Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Kalliasson »

mb81 skrev:Oj Ollas Mattsson kom med. Överraskning! Fast känns som det är stor risk att han blir den som får stanna hemma.

Vejdemo och Englund såklart med!

Westlund lär få komma tillbaka under JVM. Bra att se vad han går för då.
Finns väl däremot en överhängande risk att AOM kommer vara backen som får lämna innan JVM
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av android »

Kalliasson skrev:
mb81 skrev:Oj Ollas Mattsson kom med. Överraskning! Fast känns som det är stor risk att han blir den som får stanna hemma.

Vejdemo och Englund såklart med!

Westlund lär få komma tillbaka under JVM. Bra att se vad han går för då.
Finns väl däremot en överhängande risk att AOM kommer vara backen som får lämna innan JVM
Jag tror att det finns en risk att AOM kan komma att få lämna truppen innan JVM börjar.
Född till sportchef.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Puckey »

android skrev:
Kalliasson skrev:
mb81 skrev:Oj Ollas Mattsson kom med. Överraskning! Fast känns som det är stor risk att han blir den som får stanna hemma.

Vejdemo och Englund såklart med!

Westlund lär få komma tillbaka under JVM. Bra att se vad han går för då.
Finns väl däremot en överhängande risk att AOM kommer vara backen som får lämna innan JVM
Jag tror att det finns en risk att AOM kan komma att få lämna truppen innan JVM börjar.
Det kommer kännas rejält att vara utan Englund, men det ska ändå bli spännande att få se Westlund och kanske till och med David Bernhardt ett par matcher.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Kall-El »

Jag är inte så säker på att AOM kommer att lämnas utanför.

Hänger på hur många stora och starka backar man vill ha med.

Jag skulle inte bli förvånad om han kommer med tillsammans med Englund.

Då vi har så många "jämnhyggliga" backar spelar detta inte heller någon större roll.

Tappet av Vejdemo blir i sådana fall tyngre skulle jag gissa.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Rix »

Jättekul för grabbarna att komma med i JVM, men klart att det blir tapp för oss under den perioden. Vejdemo och Englund kommer märkas att de försvinner. Två spelare som verkligen sticker ut och märks att utvecklingen går framåt.

Adam Ollas tror jag kan få en plats, blir det så att han missar får han spela mer hos oss vilket inte heller är helt fel.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Donkels »

Det är bra att vi har 4 spelare med i den preliminära truppen det ger signaler om att Djurgården är en bra förening om man vill utvecklas som spelare
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av gaspo »

Fan satt o kolla på youtube nu. Kollade säsongen 09-10 jag börja fan lipa. Slutspelet, trycket vi hade i Globen finns det inga fans i världen som kan skapa. Sicka matcher vi spelade helt jävla magiskt. Kollade också lite Nils Ekman. Fan vad jag saknar han som spelare. Hans överkörningar av Kiprosof och Lunqvist helt magiskt. Förlåt grabbar att jag skriver detta i denna tråd. Men var tvungen o skriva av mig.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Metal Machine »

Som jag skrev i JVM-tråden: Lite märkligt att Robin Kovacs inte kom med. Någon som vet skälet?
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av gaspo »

Metal Machine skrev:Som jag skrev i JVM-tråden: Lite märkligt att Robin Kovacs inte kom med. Någon som vet skälet?
För att han e råtta!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Jepe »

Metal Machine skrev:Som jag skrev i JVM-tråden: Lite märkligt att Robin Kovacs inte kom med. Någon som vet skälet?
Blir lite för många med storhetsvansinne i samma lag...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av sparwen »

Metal Machine skrev:Som jag skrev i JVM-tråden: Lite märkligt att Robin Kovacs inte kom med. Någon som vet skälet?
Sett intervjun med Grönborg? Där han pratar om fem kriterier som är grejer utanför isen. Kanske någon eller några av dem han inte uppfyller
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av sthlm19 »

Metal Machine skrev:Som jag skrev i JVM-tråden: Lite märkligt att Robin Kovacs inte kom med. Någon som vet skälet?
Kvoten på den typen av spelare, dvs kreativ med mycket PP osv, är redan tagen. Detsamma sades om Kylington.

Själv tror jag det också spelar in vilken karaktärer han är utanför isen, Kovac har ett jävla temperament och Kylington är väl allmänt känt knepig.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av kaminor »

Jag tror inte AOM petas. Snarare Gabriel Carlsson.

Mest förvånad över att inte Rasmus Andersson är uttagen eftersom vi helt saknar rightbackar. Kylington får ju vara med nästa år också.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Jim Morrison »

Marcus Sörensen i en Djurgårdskedja med Tomi Sallinen och Henrik Eriksson mot Färjestad. Tobias Hage är tillbaka. #twittpuck #difhockey

Snällt mot Hank.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:Marcus Sörensen i en Djurgårdskedja med Tomi Sallinen och Henrik Eriksson mot Färjestad. Tobias Hage är tillbaka. #twittpuck #difhockey

Snällt mot Hank.
Kunde inte Davidsson fått fortsätta? Tyckte han gjorde det riktigt bra.
Skriv svar