SHL Omgång 34: HV71 - Djurgårdens IF 16/1 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 34: HV71 - Djurgårdens IF 16/1 2016

Inlägg av kaminor »

Håller helt med om att Hank varit fullkomligt undermålig den här säsongen. Just nu är det knappt försvarbart att förlänga hans kontrakt, i så fall borde han i alla fall få en rejäl lönesänkning. Ahlén borde definitivt prioriteras högre i nuläget.

Thoresen är väl det självklara kaptensämnet. Ljungh och Englund lika självklara assisterande.

Falks statistik var f.ö. inte heller särskilt smickrande i tabellen ovan.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL Omgång 34: HV71 - Djurgårdens IF 16/1 2016

Inlägg av BigJ »

Manijock skrev:Vem är den där Haga? Trodde vi plockat tillbaka Heinerö och att han skolat om sig till leftare. Visar ingen teknik eller känsla alls av det jag ser. Glider runt som en halvrädd söndagsåkare därute. Ta för dig för satan, eller förbered dig för HA många år framöver.

Norell borde förövrigt göras av med illa kvickt. Sen börjar jag fundera över Söderström. Mantas och Tellan har gått från seriens bästa målvaktspar till seriens svagaste på bara några omgångar.

Thoresen, Englund, Sallinen och delvis Anderson ser bra ut. Resten är så långt bakom hittils.
Kanske lite överdrivet men jag tror ändå att detta är den stora skillnaden i laget nu jämfört med tidigare under säsongen. Tellan gjorde en riktigt bra match i Brynäs borta, annars hade vi nog torskat där, men i övrigt så har våra målvakter inte varit lika suveräna som de var tidigare. Laget var ojämnt även då men räddades ofta av våra målvakter.

Sedan måste ju laget bli jämnare för att vi ska ha en chans att ens nå slutspel, lyckas man med det så har laget en väldigt hög högstanivå vilket kan bära långt.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL Omgång 34: HV71 - Djurgårdens IF 16/1 2016

Inlägg av ciirree »

BigJ skrev:
Manijock skrev:Vem är den där Haga? Trodde vi plockat tillbaka Heinerö och att han skolat om sig till leftare. Visar ingen teknik eller känsla alls av det jag ser. Glider runt som en halvrädd söndagsåkare därute. Ta för dig för satan, eller förbered dig för HA många år framöver.

Norell borde förövrigt göras av med illa kvickt. Sen börjar jag fundera över Söderström. Mantas och Tellan har gått från seriens bästa målvaktspar till seriens svagaste på bara några omgångar.

Thoresen, Englund, Sallinen och delvis Anderson ser bra ut. Resten är så långt bakom hittils.
Kanske lite överdrivet men jag tror ändå att detta är den stora skillnaden i laget nu jämfört med tidigare under säsongen. Tellan gjorde en riktigt bra match i Brynäs borta, annars hade vi nog torskat där, men i övrigt så har våra målvakter inte varit lika suveräna som de var tidigare. Laget var ojämnt även då men räddades ofta av våra målvakter.

Sedan måste ju laget bli jämnare för att vi ska ha en chans att ens nå slutspel, lyckas man med det så har laget en väldigt hög högstanivå vilket kan bära långt.
Manijock.
Han gör 11 minuter med ett lag i en högre serie som han på sin höjd gjort en värmning med, kanske EN träning. Du hinner redan såga honom.
Lite hård bedömning kan tyckas.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 34: HV71 - Djurgårdens IF 16/1 2016

Inlägg av pulverapa »

Ja, känns så jävla tråkigt att klaga på domaren men deras 1-1 och deras 3-2 kommer i PP efter två USLA domslut. Speciellt PP som ledde till 3-2. För interference? Domaren avgör matchen till deras fördel. Jag var så jävla förbannad igår och har fortfarande inte lugnat ned mig. USELT WINGE DIN PAJAS.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Omgång 34: HV71 - Djurgårdens IF 16/1 2016

Inlägg av Magnutz »

pulverapa skrev:Ja, känns så jävla tråkigt att klaga på domaren men deras 1-1 och deras 3-2 kommer i PP efter två USLA domslut. Speciellt PP som ledde till 3-2. För interference? Domaren avgör matchen till deras fördel. Jag var så jävla förbannad igår och har fortfarande inte lugnat ned mig. USELT WINGE DIN PAJAS.
Jag vet att domarna gör allt de kan för att få matcherna att fungera men det betyder inte att de lyckas. Ibland går det snett för dem.

Det sägs att i det långa loppet så jämnar sånt ut sig, men det är skitsnack. Det är inget som jämnar ut sig i verkligheten. Det är enbart statistiken som jämnar ut sig.

Om ett lag förfördelas av olyckliga ingrepp från domarna och laget förlorar matchen pga detta så kan det starta en negativ trend hos laget och förluster börjar radas upp. Den biten jämnar inte alls ut sig. Ett poäng åt fel håll kan i realiteten skicka ett lag till kval.

Domarna måste sluta vara så sjukt ojämna och de måste ha enklare regler att använda sig av så att de kan fokusera på det som händer på isen. Hockey är en alldeles för snabb sport för att ha många och komplicerade regler. Keep it simple.

Igår avgjorde domarna matchen eftersom att domslut i viktiga lägen förändrade matchbilden.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Omgång 34: HV71 - Djurgårdens IF 16/1 2016

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Äh, vi faller på eget grepp, även här (inte bara på alla mål vi släpper in som föranleds av slarv).

Vi får våra lägen i matcherna, då domarens tveksamma beslut skulle kunna gynnat oss, om vi bara utnyttjat läget (PP:t).
Känslan är ju, för att vi är Gul/Röd/blå färgade, att varje gång domarens misstag drabbar oss gör motståndarna mål, och precis där avgörs matchen.
Detta förekommer också såklart, men oftast faller vi på eget tillkortakommande ...och det mina vänner är faktiskt nåt DIF kan påverka, utveckla och förbättra på egen hand.

Att ständigt jämra sig över domarnas låga kunskapsnivå blir patetiskt i längden.
Känns väldigt luleå, hv och modo över det
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 34: HV71 - Djurgårdens IF 16/1 2016

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Äh, vi faller på eget grepp, även här (inte bara på alla mål vi släpper in som föranleds av slarv).

Vi får våra lägen i matcherna, då domarens tveksamma beslut skulle kunna gynnat oss, om vi bara utnyttjat läget (PP:t).
Känslan är ju, för att vi är Gul/Röd/blå färgade, att varje gång domarens misstag drabbar oss gör motståndarna mål, och precis där avgörs matchen.
Detta förekommer också såklart, men oftast faller vi på eget tillkortakommande ...och det mina vänner är faktiskt nåt DIF kan påverka, utveckla och förbättra på egen hand.

Att ständigt jämra sig över domarnas låga kunskapsnivå blir patetiskt i längden.
Känns väldigt luleå, hv och modo över det
Precis så.

Så otroligt töntigt att alltid gnälla på domare, ni är väldigt tysta när vi blir förfördelade av zebrorna och vinner enkom pga det...
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Omgång 34: HV71 - Djurgårdens IF 16/1 2016

Inlägg av Magnutz »

Tack för åsiktsreprimanden.

Om ni läser in att allt alltid är domarnas fel så får det stå för er.

Klart att vi själva orsakar förluster och lika klart är det att motståndet orsakar förluster och ibland orsakar domartabbar förluster.

Men, tack så hjärtligt för uppställningen. Jag kände att jag var redo att läxas upp en smula.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 34: HV71 - Djurgårdens IF 16/1 2016

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:Tack för åsiktsreprimanden.

Om ni läser in att allt alltid är domarnas fel så får det stå för er.

Klart att vi själva orsakar förluster och lika klart är det att motståndet orsakar förluster och ibland orsakar domartabbar förluster.

Men, tack så hjärtligt för uppställningen. Jag kände att jag var redo att läxas upp en smula.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Men du skriver ju praktiken alltid något om domarinsatsen, är väl inte helt orimligt att man har synpunkter på det?
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Omgång 34: HV71 - Djurgårdens IF 16/1 2016

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Magnutz skrev:Tack för åsiktsreprimanden.

Om ni läser in att allt alltid är domarnas fel så får det stå för er.

Klart att vi själva orsakar förluster och lika klart är det att motståndet orsakar förluster och ibland orsakar domartabbar förluster.

Men, tack så hjärtligt för uppställningen. Jag kände att jag var redo att läxas upp en smula.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Men du skriver ju praktiken alltid något om domarinsatsen, är väl inte helt orimligt att man har synpunkter på det?
Jag skriver relativt sällan nu för tiden och de gånger jag orkar göra det har det oftast varit för att jag anser att nivån är för låg när det gäller domarinsatserna. Och det gäller tyvärr inte bara när vi lirar. Det verkar vara så över lag. Sen skriver jag inte "domarjävel" hit och "domar***a" dit heller utan försöker ha ett resonemang.

Det är till sist ok att ha synpunkter på inlägg - men kallar en skribenter för lite av varje och fördummar genom att förminska då blir det mothugg.

Att anse att domarmisstag INTE är/kan vara förödande känns lite slugt. Att sitta och hålla på det och knyta näven i fickan är ett alternativ. Andra, som jag t ex, behöver ventilera frustrationen och diskutera det som upplevs vara ett problem. Detta görs självklart i konstruktiv anda och är minst lika giltigt som allt annat som skriv här.

Sen förstår jag att vissa vill hålla sig "över" och inte delta i "gnället" men vad betyder det? Diskutera och delta i diskussion istället för att mästra och trycka ner. Eller knyt näven i fickan.

Vad gäller matchen i sig så var den såpass jämn att de högst tvivelaktiga domslut som orsakade 2 boxplay där hv gjorde mål avgjorde till hvs fördel.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 34: HV71 - Djurgårdens IF 16/1 2016

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
Magnutz skrev:Tack för åsiktsreprimanden.

Om ni läser in att allt alltid är domarnas fel så får det stå för er.

Klart att vi själva orsakar förluster och lika klart är det att motståndet orsakar förluster och ibland orsakar domartabbar förluster.

Men, tack så hjärtligt för uppställningen. Jag kände att jag var redo att läxas upp en smula.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Men du skriver ju praktiken alltid något om domarinsatsen, är väl inte helt orimligt att man har synpunkter på det?
Jag skriver relativt sällan nu för tiden och de gånger jag orkar göra det har det oftast varit för att jag anser att nivån är för låg när det gäller domarinsatserna. Och det gäller tyvärr inte bara när vi lirar. Det verkar vara så över lag. Sen skriver jag inte "domarjävel" hit och "domar***a" dit heller utan försöker ha ett resonemang.

Det är till sist ok att ha synpunkter på inlägg - men kallar en skribenter för lite av varje och fördummar genom att förminska då blir det mothugg.

Att anse att domarmisstag INTE är/kan vara förödande känns lite slugt. Att sitta och hålla på det och knyta näven i fickan är ett alternativ. Andra, som jag t ex, behöver ventilera frustrationen och diskutera det som upplevs vara ett problem. Detta görs självklart i konstruktiv anda och är minst lika giltigt som allt annat som skriv här.

Sen förstår jag att vissa vill hålla sig "över" och inte delta i "gnället" men vad betyder det? Diskutera och delta i diskussion istället för att mästra och trycka ner. Eller knyt näven i fickan.

Vad gäller matchen i sig så var den såpass jämn att de högst tvivelaktiga domslut som orsakade 2 boxplay där hv gjorde mål avgjorde till hvs fördel.
Är inte heller speciellt frekvent postare på forumet längre, men när jag är inne och ser en post av dig så är det tämligen ofta ett irriterat inlägg om domarnivån. Var bara ett konstaterande.

Det slår lika mycket åt bägge håll att domarna tar felbeslut, eller tror du att DIF är extra utsatt? Dvs någon slags konspiration?
Bild
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 34: HV71 - Djurgårdens IF 16/1 2016

Inlägg av Axel_K »

Det ska inte ske så många av så grova misstag och misslyckanden åt något håll, gång på gång på gång. Det är löjligt hur låg domarnivån blivit.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Omgång 34: HV71 - Djurgårdens IF 16/1 2016

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev:Tack för åsiktsreprimanden.

Om ni läser in att allt alltid är domarnas fel så får det stå för er.

Klart att vi själva orsakar förluster och lika klart är det att motståndet orsakar förluster och ibland orsakar domartabbar förluster.

Men, tack så hjärtligt för uppställningen. Jag kände att jag var redo att läxas upp en smula.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Du är lite rolig Magnus, ibland känns du väldigt lättkränkt.
Om min mening hade varit att hänga ut dig som ensam "åsikts-spammare", då hade jag säkerligen citerat ditt inlägg.

Nu råkade det komma direkt efter ditt.

Men jag menar nog rent generellt, bland DIF-supportrar, men även hos vissa av våra spelare.
Det läggs alldeles för stort fokus på vad domaren gör/eller borde göra, känns så döfött.
Fokusera på det egna bristerna, slipa på detaljer i spelet, få hela gruppen att komma till jobbet så ofta som möjligt ...osv

Det är där DIF kommer kunna höja sitt poängsnitt, kanske även sin placering i tabellen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2012-03-01

Re: SHL Omgång 34: HV71 - Djurgårdens IF 16/1 2016

Inlägg av Ohddan »

Visst gnälls det för mycket ibland, men inte fan hade det skadat om SHL tog lite slantar från tv-pengarna och lade på att utveckla kåren en aning.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 34: HV71 - Djurgårdens IF 16/1 2016

Inlägg av Jepe »

1. Vi var bra första 10 min
2. Vi var kassa de kommande 50 min med ett bra brake på ca 5 min i 3e
3. Var en hel del konstiga utvisningar som tyvärr fick matchavgörande konsekvenser. Att domare gör fel och missar är en del av spelet, men var ganska grova bedömningsmissar.

I slutändan har vi ändå bara oss själva att skylla och den ojämnhet vi lyckas prestera. Vi måste klara av att hålla en jämnare nivå en längre tid, både över match och matchER.

Nytt blod in och nya förutsättningar nu. Framtiden är ljus...typ.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar