Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hur ser femmorna ut?

Inlägg av Mattias_87 »

Olov skrev:Hej! Jag skulle vilja veta hur DIF:s lag ställer upp, alltså vilka som spelar i respektive femmor. Jag hittar inte infon på hemsidan eller nån annanstans, bara listor med spelartruppen. Tack!
Thoresen - Sallinen - Brodin
Sörensen - Anderson - Fällström
Alvarez - Ljungh - Vejdemo
Eriksson - Hage - Ahlén

Så var det igår och i lördags tills Sörensen fick utgå.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Frågetråden

Inlägg av MarcusDaze »

Olov skrev:Hej! Jag skulle vilja veta hur DIF:s lag ställer upp, alltså vilka som spelar i respektive femmor. Jag hittar inte infon på hemsidan eller nån annanstans, bara listor med spelartruppen. Tack!
Det lättaste är att kika in på stats.swehockey.se vid varje match och kolla laguppställningen.

Men som ovan nämner så är det där huvudformationerna.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Olov
Inlägg: 2
Blev medlem: 2015-11-17

Re: Frågetråden

Inlägg av Olov »

Lysande, tack! :)
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: vem vill se herrarna göra samma som damerna? funka för d

Inlägg av Enbom »

Jag tycker man kan ställa någon form av krav på inlägg i forumet.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Frågetråden

Inlägg av MarcusDaze »

Enbom skrev:Jag tycker man kan ställa någon form av krav på inlägg i forumet.
?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Andspe »

MarcusDaze skrev:
Enbom skrev:Jag tycker man kan ställa någon form av krav på inlägg i forumet.
?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Spam/Reklam som nu är borttaget
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Frågetråden

Inlägg av MarcusDaze »

Andspe skrev:
MarcusDaze skrev:
Enbom skrev:Jag tycker man kan ställa någon form av krav på inlägg i forumet.
?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Spam/Reklam som nu är borttaget
Jaha, sånt bör ju givetvis inte förekomma här.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Frågetråden

Inlägg av Puckey »

I hur stor mån styrs släppande av spelare från AHL av laget i sig och den anknutna NHL-klubben? Om exempelvis Washington Capitals inte har något intresse av Chris Bourque och han själv vill söka sig till Europa, krävs det då att Hershey Bears vill släppa honom (det måste ju finnas någon form av egenintresse att vinna Calder Cup eftersom de faktiskt har betalande fans även i AHL..)? Är deras ekonomi helt beroende av NHL-lagen och därmed mer eller mindre totalt underkastade? Har aldrig blivit klok på hur det ser ut på den fronten, producerande spelare lämnar ju AHL till höger och vänster vilket skulle ha drivit mig till vansinne om jag gick på något av de lagens matcher.
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: Frågetråden

Inlägg av Rojk »

Spelare kan kallas upp och ned så länge spelaren har ett tvåvägskontrakt. Har spelaren ett envägskontrakt måste spelaren innan AHL först gå igenom 24 timmars wavier list där alla NHL-klubbar har chansen att plocka spelaren. Sen finns det specifika regler kring det där men det är detaljer.

De spelare som har kontrakt med NHL-laget har AHL-lagen ingenting att säga till om. Går kontrakten ut eller bryts gör dem det. De kan däremot ha kontrakt med egna spelare (som NHL-lagen alltid har rätt att erbjuda tvåvägskontrakt).

Kan tyckas orättvist men då blir jag mer sur över att sju av 30 lag flyttas under denna säsong.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Frågetråden

Inlägg av SirDIFalot »

Rojk skrev:Spelare kan kallas upp och ned så länge spelaren har ett tvåvägskontrakt. Har spelaren ett envägskontrakt måste spelaren innan AHL först gå igenom 24 timmars wavier list där alla NHL-klubbar har chansen att plocka spelaren. Sen finns det specifika regler kring det där men det är detaljer.

De spelare som har kontrakt med NHL-laget har AHL-lagen ingenting att säga till om. Går kontrakten ut eller bryts gör dem det. De kan däremot ha kontrakt med egna spelare (som NHL-lagen alltid har rätt att erbjuda tvåvägskontrakt).

Kan tyckas orättvist men då blir jag mer sur över att sju av 30 lag flyttas under denna säsong.
Myt. Enväg/tvåvägskontrakt har ingenting med waivers att göra. Om en spelare måste passera waivers eller inte har att göra med hur många matcher spelaren har gjort i ligan och i vilken ålder han är. Oftast korrelerar det rätt bra med hur vida spelaren har tvåvägskontrakt eller envägskontrakt.

Envägskontrakt betyder att spelaren har samma lön i AHL som NHL. Tvåvägskontrakt betyder att spelaren har en viss lön i AHL och en annan i NHL.
Expert.
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: Frågetråden

Inlägg av Rojk »

Erkänner mig rättad, tack
It's easier to be an asshole to words than to people
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Frågetråden

Inlägg av Puckey »

Rojk skrev:Spelare kan kallas upp och ned så länge spelaren har ett tvåvägskontrakt. Har spelaren ett envägskontrakt måste spelaren innan AHL först gå igenom 24 timmars wavier list där alla NHL-klubbar har chansen att plocka spelaren. Sen finns det specifika regler kring det där men det är detaljer.

De spelare som har kontrakt med NHL-laget har AHL-lagen ingenting att säga till om. Går kontrakten ut eller bryts gör dem det. De kan däremot ha kontrakt med egna spelare (som NHL-lagen alltid har rätt att erbjuda tvåvägskontrakt).

Kan tyckas orättvist men då blir jag mer sur över att sju av 30 lag flyttas under denna säsong.
Det jag är ute efter är dock hur det ser ut när spelaren vill röra sig till Europa, alltså inte mellan AHL/NHL. Säg om vi vill värva Pontus Åberg och Nashville inte ser någon framtid för honom i NHL, är det troligt att Milwaukee ändå kommer att behålla honom kontraktet ut för att han ses som en bidragande spelare i AHL-laget, eller styrs ekonomin i dominerande grad av Nashville som vill kostnadseffektivisera/skapa utrymme i Milwaukee för nya talanger?
Användarvisningsbild
Skotte
Inlägg: 92
Blev medlem: 2010-12-15

Re: Frågetråden

Inlägg av Skotte »

Får vi nya matchtröjor nästa säsong?
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Frågetråden

Inlägg av Sjöwall »

Skotte skrev:Får vi nya matchtröjor nästa säsong?
Skulle tippa på nästnästa, brukar alltid köra 3 säsonger med varje tröja. Antar att det var något speciellt efter att vi gick upp med att byta.
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Frågetråden

Inlägg av Manijock »

Jag vill inte byta. Efter finalårets röda tröjor så är den vi har nu det snyggaste tröjorna vi haft.
Skriv svar