Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Fortsätter Lundberg utvecklas och presterar bra i play-in/slutspel så tycker jag en förlängning är på sin plats.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Jag tror inte att Ahlén står i vägen för någon talangfull junior. De som inte tar en plats på egna meriter har vi bra samarbetsklubbar att placera dem i under en mognadsperiod. Det är snarare så att vi inte får låta några viktiga mångåriga kulturbärare försvinna på grund av att vi vill vara ett bra skyltfönster för juniorer med spännande framtid i andra klubbar med tjockare plånböcker.
En mix av nytt och gammalt måste det vara.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Think if... »

Ahléns spelstil är inte att slåss, det är inte det han är bra på. Att han sedan gör det någon gång kan väl kanske ursäktas, men en del gånger har det varit ett sämre beslut då vi tappar en spelare med energi.
Using Tapatalk
Gman
Inlägg: 113
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Gman »

För de som önskat att vi värvar Nicklas Danielsson kan vi nog släppa det nu.

Förlängt tills 17/18 med Lausanne i NLA enligt denna artikel.

http://www.hockeysverige.se/2016/02/03/ ... ed-tva-ar/
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rix »

Ahlen har väl bara kastat handskarna två gånger den här säsongen? Båda gångerna har han fått med sig 2 bra backar i motståndarlaget och dessutom fått igång fansen. Förespråkar inte att man ska ha rena fighters, men att en spelare som får max 10 min på en match ibland slänger handskarna för att tända fansen/laget är helt okej.

I övrigt hoppas jag Sallinen, Sörenssen och Andersson stannar, men känns väldigt osäkert att vi får behålla alla 3.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Rix skrev:Ahlen har väl bara kastat handskarna två gånger den här säsongen? Båda gångerna har han fått med sig 2 bra backar i motståndarlaget och dessutom fått igång fansen. Förespråkar inte att man ska ha rena fighters, men att en spelare som får max 10 min på en match ibland slänger handskarna för att tända fansen/laget är helt okej.

I övrigt hoppas jag Sallinen, Sörenssen och Andersson stannar, men känns väldigt osäkert att vi får behålla alla 3.
Men både han och Hank spelar ju för fan power-play. Det är fullkomligt vansinne. Hoppas vi släpper båda.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rix »

Jim Morrison skrev:
Rix skrev:Ahlen har väl bara kastat handskarna två gånger den här säsongen? Båda gångerna har han fått med sig 2 bra backar i motståndarlaget och dessutom fått igång fansen. Förespråkar inte att man ska ha rena fighters, men att en spelare som får max 10 min på en match ibland slänger handskarna för att tända fansen/laget är helt okej.

I övrigt hoppas jag Sallinen, Sörenssen och Andersson stannar, men känns väldigt osäkert att vi får behålla alla 3.
Men både han och Hank spelar ju för fan power-play. Det är fullkomligt vansinne. Hoppas vi släpper båda.
Har aldrig gillat att det är dem två som spelar i PP, även om de ska vara framför mål. Finns spelare i laget som också är stora och som dessutom är bättre med klubban. Hank & Ahlén kan gå in och döda BP, in och ge energi till laget och sen är det bra.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Okej om Ahlen va en defensiv forward som va grym i egen zon liksom alla behöver inte va vassa framåt men han är inte särskilt bra i egen zon heller. Det han är bra på är att kämpa och det finns nog ett antal spelare som är som också har fler styrkor!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Folk verkar ha en rätt skev bild av vad en fjärdekedja ska vara. Ju sämre desto bättre, liksom. En kropp som man kan fylla ut laguppställningen med som "bara behöver spela några minuter per match" utan att ens inse vilken belastning det lägger på övriga top9 vad gäller både speltid och att få starta sina byten i defensiv zon.

En fjärdekedja ska enligt mig alltid ligga på mer skottförsök framåt än motståndarlagets fjärdekedja. En fjärdekedja ska kunna råka matchas mot deras top9 utan att det blir katastrofalt. En fjärdekedja ska kunna börja sitt byte i egen zon för att sedan avsluta det i offensiv zon vare sig det är med en ordnad tekning eller byte. Sedan verkar inte många tänka på att en fjärdekedja ska ha spelare som kan gå in i vår top9 vid skador och avstängningar utan att hela kedjan dödas. Tycker ni det passar in på Ahlén eller Hank?

För att kunna avancera och utvecklas som förening måste man våga släppa sådana här spelare trots att det gör jävligt ont. När man höjer kvalitén på bredden så höjer man laget.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Think if... »

Utan att kunna underbygga det med siffror så, ja jag tycker att det passar på Ahlén i synnerhet och möjligen denna säsong undantaget på Hank också. Jag tycker vår 4:e gör precis det du efterlyser utöver att vara viktiga karaktärer.
Using Tapatalk
MathiasK
Inlägg: 34
Blev medlem: 2015-03-07

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MathiasK »

Jim Morrison skrev:Folk verkar ha en rätt skev bild av vad en fjärdekedja ska vara. Ju sämre desto bättre, liksom. En kropp som man kan fylla ut laguppställningen med som "bara behöver spela några minuter per match" utan att ens inse vilken belastning det lägger på övriga top9 vad gäller både speltid och att få starta sina byten i defensiv zon.

En fjärdekedja ska enligt mig alltid ligga på mer skottförsök framåt än motståndarlagets fjärdekedja. En fjärdekedja ska kunna råka matchas mot deras top9 utan att det blir katastrofalt. En fjärdekedja ska kunna börja sitt byte i egen zon för att sedan avsluta det i offensiv zon vare sig det är med en ordnad tekning eller byte. Sedan verkar inte många tänka på att en fjärdekedja ska ha spelare som kan gå in i vår top9 vid skador och avstängningar utan att hela kedjan dödas. Tycker ni det passar in på Ahlén eller Hank?

För att kunna avancera och utvecklas som förening måste man våga släppa sådana här spelare trots att det gör jävligt ont. När man höjer kvalitén på bredden så höjer man laget.
Amen!
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av kaminor »

Jag behåller gärna Ahlén och Hage. Hank tillför inget den här säsongen. Om inte en markant uppryckning sker så får han gärna lämna.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Vi lär tappa Sallinen. Sörensen likaså. Alvarez lär dra till Malmö. Låt Hank och Ahlén gå. Förläng med Hage. Säg att vi förlänger med Anderson. Tar in Norman som ersättare för Sörensen. In med Lundh för Alvarez. Plocka in Henrion och Cruseman från KHK om dom åker ur, annars bara den förstnämnda. Värva Borgman från Västerås och Alsing från Almtuna för att täcka upp förlusten av Högström.

Thoresen - Anderson - Brodin
Norman - Ljungh - Davidsson/Bernhardt
Lundh - Vejdemo - Henrion
Lundin(?) - Hage - Cruseman

Hultström
Press
Holm
Borgman
Alsing
Bernhardt
Palm

Skit i formationerna, men typ det manskapet.

Potentiella A-lagskontrakt, förutom dom jag nämnde ovan;

Johannes Sandberg (F, 97)
Marcus Davidsson (C, 98)
Axel Jonsson-Fjällby (F, 98)
Andreas Röykås Marthinsen (D, 97)

Det här skulle kunna vara en 'rimlig' silly där vi ändå förbättras. Sen är det klart att man kanske skulle vilja smacka in en fet förstacenter, men där vågar jag inte spekulera.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:Vi lär tappa Sallinen. Sörensen likaså. Alvarez lär dra till Malmö. Låt Hank och Ahlén gå. Förläng med Hage. Säg att vi förlänger med Anderson. Tar in Norman som ersättare för Sörensen. In med Lundh för Alvarez. Plocka in Henrion och Cruseman från KHK om dom åker ur, annars bara den förstnämnda. Värva Borgman från Västerås och Alsing från Almtuna för att täcka upp förlusten av Högström.

Thoresen - Anderson - Brodin
Norman - Ljungh - Davidsson/Bernhardt
Lundh - Vejdemo - Henrion
Lundin(?) - Hage - Cruseman

Hultström
Press
Holm
Borgman
Alsing
Bernhardt
Palm

Skit i formationerna, men typ det manskapet.

Potentiella A-lagskontrakt, förutom dom jag nämnde ovan;

Johannes Sandberg (F, 97)
Marcus Davidsson (C, 98)
Axel Jonsson-Fjällby (F, 98)
Andreas Röykås Marthinsen (D, 97)

Det här skulle kunna vara en 'rimlig' silly där vi ändå förbättras. Sen är det klart att man kanske skulle vilja smacka in en fet förstacenter, men där vågar jag inte spekulera.
Du ligger inte på latsidan ser jag :lol:

Jag håller till viss del med dig. Men vi är ju ett lag under uppbyggnad också. Tror du Jocke E och Tjomme kommer vågar släppa både Ahlén och Hank? Jag tror inte det.

Jag tycker också Cruseman är en intressant spelare. Jag nämnde honom redan under förra sillyn när de blev klara för SHL.

Du nämner inte ens Fällis. Räknar du med att vi släpper honom?
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

12 matcher kvar. Fredrik Forsberg har spelat nästan 66 minuter. Om jag minns rätt så måste klubben erbjuda en junior som spelat 100 minuter ett rookie-kontrakt va? Det kommer han nå upp till med råge om han får fortsätta spela.

Inget ont om Fredrik som jag tycker har gjort det överraskande bra. En bra karaktär men det känns inte som en spelare vi bör ha på kontrakt över nästa säsong va? Man kanske ska ge Davidsson några byten igen.
Född till sportchef.
Låst