Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: Skadetråden

Inlägg av Davidsson »

android skrev:
ALLTID DIF skrev:Vilka är kvar på skade listan ?

När beräknas AOM va tillbaks ?
Fällström - Antagligen resten av säsongen.

AOM - 2016-01-04 kom den här artikeln. Enligt den är han borta 4-6 veckor. Det har nu gått två veckor. Så 2-4 veckor kvar. Sedan får man väl räkna med något extra träningspass för honom för att komma igång ordentligt.

Tobias Hage - var skadad senast men enligt den här artikeln beräknas han vara tillbaka till matchen mot MIF.

Då är även avstängda Brodin och Ahlen tillbaka.
Såg AOM i kulisserna i andra periodpausen igår. Han haltade men använde inte kryckor. Min gissning är att han inte kommer tillbaka för spel förrän ett eventuellt slutspel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av mb81 »

Som jag sagt tidigare så är det såklart tråkigt att AOM är skadad.Framförallt för honom själv men för oss som lag gör det ingen större skillnad. Han spelade endast i snitt knappa 9 min/match. Vi har backar så det räcker. Tom skickat tillbaka Ville Vessla till Hästen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Skadetråden

Inlägg av minalman »

AOM var intervjuad i säsongsbaren innan match. Han går på is i slutet av nästa vecka och lirar nog inom en månad. Om han får bestämma själv. Blir nog efter 52 omgångar tror jag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av mb81 »

minalman skrev:AOM var intervjuad i säsongsbaren innan match. Han går på is i slutet av nästa vecka och lirar nog inom en månad. Om han får bestämma själv. Blir nog efter 52 omgångar tror jag.
Lika bra att ta det lugnt när vi inte har någon backkris. Så han är hel i ett eventuellt slutspel.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av Frasse »

johan_80 skrev:Någon som vet vad som hände med ahlen? han försvann efter första igår mot malmö
Problem med ljumskarna.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
AlltidDIF
Inlägg: 392
Blev medlem: 2006-12-08
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av AlltidDIF »

Update på Fällström?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9501
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Skadetråden

Inlägg av Jim Morrison »

AlltidDIF skrev:Update på Fällström?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Sluta nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Skadetråden

Inlägg av Rix »

Fällström kan man räkna bort resten av säsongen tills någon går ut med annan info. Utgå från det och sluta fråga om han hela tiden :-).
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av diftobbe89 »

Frasse skrev:
johan_80 skrev:Någon som vet vad som hände med ahlen? han försvann efter första igår mot malmö
Problem med ljumskarna.
Låter inte bra, kunde man ju ge sig fan på...
Spela fult
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Skadetråden

Inlägg av ALLTID DIF »

Hage ?

Vilken skada ? Tränar han ?
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Mattebo »

Status på Falk?
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av Praetori »

Rix skrev:Fällström kan man räkna bort resten av säsongen tills någon går ut med annan info. Utgå från det och sluta fråga om han hela tiden :-).
Är det ryggen som spökar igen och inte läkt än så lär det ju vara funderingar kring antingen operation eller lägga av. Som diskussionerna gått kring den stackarn så tror jag inte vi får se honom lira mer hockey.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Calle
Inlägg: 132
Blev medlem: 2008-10-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av Calle »

Hur gick det egentligen med Tellqvist igår? Såg ut som en rätt oskönt aggressiv nackstretch..
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av Praetori »

Calle skrev:Hur gick det egentligen med Tellqvist igår? Såg ut som en rätt oskönt aggressiv nackstretch..
Bra fråga. Har ju varit helt tyst. Han såg groggy ut vilket tyder på att det kanske var något mer. Målvaktshjälmarna är inte bra på tunga smällar från långt ut på sidorna eftersom de flexar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4517
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Skadetråden

Inlägg av captcash »

Det som skrämmer mig lite med Tellan är att det ser ut som han inte kan vrida på huvudet alls efter smällen, går helt rak och fixerad precis som något tagit ordentligt med stryk i nack-området.

Please be ok, please be ok! :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar