SHL Omgång 26: Färjestad - Djurgårdens IF, 10/12 2015
Re: SHL Omgång 26: Färjestad - Djurgårdens IF, 10/12 2015
Vårt "Nya"? system syns inte röken av framför mittcirkeln.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Sitter vid samma bord som vice i supporter FBK, vad ska jag säga?
"Hur känns det att din pappa och bror är samma person?"Davidsson skrev:Sitter vid samma bord som vice i supporter FBK, vad ska jag säga?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Farstakostym
Fascinerande hur vissa här vill att ledare, spelare och diverse ska avgå efter en plattmatch, vi hade 3 vinster i rad innan den här matchen. Tror ni att vi ska gå rent en hel säsong? Vi har inte en trupp för att vara topp 4 som vissa verkar tro här, vansinne.
Ingen skall avgå men vi har ett gäng spelare som underpresterar. Sören Sallinen och Thoresen främst.Farstakostym skrev:Fascinerande hur vissa här vill att ledare, spelare och diverse ska avgå efter en plattmatch, vi hade 3 vinster i rad innan den här matchen. Tror ni att vi ska gå rent en hel säsong? Vi har inte en trupp för att vara topp 4 som vissa verkar tro här, vansinne.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Sörensen är nog den jag är mest besviken på.
0+4 poäng på de senaste 12 matcherna imponerar verkligen inte. Hultström har man inte sett så mycket av heller.
Thoresen startade segt men har varit ganska jämn sedan dess. Trots måltorkan så presterar han iaf, tycker jag. Magiska framspelningar emellanåt.
Har aldrig riktigt förstått grejen med att ta ut målvakten och spela 6-mot-4 när man redan har PP? Helt onödigt.
Speciellt med tanke på att vi spelar sämre och sämre ju fler spelare vi har på isen, iaf den här säsongen.
Var Davidsson sjuk? Ser inget som helst annat skäl till att spela Hank i den kedjan annars.
Jaja.
I det stora hela så har spelet lyfts iaf sett till de senaste omgångarna.
Och trots blundern från Holm idag så är passningsspelet i egen zon rejält förbättrad. Älskar de små styrningarna och flipparna utan någon som helst stress. Det kommer nog bli sjukt bra i slutändan.
0+4 poäng på de senaste 12 matcherna imponerar verkligen inte. Hultström har man inte sett så mycket av heller.
Thoresen startade segt men har varit ganska jämn sedan dess. Trots måltorkan så presterar han iaf, tycker jag. Magiska framspelningar emellanåt.
Har aldrig riktigt förstått grejen med att ta ut målvakten och spela 6-mot-4 när man redan har PP? Helt onödigt.
Speciellt med tanke på att vi spelar sämre och sämre ju fler spelare vi har på isen, iaf den här säsongen.
Var Davidsson sjuk? Ser inget som helst annat skäl till att spela Hank i den kedjan annars.
Jaja.
I det stora hela så har spelet lyfts iaf sett till de senaste omgångarna.
Och trots blundern från Holm idag så är passningsspelet i egen zon rejält förbättrad. Älskar de små styrningarna och flipparna utan någon som helst stress. Det kommer nog bli sjukt bra i slutändan.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Holm har egentligen två alternativ i det läget, frånsett att smälla en icing.
Det ena är att han gör sin kille som kommer mot honom, och det andra är att han slår passningen inåt centralt. Passningsmottagare bör göra sig mycket mer tillgänglig och redo, men samtidigt är det bra läst av Gulas.
Hade till exempel Högström fått den passningen rakt över hade han aldrig slagit in den i mitten, utan han hade med största sannolikhet hållit i pucken i en sekund extra, och situationen hade aldrig uppstått.
Nåväl, jag är inte allt för missnöjd med den här matchen. Vi har en hel del farligheter som vi, när skärpta, gör mål på. Tänker ffa på Matt Andersson i PP i andra perioden, men också Lundberg eller Sörensen borde ha kunnat näta på deras genomåkningar, ibland studsar det med och ibland emot - det viktiga är att man ser tendenserna även i förlustmatcher.
Det ena är att han gör sin kille som kommer mot honom, och det andra är att han slår passningen inåt centralt. Passningsmottagare bör göra sig mycket mer tillgänglig och redo, men samtidigt är det bra läst av Gulas.
Hade till exempel Högström fått den passningen rakt över hade han aldrig slagit in den i mitten, utan han hade med största sannolikhet hållit i pucken i en sekund extra, och situationen hade aldrig uppstått.
Nåväl, jag är inte allt för missnöjd med den här matchen. Vi har en hel del farligheter som vi, när skärpta, gör mål på. Tänker ffa på Matt Andersson i PP i andra perioden, men också Lundberg eller Sörensen borde ha kunnat näta på deras genomåkningar, ibland studsar det med och ibland emot - det viktiga är att man ser tendenserna även i förlustmatcher.
25/4-2025
Jag sitter och lurar lite på hur mycket det där C:et egentligen spökar. Hank har väl själv sagt att han vill ta ledarrollen (dvs det är inte en Ölvestad-situation, där märket bara är jobbigt), men frågan är om han är en tillräckligt bra ledare för det. Han blev intervjuad mellan perioderna igår, oerhört tveksam i sitt sätt att prata.
Hank är en fantastisk människa som jag tror är en av de bästa att ha i ett lag för att "visa vägen" med inställning och hjärta. Jag börjar dock landa i att kaptensbindeln ska sitta någon annanstans. Kanske hade den gett t.ex Thoresen ett incitament att trycka ner gaspedalen?
Hank är en fantastisk människa som jag tror är en av de bästa att ha i ett lag för att "visa vägen" med inställning och hjärta. Jag börjar dock landa i att kaptensbindeln ska sitta någon annanstans. Kanske hade den gett t.ex Thoresen ett incitament att trycka ner gaspedalen?
Du är med oss överallt, Stefan.
Tror som sagt att Hank har den värsta pressen av alla, kapten, sitt livs värsta poängtorka och ett utgående kontrakt för en klubb han allt kämpat för att få spela i. Tycker att Ljungh, Högström och Englund skulle kännas som en bra ledartrojka, fullkomligt älskar hur Högström börjat visa mer temperament (åtminstone om Högström har någon form av vilja att förlänga och bli en del av stommen).dutti skrev:Jag sitter och lurar lite på hur mycket det där C:et egentligen spökar. Hank har väl själv sagt att han vill ta ledarrollen (dvs det är inte en Ölvestad-situation, där märket bara är jobbigt), men frågan är om han är en tillräckligt bra ledare för det. Han blev intervjuad mellan perioderna igår, oerhört tveksam i sitt sätt att prata.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tror att ett C på Hank kan bli en allt bättre lösning över flera säsonger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)