Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Axel_K skrev:Tog vi Lundh istället för Haga tro?
Då kanske hoppet om Alvarez lever!

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Fast tanken kanske var att Haga skulle ersätta Alvarez. Men nu blev det Lundh istället.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Med tanke på DIF och Almtunas fina samarbete, så är det grymt jävla trist om Haga inte hamnar hos oss!
Bild
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Värva tillbaka Mattias Guter! Patrik Lundh, nej tack!
Bild
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Vi behöver ju mer strikers. Vi har alldeles för mycket medelmåttor nu.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Rocky3000 skrev:Värva tillbaka Mattias Guter! Patrik Lundh, nej tack!


Varför vill du ha en gnagare?
Riktnr08
Inlägg: 63
Blev medlem: 2015-01-11
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Riktnr08 »

Guter känns väl inte jätte spännande va? Cehlin , Norman med flera känns mycket roligare ( och dyrare )
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

bastis7 skrev:
Rocky3000 skrev:Värva tillbaka Mattias Guter! Patrik Lundh, nej tack!


Varför vill du ha en gnagare?
"För något år sedan ryktades du vara på väg till AIK och då sades det att du var AIK:are. Hur är det med det där egentligen?
– Min pappa har jobbat i AIK! Och satt i styrelsen bland annat fram till 1996. Men jag har inte spelat där utan jag fick min hockeyfostran i Djurgården så jag har mer känsla för Djurgården än för AIK, slår Guter fast."

http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... a-for.html

Det är klart jag vill ha hit en som kan avgöra matcher, som ikväll när han sätter sin straff som gör att KHK vinner över Brynäs.
Bild
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

En positiv aspekt med Peppe Lundh är att han bara tagit 3 stycken tvåminutare så här långt. Jämför med Alvarez som ligger på 12 stycken.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1664
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

Backsidan är ingen jättefager syn just nu. Hultström har tagit stora kliv i det defensiva spelet under säsongen dock. Press? Not so much.

Känn lite på stämningen hos Englund (Ottawa) och AOM (Calgary) samt förläng med Holm och Falk snarast!

Högström tror jag redan är förlorad. Tittar man bara på hans klubbhistorik så känns det som att han går dit det finns mest pengar att hämta. Ser absolut inget fel i det.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

jsson skrev:Backsidan är ingen jättefager syn just nu. Hultström har tagit stora kliv i det defensiva spelet under säsongen dock. Press? Not so much.

Känn lite på stämningen hos Englund (Ottawa) och AOM (Calgary) samt förläng med Holm och Falk snarast!

Högström tror jag redan är förlorad. Tittar man bara på hans klubbhistorik så känns det som att han går dit det finns mest pengar att hämta. Ser absolut inget fel i det.
Tycker Press gjort det riktigt bra senaste tiden. Man ska tänka på att han är ung och kom från allsvenskan.
Vi förlänger säkert med Holm och Falk men det är spelare det inte är omöjligt att ersätta även om det vore tråkigt att förlora dem.
Jag tror inte anledningen till att Högström bytt klubb så mycket är stålar. Han är en late bloomer och nu vill han nog få ett kontrakt som ligger kring hans marknadsvärde och inte en allsvensk lön som han har nu.
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

mb81 skrev:
jsson skrev:Backsidan är ingen jättefager syn just nu. Hultström har tagit stora kliv i det defensiva spelet under säsongen dock. Press? Not so much.

Känn lite på stämningen hos Englund (Ottawa) och AOM (Calgary) samt förläng med Holm och Falk snarast!

Högström tror jag redan är förlorad. Tittar man bara på hans klubbhistorik så känns det som att han går dit det finns mest pengar att hämta. Ser absolut inget fel i det.
Tycker Press gjort det riktigt bra senaste tiden. Man ska tänka på att han är ung och kom från allsvenskan.
Vi förlänger säkert med Holm och Falk men det är spelare det inte är omöjligt att ersätta även om det vore tråkigt att förlora dem.
Jag tror inte anledningen till att Högström bytt klubb så mycket är stålar. Han är en late bloomer och nu vill han nog få ett kontrakt som ligger kring hans marknadsvärde och inte en allsvensk lön som han har nu.
Att Press gjort det riktigt bra anser jag vara en överdrift. Dock inte fullt lika farlig i egen zon.
Problemet för honom som offensiv back är att jag tycker att han ser otroligt vilsen och uddlös ut när han kommer till lägen i offensiv zon?
PATRIK.
Inlägg: 105
Blev medlem: 2014-10-16
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av PATRIK. »

Detta ständiga tjat om att ge våra juniorer chansen istället för att ta in, i det här fallet en Patrik Lundh.

Givetvis har vi inte budgeten att plocka spelare hur som helst, men tycker ärligt talat att de flesta av våra juniorer ser direkt ointressanta ut.

Vejdemo känns som den enda som besitter nån sorts talang. I övrigt är det ren utfyllnad vi snackar om.

Juniorerna ska få chansen, ja. Det är viktigt att visa att vi fortsatt satsar på våra juniorer.
Dock inte till vilket pris som helst.

Ja, hellre en etablerad spelare än en Albin Lundin, men allt är såklart en balansgång vad man klarar av ekonomiskt. En billig junior kan ju såklart göra lika bra ifrån sig som en mer etablerad spelare, men då krävs det en del tur.
PATRIK.
Inlägg: 105
Blev medlem: 2014-10-16
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av PATRIK. »

Förstår om ni kanske tolkar det där en aning motsägelsefullt, är skapligt trött för tillfället, men tror ni förstår vad jag menar.

Vilka bör vi släppa fram bland juniorerna (forwards) tycker ni?

Har vi någon "större" talang i de yngre leden? Har noll koll på det faktiskt.
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Tycker ändå Bernhardt och Davidsson är intressanta juniorer. Bernhardt och Vejdemo presterade rätt lika j20 och skulle han fått en ärlig chans hade han kanske gjort en lika bra säsong som Vejdemo.
De kanske inte skulle prestera lika bra som Lundh men så stor skillnad är det inte och det till en bråkdel av priset. Så kan man lägga större pengar på en sniper till toppkedjorna.
Men har gärna fel om Lundh och hoppas han gör succé.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jensa öhling »

Peppe Lundh är en stabil SHL-spelare. Ersätter nog Alvarez.

Hoppas vi har utrymme för att försöka få hem John Norman. Det vore en grym värvning.
Låst