Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

Puckey skrev:
SirDIFalot skrev:
MarcusDaze skrev:
Rix skrev:
MarcusDaze skrev:Alla ni som skriver att vi inte ska förlänga med Anderson blir jag inte klok på.
Jag tycker på allvar att han har varit en av våra bästa spelare i år.
I mina ögon vore det guld om vi kunde behålla Thoresen - Anderson - Brodin ett eller två år till. Vi behöver en kontinuerlig topp 6 lina för att utveckla och bygga vidare resten av laget.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu kan ju jag ha fel, men tror de flesta inklusive jag tror att Anderson lämnar efter säsongen, snarare än att vi inte vill ha kvar honom. Att ha samma första kedja nästa år vore riktigt bra om vi nu tappar så många spelare som det spekuleras om.
Så som jag har tolkat intervjuer och så vidare så trivs han väldigt bra här i DIF och jag har läst någonstans att "han vill avsluta karriären i Sverige". Jag tror och hoppas verkligen att vi får se Matt i DIF nästa säsong och förhoppningsvis ännu längre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ska Matt ha sagt att han vill avsluta karriären i Sverige? Låter som rent hittepå.
När han kritade på sa han något åt det hållet, men det kändes mer "kan föreställa mig att det blir Sverige resten av karriären" än en aktiv önskan.
Fast det där stämmer inte riktigt
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Remy Lebeau »

"Spelade i KHL
"Men Matt Anderson uppfyllde åtminstone sin stora dröm.

– Det har varit en stor uppoffring, men jag ångrar mig inte en sekund, säger Anderson som senare valde att lämna sitt hemland för spel KHL.

Där blev det två säsonger, tre klubbar – och totalt 55 poäng.

Nu är han i Sverige för första gången och ska hjälpa Djurgården att etablera sig i SHL.

– Den här ligan är faktiskt något jag också drömt om. Innan jag kom till New Jerseys organisation fanns det intresse från Sverige. Jag har hela tiden vetat att jag skulle hit så småningom. Förhoppningsvis kan jag avsluta min karriär i Sverige. Det är här jag vill vara nu, det är här jag hör hemma.
"

Antar det är härifrån ryktet om att han vill avsluta karriären kommer. Från en Plus-Artikel på Aftonbladet.

Möjligen har det gått bättre än vad han trodde, och det är svårt att nobba KHL och Schweiz ekonomiskt.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

SirDIFalot skrev:
MarcusDaze skrev:
Rix skrev:
MarcusDaze skrev:Alla ni som skriver att vi inte ska förlänga med Anderson blir jag inte klok på.
Jag tycker på allvar att han har varit en av våra bästa spelare i år.
I mina ögon vore det guld om vi kunde behålla Thoresen - Anderson - Brodin ett eller två år till. Vi behöver en kontinuerlig topp 6 lina för att utveckla och bygga vidare resten av laget.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu kan ju jag ha fel, men tror de flesta inklusive jag tror att Anderson lämnar efter säsongen, snarare än att vi inte vill ha kvar honom. Att ha samma första kedja nästa år vore riktigt bra om vi nu tappar så många spelare som det spekuleras om.
Så som jag har tolkat intervjuer och så vidare så trivs han väldigt bra här i DIF och jag har läst någonstans att "han vill avsluta karriären i Sverige". Jag tror och hoppas verkligen att vi får se Matt i DIF nästa säsong och förhoppningsvis ännu längre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ska Matt ha sagt att han vill avsluta karriären i Sverige? Låter som rent hittepå.
Remy länkade artikeln här ovan. Visste väll att jag inte drömt det :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Får se om vi kommer höra något snart om Alvarez vara eller icke vara i Djurgården nu när Malmö är definitivt klara för SHL spel även nästa säsong.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:Får se om vi kommer höra något snart om Alvarez vara eller icke vara i Djurgården nu när Malmö är definitivt klara för SHL spel även nästa säsong.
Något officiellt lär vi inte höra förrän säsongen är över. Men är väl minimal chans att han blir kvar.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Jag måste säga att jag är oerhört besviken på Sallinen, han kan så mycket bättre men har senaste månaden gått ner sig rätt rejält. Är det så att han redan är klar för annan klubb (vilket han med 99% sannolikhet är) så är det sån jävla trist attityd att glida omkring.

För att inte tala om Lehtonen som alibi-spelat mest hela tiden senaste veckorna.

Hoppas slippa se omotiverade finnar i vår trupp framgent.
Bild
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jensa öhling »

Lehtonen var ju en chansning. Överraskade inledningsvis men nu ser han ut som i Örebro. Sallinen borde kunna så oerhört mycket mer men lider nog lite av att lira med Lehtonen. Så surt att Fällström åkte på den där skadan.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

-daniel- skrev:Jag måste säga att jag är oerhört besviken på Sallinen, han kan så mycket bättre men har senaste månaden gått ner sig rätt rejält. Är det så att han redan är klar för annan klubb (vilket han med 99% sannolikhet är) så är det sån jävla trist attityd att glida omkring.

För att inte tala om Lehtonen som alibi-spelat mest hela tiden senaste veckorna.

Hoppas slippa se omotiverade finnar i vår trupp framgent.
Känns så märkligt med Sallinen. Jag såg honom en hel del när han redan var klar för oss förra året. Då var han ändå klart bäst i Leksand och slet som ett djur i alla matcher jag såg. Känns som att det måste ligga något annat bakom också, halvskadad eller något. Vi har ju ett ruggigt sparkapital i Sallinen inför ev slutspel/play-in.

Lehtonen tycker jag dock inte har glidit utan jobbat en del, sen är han ingen superbra hockeyspelare. Igår var det många som gled. Till och med Ljungh gled runt en hel del.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Håller med om Sallinen, så kanske är något mer än "klar-för-annan-klubb" syndromet...

Lehtonen jobbade som en galarslav initialt och man märkte verkligen att han ville någonstans med sin karriär. Nu ser det ut som han går på halvfart igen, precis som tiden i Örebro. Tror helt enkelt han har fel inställning till sporten.
Bild
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

android skrev:
-daniel- skrev:Jag måste säga att jag är oerhört besviken på Sallinen, han kan så mycket bättre men har senaste månaden gått ner sig rätt rejält. Är det så att han redan är klar för annan klubb (vilket han med 99% sannolikhet är) så är det sån jävla trist attityd att glida omkring.

För att inte tala om Lehtonen som alibi-spelat mest hela tiden senaste veckorna.

Hoppas slippa se omotiverade finnar i vår trupp framgent.
Känns så märkligt med Sallinen. Jag såg honom en hel del när han redan var klar för oss förra året. Då var han ändå klart bäst i Leksand och slet som ett djur i alla matcher jag såg. Känns som att det måste ligga något annat bakom också, halvskadad eller något. Vi har ju ett ruggigt sparkapital i Sallinen inför ev slutspel/play-in.

Lehtonen tycker jag dock inte har glidit utan jobbat en del, sen är han ingen superbra hockeyspelare. Igår var det många som gled. Till och med Ljungh gled runt en hel del.
Håller med om Sallinen! Satt och kollade på kvalmatcherna mot Malmö för inte så länge sedan och han var nästan överallt. Kan vara en formsvacka eller någon halvskada som du nämner. Förhoppningsvis hittar han tillbaka till sitt forna jag inför slutspel/play-in.

Lethonen är precis som jag förväntat mig, gör sitt jobb men utmärker sig inte särskilt.
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lynxlynx »

Såg att mitt inlägg fanns några sidor bakåt.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örebroarn »

android skrev:
-daniel- skrev:Jag måste säga att jag är oerhört besviken på Sallinen, han kan så mycket bättre men har senaste månaden gått ner sig rätt rejält. Är det så att han redan är klar för annan klubb (vilket han med 99% sannolikhet är) så är det sån jävla trist attityd att glida omkring.

För att inte tala om Lehtonen som alibi-spelat mest hela tiden senaste veckorna.

Hoppas slippa se omotiverade finnar i vår trupp framgent.
Känns så märkligt med Sallinen. Jag såg honom en hel del när han redan var klar för oss förra året. Då var han ändå klart bäst i Leksand och slet som ett djur i alla matcher jag såg. Känns som att det måste ligga något annat bakom också, halvskadad eller något. Vi har ju ett ruggigt sparkapital i Sallinen inför ev slutspel/play-in.

Lehtonen tycker jag dock inte har glidit utan jobbat en del, sen är han ingen superbra hockeyspelare. Igår var det många som gled. Till och med Ljungh gled runt en hel del.
Tycker faktiskt att Lehtonen varit duktig i att hålla i pucken och sätta passningarna på bladet. Han skulle nog behöva en mental coach för att få ut mest av sitt spel. Ser ut som att han lider av otroligt dåligt självförtroende. Likt hank under säsongen. Hoppas det vänder.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Är också besviken på Sallinen. Tycker han bar laget många matcher i höstas tillsammans med Högström.

Kan inte peka på någon exakt tidpunkt när det vände, men under en längre tid har jag vid flertalet matcher blivit irriterad över hur dåligt han presterar.
Inte lika trygg med pucken och tar en hel del märkliga beslut.
Emellanåt är han briljant men det är för långt mellan gångerna för att jag ska hålla honom särskilt högt.
Undrar vad som hänt med honom?

Så, fortsätter han spela så här blir jag inte så besviken ifall han lämnar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Sallinens morsa fyller 50 mitt i Hockey-VM och har bjudit familjen till Thailand. Han gör allt för att inte komma med (till VM).
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Å tro mig, det inte minalman känner till om hans morsa
vet ingen annan heller.

Mysteriet löst.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst