dålig hjälp. Visst, 1-2 målet stod han lite felplacerad på, men det är enda målet som han kan lastas för. Första målet var helt och hållet Norells mål, han lämnade Nick helt fri framför mål som styrde in pucken. Även om det var vid första stolpen så kan jag inte lasta Tellan för det. Samma med brunsås 5-3 mål, även där blev Nick lämnad helt ensam och kunde slå in en retur. Sista målet brunränderna gör är ju en helt otagbar styrning, det finns inte ens någon NHL-målis som hade tagit den styrningen. Det hackas allt för mycket på målvakterna på detta forum, när det egentligen är dom missade målchanserna eller försvarsspelet som gör att motståndarlag äter sig tillbaka i match efter match.

Nu laddar vi om inför Onsdag. Ska bli riktigt spännande att se om vi kan hålla i det bra spelet som vi visat tidigare i år mot fisk.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av Malto »

Caveman skrev:
captcash skrev:
sensei skrev:
MarcusDaze skrev:Som utsocknes djurgårdare från västgötaslätta, vad menas med kylskåp, tegelsten?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tror inte det betyder något, det är bara en ramsa. Rätta mig om jag har fel.
Aldrig hört den, varken på Hovet eller utanför..? :?
Är du Djurgårdare från Sthlm och aldrig hört kylskåp,kylskåp, tegelsten, tegelsten, det låter konstigt.

"Det finns fakta om kylskåp/tegelstens-ramsan. Grabert skriver om den i Järnkaminen från 1998.

Den är från tidigt 90-tal och myntades på fyllan av Gullö och Grabert som stod och fyllesnackade på en DIF-samling på Sveas på Sveavägen.
De kom fram till att det behövdes en ny ramsa. En helt sjuk sådan som inte betyder nånting. Grabert kom på att man skulle skandera kylskåp, kylskåp - tegelsten, tegelsten, och sen utvecklades det till varvandet med att stå och sen sitta på huk.

Sen nästa match så körde de den i klacken och den satte sig på allvar efter det.
Den betyder alltså inte ett skit utan är bara resultatet av två läktarlegenders enorma alkoholintag".
Måste varit lite tidigare väl? Slutet 80-talet?
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av BigJ »

daaviid skrev:Grymt skönt att denna pärs är över. All cred till Brunolf och Bulan som gav oss en rejäl match. Bulan alltså, där kan man snacka matchcoach.. Vilken snubbe.

Matchen blev onödigt spännande ännu en gång, men jag tror inte att det kommer ske mot fisk. Vi har spelat mycket bättre mot topplagen och samtliga brukar höja sig till en bra nivå. Jag tror att vi kan ge dom en rejäl match och har en liten chans att slå dom på fingrarna.

Jag håller inte med dom som påstår att Tellan gjorde en mindre lyckad match ikväll, jag tycker helt enkelt att han fick för dålig hjälp. Visst, 1-2 målet stod han lite felplacerad på, men det är enda målet som han kan lastas för. Första målet var helt och hållet Norells mål, han lämnade Nick helt fri framför mål som styrde in pucken. Även om det var vid första stolpen så kan jag inte lasta Tellan för det. Samma med brunsås 5-3 mål, även där blev Nick lämnad helt ensam och kunde slå in en retur. Sista målet brunränderna gör är ju en helt otagbar styrning, det finns inte ens någon NHL-målis som hade tagit den styrningen. Det hackas allt för mycket på målvakterna på detta forum, när det egentligen är dom missade målchanserna eller försvarsspelet som gör att motståndarlag äter sig tillbaka i match efter match.

Nu laddar vi om inför Onsdag. Ska bli riktigt spännande att se om vi kan hålla i det bra spelet som vi visat tidigare i år mot fisk.
Håller med om Tellan, dock skulle vi behöva att våra målvakter kliver fram och gör de där "omöjliga" räddningarna, det har vi tyvärr inte sett ännu.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20

Inlägg av captcash »

Caveman skrev:
captcash skrev:
sensei skrev:
MarcusDaze skrev:Som utsocknes djurgårdare från västgötaslätta, vad menas med kylskåp, tegelsten?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tror inte det betyder något, det är bara en ramsa. Rätta mig om jag har fel.
Aldrig hört den, varken på Hovet eller utanför..? :?
Är du Djurgårdare från Sthlm och aldrig hört kylskåp,kylskåp, tegelsten, tegelsten, det låter konstigt.

"Det finns fakta om kylskåp/tegelstens-ramsan. Grabert skriver om den i Järnkaminen från 1998.

Den är från tidigt 90-tal och myntades på fyllan av Gullö och Grabert som stod och fyllesnackade på en DIF-samling på Sveas på Sveavägen.
De kom fram till att det behövdes en ny ramsa. En helt sjuk sådan som inte betyder nånting. Grabert kom på att man skulle skandera kylskåp, kylskåp - tegelsten, tegelsten, och sen utvecklades det till varvandet med att stå och sen sitta på huk.

Sen nästa match så körde de den i klacken och den satte sig på allvar efter det.
Den betyder alltså inte ett skit utan är bara resultatet av två läktarlegenders enorma alkoholintag".
Underbar story bakom den, tack för infon! :)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Låst