SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av Salas »

Jag vet inte om jag någonsin varit så här förbannad efter en match. Har absolut inget som helst sug efter matchen mot Modo.

Mantas är för övrigt århundradets största skämt när det kommer till straffar. Varför står han ens i målet? Sannolikheten att dom missar är större utan en målvakt i kassen. Grym i övrigt idag, men när ska han lära sig att stänga igen 20-filiga motorvägen mellan benen? Han står ju så bredbent så att jag som knappt kan åka skridskor hade gjort mål på 100 av 100 straffar mot honom.

Utan Rögle hade den här dagen varit total katastrof.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av mb81 »

Och hur svårt ska det bara vara att spela runt pucken när man har pp med 2 min kvar. Där rök förmodligen direktplatsen.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av android »

Grymt genomförd match. Synd att vi inte tog en trea. Frustrerande. Luleå riktigt bleka både på plan och läktaren.
Född till sportchef.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av Rix »

Får vi 5 min i PP under tredjeperioden hemma så ska vi stänga matchen där och då. Riktigt uselt att vi inte klarar det. Mantas är inte bra på straffar, där behövs det mycket arbete.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av minalman »

Vad tänkte han #8? Det var ju en aktiv sparkrörelse med skridskon när han styrde in den i egen kasse. De måste skratta gott åt oss i Örebro som tog över den klanten.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av mb81 »

Två riktigt bra perioder. Sen slutar vi att spela när vi får 5 minuter. Orkar inte play-in. Det är ett jävla lotteri med bäst av tre.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av Lidingö DIF »

Ja, den här förlusten kommer jag inte kunna lägga bakom mig på väldigt lång tid. Den kändes....rejält.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
promannen
Inlägg: 300
Blev medlem: 2013-03-05

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av promannen »

Hela SHL är ett jävla skämt , direktplatser hit och dit, playin , playout, playover. gameover.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av mb81 »

Det är iaf nära till Örebro.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av Edin »

Lidingö DIF skrev:Ja, den här förlusten kommer jag inte kunna lägga bakom mig på väldigt lång tid. Den kändes....rejält.
Har svårt att minnas en tyngre förlust just nu.

Att vi supportrar kommer ha svårt att bearbeta den här skiten är en sak, men hur kommer det gå för Mikko och Mantas?

Tänker framförallt på Lehtonen, ett klubbbyte till trots så släpper det inte med produktionen och nu sparkar han in ett självmål i säsongens viktigaste match.

Och Mantas, fem raka insläppta på straffar nu va? Hoppas det inte sätter sig i skallen på honom, han var ju bra i övrigt. Tur det inte är några straffar i slutspelet.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av mb81 »

Edin skrev:
Lidingö DIF skrev:Ja, den här förlusten kommer jag inte kunna lägga bakom mig på väldigt lång tid. Den kändes....rejält.
Har svårt att minnas en tyngre förlust just nu.

Att vi supportrar kommer ha svårt att bearbeta den här skiten är en sak, men hur kommer det gå för Mikko och Mantas?

Tänker framförallt på Lehtonen, ett klubbbyte till trots så släpper det inte med produktionen och nu sparkar han in ett självmål i säsongens viktigaste match.

Och Mantas, fem raka insläppta på straffar nu va? Hoppas det inte sätter sig i skallen på honom, han var ju bra i övrigt. Tur det inte är några straffar i slutspelet.
När räddade Mantas en senast? Var väl mot Växjö de bommade två. Men när gjorde han en riktig räddning? På straffar alltså.
Senast redigerad av mb81 den 2016-02-27 21:41:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5737
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av Vikas »

Edin skrev:Har svårt att minnas en tyngre förlust just nu.

Att vi supportrar kommer ha svårt att bearbeta den här skiten är en sak, men hur kommer det gå för Mikko och Mantas?

Tänker framförallt på Lehtonen, ett klubbbyte till trots så släpper det inte med produktionen och nu sparkar han in ett självmål i säsongens viktigaste match.

Och Mantas, fem raka insläppta på straffar nu va? Hoppas det inte sätter sig i skallen på honom, han var ju bra i övrigt. Tur det inte är några straffar i slutspelet.
Mantas har varit obeskrivligt svag på straffar ända sen han kom hit. Båda säsonger inräknat ligger han på ca 25%

Det är sensationellt dåligt och jag undrar ifall någon målvakt i SHLs historia har haft sämre statistik (om man räknar de som ändå stått en del straffläggningar)
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av Örebroarn »

minalman skrev:Vad tänkte han #8? Det var ju en aktiv sparkrörelse med skridskon när han styrde in den i egen kasse. De måste skratta gott åt oss i Örebro som tog över den klanten.
Äh innan dess var Lehtonen riktigt bra och skapade mycket. Om du vill hitta en syndabock borde väl hultström ligga närmast till hands med sitt pucktapp i egen zon, i pp och med 1,5 min kvar av matchen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av -daniel- »

Så fantastiskt onödigt. Vi var verkligen värda 3 poäng ikväll. Aja, vi kan ju inte klaga på dramatiken i varje fall.
Bild
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av Mash »

Alltså vad hände..? Matchen var bara att spela av, precis som mot Frölunda. Varför göra det såhär? Hade chansen att klättra mot topp 4, och så spelar man bort allt, med 2 minuter kvar. Kommentarer överflödiga.
Skriv svar