Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Håller fullständigt med om Högström. Duktig visst. Men för jävla nonchalant det senaste o har sett allmänt seg ut ett bra tag nu. Sedan tycker jag Press har spelat upp sig miltals dom senaste omgångarna. Innan var man ju nervös mest hela tiden han hade puck.
Tycker även Hultström gått ner sig en hel del. Men men hoppas grabbarna Hultström o Högström tar sig i kragen o leverar lite mer. Mycket tama avslut från bägge herrar det senaste.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:
mb81 skrev:
ciirree skrev:Som sagt, han lyckas få med sig pucken ibland, och "9 av 10" kanske är att överdriva lite.
Men poängen är att det oftast ser väldigt nonchalant ut.

När ni säger att Högström är så mycket bättre än Press. Glöm då inte att Press gör sin första säsong medans Högström är uppe i 123 SHL matcher.
Högström gjorde 6 poäng (0+6) under sin första "riktiga" säsong i Timrå (30 matcher).

Man får helt enkelt räkna med att det kan ta en del tid för många att bli riktigt bra.
Spelar det nån roll om det ser nonchalant ut eller inte? Han får nästan alltid med sig pucken. Snurrfintar som sista gubbe kanske han ska softa med lite dock(men de lyckas också nästan alltid). Förstår verkligen inte kritiken mot Högström mer än att du förmodligen vill provocera lite.

Press tycker jag varit bra senaste tiden. Klart vi ska ge honom tid. Kommer bli en toppback i SHL.
Provocera? Ni kritiserar Press, jag svarade vad jag tycker.
Att spela nonchalant och många gånger okontrollerat sänder signaler, så ja, jag tycker att det spelar roll. Precis på samma sätt som om en spelare glider hem i en backcheck. Allt spelar såklart roll.
Det är klart man får räkna med en del misstag när man har en back som spelar med små marginaler, det köper jag. Men det är lite väl ofta i utsatta lägen.
Jag är fan en av de som är mest positiv till Press. Sen tycker jag det är väldigt lite misstag från Högström. Men det syns väl oftare när man spelar mest av alla i laget.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

Finns heller ingen back i truppen som är bättre på att gå ner i sarghörnet, hämta puck och elegant vända från pressande motspelare och konstruktivt mata upp än Högström. Dessutom lagom bra på det mesta och gör oftast bra avvägningar.

Har laget ett spel där backar ska gå med i anfallet är det svårt att klaga på en som försöker.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

DRC skrev:Finns heller ingen back i truppen som är bättre på att gå ner i sarghörnet, hämta puck och elegant vända från pressande motspelare och konstruktivt mata upp än Högström. Dessutom lagom bra på det mesta och gör oftast bra avvägningar.

Har laget ett spel där backar ska gå med i anfallet är det svårt att klaga på en som försöker.
Han inte bara försöker utan gör det bäst i laget.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av seppuko »

Grejen med Högström nu är att han inte syns lika mycket som förut. Hela laget har på sistone växlat upp och vi har tre riktigt bra offensiva kedjor (när Sallinen är tillbaka) vilket gör att Högström inte är en av de enda offensiva krafter vi har. Men han är galet säker över hela banan och gör få misstag. Men det är ju som bekant lättare att se de få misstagen han gör kontra alla de bra saker han gör både för sig själv och för hela laget konstant under match.

Sen ska han inte jämföras med Press heller, orättvist mot båda. Press har kommit mer och mer in i spelet både vårat system och SHL-kostymen men han har en lång väg kvar att vandra. Det faktum att han fortsatt får förtroende är en av Nymans storheter, det märks verkligen på våran backbesättning sedan han kom in.

Tänk själv från den dagen Nyman kom in har vi gått upp en division, hållt oss kvar med budgetlag och idag är ett av de lagen som släpper in minst mål, där Högström är äldst av alla backar. Jag är otroligt imponerad av våra backar och Nymans arbete med dessa. Misstag kommer att göras, men tyvärr rankas ett backmisstag av en offensiv back som ett värre dråpslag än en riktigt dålig backcheck av en populär forward, där båda är lika goda skäl till ett baklängesmål.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jepe »

Högström är grymt duktig på att transportera puck NÄR han har fart. Får han pucken i ett stillastående läge eller i minsta farlighet i egen zon så är han en stor risk. Där är en stor del av hans svaghet. Men får han åka med pucken där han får en liten startsträcka utan tryck på sig så brukar han lyckas bra.

Press har lite samma tendenser, men lyckas även slarva bort sig när han har pucken under "kontroll".


Skickat från min iPhone med Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
_Skogis
Inlägg: 261
Blev medlem: 2006-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08-land

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av _Skogis »

Ni som har lite bättre koll på KHL mm...
Kan denne vara ngt för oss:
http://bloggar.expressen.se/ek/2016/02/ ... -till-shl/

Han har ju i alla fall storleken, som flera och efterfrågat... :-D
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Ni är fan inte kloka. Vår backbesättning är till ålder och prislapp SHLs bästa. Behåll samtliga.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
janneffs
Inlägg: 101
Blev medlem: 2012-08-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av janneffs »

Ursäkta mig, har du under flertalet matcher hållt detta inom mig, så måste bara få vräka ur mig att Robin Norell är så jävla urusel..

Helt ute och cyklar varenda gång han är ute på isen, stället till det för sig och hela laget varenda gång. Förstår verkligen inte vad ledningen ser i honom. Martin röykås(?) gjorde ett par byten mot Rögle, och såg 100gånger bättre ut.

Och nej, jag hade inte gjort det bättre själv.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev:Ni är fan inte kloka. Vår backbesättning är till ålder och prislapp SHLs bästa. Behåll samtliga.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Prislapp är ju svårt att spekulera i dock. Hultströms lön "avslöjades" ju av Sportbladet. Men övriga är rätt svåra att gissa.
Expert.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

SirDIFalot skrev:
Praetori skrev:Ni är fan inte kloka. Vår backbesättning är till ålder och prislapp SHLs bästa. Behåll samtliga.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Prislapp är ju svårt att spekulera i dock. Hultströms lön "avslöjades" ju av Sportbladet. Men övriga är rätt svåra att gissa.
Och Högström, Norell, Englund och AOM kan faktiskt vara påväg it gnm dörren allihopa...
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

DRC skrev: Och Högström, Norell, Englund och AOM kan faktiskt vara påväg it gnm dörren allihopa...
Det tror jag när jag ser det. AOM och Englund har ju kontrakt även över nästa säsong och om inte Calgary eller Ottawa får fnatt eller byter bort dem på något sätt (vilket inte lär hända) så finns det ingen större risk för att de skall plockas över pölen än. Norell har ju utgående men jag tror inte att det finns någon konkurrent som är i behov att punga ut så pass mycket pengar att en flytt skulle bli lockande, möjligen om han inte får fortsatt förtroende. Högström kommer inte lämna Djurgården för något annat än ett fett KHL kontrakt eller något NHL erbjudande (det förra är en liten risk men inte det senare).

Hultström sitter ju på ett treårigt kontrakt och det skall nog mycket till för att han skall lämna. Han är dock förmodligen en lirare som det kan tänkas slantas för hos intressenter så där kan man nog inte vara säker på att det inte kommer in erbjudanden som är för bra för att tacka nej till.

Falk och Holm sitter ju på ett år kvar vardera och jag tror inte att de försvinner någonstans.

Det är nästa år vi skall börja vara riktigt oroliga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror definitivt Englund hamnar i Ottawas organisation nästa säsong. Men visst, större under har skett.

Nästa spelare som förmodligen löper någorlunda risk för att tappas är Norell. Han lär spela AHL. Press lär dom ha lite mer tålamod med.
Expert.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev:Jag tror definitivt Englund hamnar i Ottawas organisation nästa säsong. Men visst, större under har skett.

Nästa spelare som förmodligen löper någorlunda risk för att tappas är Norell. Han lär spela AHL. Press lär dom ha lite mer tålamod med.
Inte för att förringa Englund som spelare, tvärtom. Men Ottawa behöver inga defensiva backar utan meriter och därför tror jag inte han är aktuell där än. Enda anledningen till att han skulle plockas över är i så fall för att nöta i AHL och utvecklas i NA tempo så att de kan trejda honom senare. Det är inget snack om att hans väg pekar spikrakt mot NHL men jag tror inte det blir Ottawa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tror definitivt Englund hamnar i Ottawas organisation nästa säsong. Men visst, större under har skett.

Nästa spelare som förmodligen löper någorlunda risk för att tappas är Norell. Han lär spela AHL. Press lär dom ha lite mer tålamod med.
Inte för att förringa Englund som spelare, tvärtom. Men Ottawa behöver inga defensiva backar utan meriter och därför tror jag inte han är aktuell där än. Enda anledningen till att han skulle plockas över är i så fall för att nöta i AHL och utvecklas i NA tempo så att de kan trejda honom senare. Det är inget snack om att hans väg pekar spikrakt mot NHL men jag tror inte det blir Ottawa.
Hajar inte riktigt ditt resonemang.

För det första så plockades Englund i andrarundan. Två säsonger med A-lagsrutin senare är det rätt naturligt att man plockar över en sån kille. Nej, han går möjligen inte in i NHL direkt (även om Ottawas sämre backar är extremt dåliga).

Men varför skulle han inte kunna spela i AHL för att sikta på att ta en plats i NHL om ett eller några år? Varför måste en resa i AHL innebära att dom ska trejda honom senare?
Expert.
Låst