Två år med Säcken

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Två år med Säcken

Inlägg av SirDIFalot »

Det kan väl inte råda någon slags förvåning? Både Tjomme och Jocke har ju i officiella kanaler uttryckt att det varit en krock med två olika filosofier. Jocke uttryckte ju till och med missnöje med säcken ifjol. Dessutom har ju både källor i Stockholm och Göteborg gått ut med att Robert Ohlsson är klar som head coach till nästa säsong, det var två månader sedan.
Expert.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Två år med Säcken

Inlägg av android »

Bra beslut om man får in rätt gubbe. Imponerad över Säckens förmåga till utveckling i år samt allt han gjort för föreningen.

En stor avtackning är han värd.

Sett till i år så ligger vi väl ungefär där vi borde ligga sett till förväntad budget.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1685
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Två år med Säcken

Inlägg av jsson »

SirDIFalot skrev:Det kan väl inte råda någon slags förvåning? Både Tjomme och Jocke har ju i officiella kanaler uttryckt att det varit en krock med två olika filosofier. Jocke uttryckte ju till och med missnöje med säcken ifjol. Dessutom har ju både källor i Stockholm och Göteborg gått ut med att Robert Ohlsson är klar som head coach till nästa säsong, det var två månader sedan.

Precis det här. Ingen större chock egentligen. Om något säger enbart det här att Ohlsson ganska säkert är klar, även om det inte fanns så stora tvivel innan.


Som sagt, en säck i taket skulle kännas rätt.



Ser det nästan som en självklarhet att Säcken kommer vara kvar i organisationen på något sätt.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1493
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Ohddan »

SirDIFalot skrev:Jocke uttryckte ju till och med missnöje med säcken ifjol.

Fast hade Joakim fått bestämma i det läget med det laget hade ju vi varit i AS nu och inte Leksand. Hade varit komiskt att se den uppsättningen försöka spela ut motståndarna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Två år med Säcken

Inlägg av SirDIFalot »

Ohddan skrev:
SirDIFalot skrev:Jocke uttryckte ju till och med missnöje med säcken ifjol.

Fast hade Joakim fått bestämma i det läget med det laget hade ju vi varit i AS nu och inte Leksand. Hade varit komiskt att se den uppsättningen försöka spela ut motståndarna.
Du tycker inte du överdriver lite va? Jocke är en av dom klokaste spelare och ledare vi haft. Det handlar om att ändra detaljer i spelet inte medvetet spela någon Samba-hockey som medvetet skulle öka chanserna till nedflyttning.
Expert.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Två år med Säcken

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Det kan väl inte råda någon slags förvåning? Både Tjomme och Jocke har ju i officiella kanaler uttryckt att det varit en krock med två olika filosofier. Jocke uttryckte ju till och med missnöje med säcken ifjol. Dessutom har ju både källor i Stockholm och Göteborg gått ut med att Robert Ohlsson är klar som head coach till nästa säsong, det var två månader sedan.
Det kommer väl endå som en förvåning att det offentliggörs nu? Betyder det att man går ut med ny huvudtränare idag också? Känns konstigt annars.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Stulle »

Tycker detta beslut är helt rätt. Det handlar helt enkelt om utveckling, och som Jocke/Thomas sagt så har dom en vision om hur laget och organisationen ska fungera och prestera. Halkar man efter i denna vision eller är på väg i fel riktning så är beslut som dessa nödvändiga och ger ett tecken på styrka snarare än svaghet i mina ögon.

Sen är det naturligtvis jättetråkigt att Säcken, som gjort så oerhört mycket för oss, inte får fullfölja sina åtagande som planerat, men man måste kunna balansera hjärta med hjärna för framtidens skull.

Om detta blir lyckat kan ju bara spåkärringen veta dock.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Rix »

Väldigt trist, Säcken har gjort ett bra arbete. Men samtidigt har föreningen en plan för hur vi vill spela och säcken kanske inte är bästa tränare för den planen.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Henke_F »

Säcken kanske borde ta över efter Hamren i landslagsfotbollen, dom behöver ju en uppryckning. ;)

Hoppas han får avsluta snyggt med att ta oss till slutspel, väl där så kan det nog gå hur som helst. Vi ju visat att vi kan spela bra mot bra lag.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Säcken ska hyllas! En riktig Järnkamin!
Bild
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2697
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Två år med Säcken

Inlägg av klintan85 »

Säcken är en av de bästa tränarna vi någonsin haft. Hoppas han får någon annan roll i organisationen om han vill.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Steef
Inlägg: 361
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Steef »

Jag är oerhört tacksam för allt Säcken han har gjort, det finns anledning till att hans autograf var viktigast för mig att få när truppen som gick upp var på fotboll och skrev autografer.

Men jag tror att han är fel person för att leda en fortsatt utveckling och jag tror att det kan vara nyttigt med nya röster ibland. Sen om Säcken hade varit rätt eller fel person sett ur ett speltekniskt perspektiv är jag inte rätt person att avgöra.

Sen vet jag inte hur motiverad Säcken är att fortsätta så som spelet har utvecklats senaste säsongerna, finns ju misstankar om att det inte varit helt problemfritt där. Ingen jämförelse i övrigt men Hardy var kvar en säsong för länge.

Sen tidpunkt för publicering kanske inte var den optimala eller så kanske det ger extra tändvätska till spelarna för att de verkligen vill vinna för Säcken.
*skriv signatur här*
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Två år med Säcken

Inlägg av diftobbe89 »

Tråkigt, vemodigt, men kanske behövligt, litar iallafall på Jocke fullt ut, men fan va tråkigt att säga adjö till Säcken, gillar honom så in helvete.
Spela fult
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Praetori »

Stulle skrev:Tycker detta beslut är helt rätt. Det handlar helt enkelt om utveckling, och som Jocke/Thomas sagt så har dom en vision om hur laget och organisationen ska fungera och prestera. Halkar man efter i denna vision eller är på väg i fel riktning så är beslut som dessa nödvändiga och ger ett tecken på styrka snarare än svaghet i mina ögon.

Sen är det naturligtvis jättetråkigt att Säcken, som gjort så oerhört mycket för oss, inte får fullfölja sina åtagande som planerat, men man måste kunna balansera hjärta med hjärna för framtidens skull.

Om detta blir lyckat kan ju bara spåkärringen veta dock.
Det som är ännu tråkigare är att vi ju får fortsätta pröjsa Säckens lön. Rätt skall vara rätt förvisso men det är trots allt en del pengar på ett år det handlar om. Att kunna slänga på de där 50 lakanen per månad eller vad det nu var på lönen på någon vi vill behålla skulle ju varit fint. Tror knappast han kommer göra en Zabel
Sen tillkommer ju lönen för Ohlsson på det hela. Man kan ju gissa att han fått ett bättre erbjudande än när han var juniorcoach här senast.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Praetori skrev:
Stulle skrev:Tycker detta beslut är helt rätt. Det handlar helt enkelt om utveckling, och som Jocke/Thomas sagt så har dom en vision om hur laget och organisationen ska fungera och prestera. Halkar man efter i denna vision eller är på väg i fel riktning så är beslut som dessa nödvändiga och ger ett tecken på styrka snarare än svaghet i mina ögon.

Sen är det naturligtvis jättetråkigt att Säcken, som gjort så oerhört mycket för oss, inte får fullfölja sina åtagande som planerat, men man måste kunna balansera hjärta med hjärna för framtidens skull.

Om detta blir lyckat kan ju bara spåkärringen veta dock.
Det som är ännu tråkigare är att vi ju får fortsätta pröjsa Säckens lön. Rätt skall vara rätt förvisso men det är trots allt en del pengar på ett år det handlar om. Att kunna slänga på de där 50 lakanen per månad eller vad det nu var på lönen på någon vi vill behålla skulle ju varit fint. Tror knappast han kommer göra en Zabel
Sen tillkommer ju lönen för Ohlsson på det hela. Man kan ju gissa att han fått ett bättre erbjudande än när han var juniorcoach här senast.
Nu tror jag säcken kommer få nytt jobb om han känner för det. Har för mig att om han får sämre lön i nya klubb får vi betala mellanskillnaden om han får lika eller bättre lön behöver vi inte betala alls, är dock inte helt säker.
Skriv svar