Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

sensei skrev:
DRC skrev:
Jim Morrison skrev:Att man fortfarande sitter och kallar Sillen för "mellanmjölk" :lol:

Vad är då Hank denna säsong? Härsken mjölk?
Att jämföra Hank med Cehlin är som att jämföra en syl med en hammare och sen ha synpunkter på att det inte går att slå i spik med sylen.

Båda behövs i verktygslådan. Men inte till samma saker.
Haha

Jag är inte övertygad om att just Cehlin behövs i vår verktygslåda, i övrigt håller jag med i din analogi.
Om Fällström varit hel kunde vi (rent praktiskt) ha klarat oss utan Cehlin. Han har dock gjort 8 mål i ett lag målsnålare än Karlskrona (fler än alla i djurgården utom Ljungh & Alvarez), är inspelad med Sallinen och hade klivit in på vår svagaste position (ser inte Press skakighet som i närheten av lika brådskande eftersom han inte håller tillbaks två av våra stora stjärnor som våra nuvarande rw-alternativ gör). Nu får vi hålla oss i 1.5 år alldeles oavsett, men nog hade han varit sjukt nyttig i Fällströms frånvaro.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

Jim Morrison skrev:
DRC skrev:
Jim Morrison skrev:Att man fortfarande sitter och kallar Sillen för "mellanmjölk" :lol:

Vad är då Hank denna säsong? Härsken mjölk?
Att jämföra Hank med Cehlin är som att jämföra en syl med en hammare och sen ha synpunkter på att det inte går att slå i spik med sylen.

Båda behövs i verktygslådan. Men inte till samma saker.
Tja, jag vet ju vem jag helst hade velat ha som RW i en producerande kedja åtminstone.
Fast du jämför Henrik, tänkt som LW i fjärde kedjan, Eriksson med en tänkt RW för första linan. Hence: Sluta med det.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

DRC skrev:
Jim Morrison skrev:
DRC skrev:
Jim Morrison skrev:Att man fortfarande sitter och kallar Sillen för "mellanmjölk" :lol:

Vad är då Hank denna säsong? Härsken mjölk?
Att jämföra Hank med Cehlin är som att jämföra en syl med en hammare och sen ha synpunkter på att det inte går att slå i spik med sylen.

Båda behövs i verktygslådan. Men inte till samma saker.
Tja, jag vet ju vem jag helst hade velat ha som RW i en producerande kedja åtminstone.
Fast du jämför Henrik, tänkt som LW i fjärde kedjan, Eriksson med en tänkt RW för första linan. Hence: Sluta med det.
Nåja, påpekade väl snarare det konstiga i att fortfarande kalla Sillen för mellanmjölk- denna säsong till trots.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Det går iallafall inte fortsätta spela Hank med Sallinen och Sören, där ser jag gärna att man matchar in Davidsson ordentligt, om man nu inte värvar något förstås.

Hank och Lundberg får göra upp om en plats som LW i fjärdekedjan, just nu tycker jag nästan Lundberg gjort sig mest förtjänt av den platsen.
Spela fult
Mcjagger
Inlägg: 21
Blev medlem: 2015-12-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mcjagger »

Hörde av en brynäsare jag känner att vi skulle vara intresserad av brynäs junior Jens Lööke som just nu är utlånad till Almtuna.
Någon som har hört nånting angående det?
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Mcjagger skrev:Hörde av en brynäsare jag känner att vi skulle vara intresserad av brynäs junior Jens Lööke som just nu är utlånad till Almtuna.
Någon som har hört nånting angående det?
Låter som ett långskott. Men en jättetalang som inte varit lika bra i år och inte får någon speltid i Brynäs kanske vill få mer speltid i högsta serien?
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:
Mcjagger skrev:Hörde av en brynäsare jag känner att vi skulle vara intresserad av brynäs junior Jens Lööke som just nu är utlånad till Almtuna.
Någon som har hört nånting angående det?
Låter som ett långskott. Men en jättetalang som inte varit lika bra i år och inte får någon speltid i Brynäs kanske vill få mer speltid i högsta serien?
Det vore fullkomligt vansinne om vi tar in någon annans junior istället för att ge speltid till Bernhardt och Davidsson, och kan inte föreställa mig att det finns någon substans i ett sånt rykte.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rix »

Puckey skrev:
mb81 skrev:
Mcjagger skrev:Hörde av en brynäsare jag känner att vi skulle vara intresserad av brynäs junior Jens Lööke som just nu är utlånad till Almtuna.
Någon som har hört nånting angående det?
Låter som ett långskott. Men en jättetalang som inte varit lika bra i år och inte får någon speltid i Brynäs kanske vill få mer speltid i högsta serien?
Det vore fullkomligt vansinne om vi tar in någon annans junior istället för att ge speltid till Bernhardt och Davidsson, och kan inte föreställa mig att det finns någon substans i ett sånt rykte.
Håller med, om vi tar in han och lyfter upp han före dem vi redan har vore det otroligt korkat och dåligt skött.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Vi ryktas vara intresserade av Robert Ohlsson, assisterande tränare i Frölunda, som ny huvudtränare nästa säsong. Han har ett förflutet hos oss som juniorcoach. Vore ett spännande val med tanke på den spelfilosofin vi numera representerar.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... datranare/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Det snackades om Lööke bland brynäsare redan i oktober (gammal copy så skit i tidsangivelserna):
Måns Karlsson @Manskarlssonyao 21h21 hours ago View translation
Jens Lööke hade en tung dag i J20-matchen mot AIK idag. Sköt bara tre mål och spelade bara fram till två.

@Manskarlssonyao sant att han är på väg till Djurgården? Hört flera säga så..

Måns Karlsson @Manskarlssonyao 20h20 hours ago View translation
@August1337 oj, det har jag inte hört något om. Vore chockartat med tanke på hans bakgrund.

Fredrik Augustsson @August1337 20h20 hours ago View translation
@Manskarlssonyao logiskt om han lämnar. Är ju inte ens förste j-20 spelare att spela i a-lag, nu längre

Måns Karlsson @Manskarlssonyao 20h20 hours ago View translation
@August1337 jo, men jag skulle bli förvånad. Väldigt förvånad

Fredrik Augustsson @August1337 20h20 hours ago
@Manskarlssonyao blev jag också när jag hörde det. Mer eller mindre alla shl-lag hade visat intresse. Vet ej vf djurgården va mest aktuell.

Måns Karlsson @Manskarlssonyao 20h20 hours ago View translation
@August1337 Okej. Är det med omedelbar verkan eller efter säsongen i så fall?

Fredrik Augustsson @August1337 20h20 hours ago
@Tnorlen @Manskarlssonyao som jag förstod; så snart som möjligt.

Absolut tonen, varför inte Almtuna?
Född till sportchef.
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Jim Morrison skrev:Vi ryktas vara intresserade av Robert Ohlsson, assisterande tränare i Frölunda, som ny huvudtränare nästa säsong. Han har ett förflutet hos oss som juniorcoach. Vore ett spännande val med tanke på den spelfilosofin vi numera representerar.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... datranare/
Är definitivt intressant i mina öron.

Blir dock mycket besviken på att man har erbjudit Håkansson förlängning efter att han misslyckats kapitalt med vårat PP och anfallsspel. Ge det jobbet till en riktig tränare istället för en kompis, Jocke!
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kentta »

Känns ruggigt spännande med Ohlsson, lyssnat lite på ett podavsnitt som Morrison länkade på Twitter (https://www.podbean.com/media/share/pb- ... YQ.twitter). Intressant snack, han verkar ha en väldigt tydlig plan med vad han vill se på isen, och vilken hockey som ska spelas.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

God Jul DIF vänner
I julklapp önskar jag mig en ersättare till Fällström av kvalité, som får Sallinen och Sörensen att höja sig!
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Doyle »

http://www2.idrottonline.se/ImageVaultF ... ytomte.jpg
GodJul all of you..
Må hockeytomten presentera ngt innan midnatt!!!
Användarvisningsbild
TheRegime
Inlägg: 238
Blev medlem: 2015-02-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheRegime »

Vejdemo petas ur Jvm truppen (okey???) bra för oss dock
Låst