Tröjnummer

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Djula
Inlägg: 4
Blev medlem: 2015-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tröjnummer

Inlägg av Djula »

Jag är ganska konservativ och tyckte mycket var bättre förr. Bl a tröjnummer. År 2000 var vårat högsta tröjnummer 35. Säsongen 2002-03 kom första 40-talsnumret som var just #40. Säsongen efter kom #41. Men urspårningen (tycker jag) tog ordentlig fart under lockoutsäsongen 2004-05, då tröjorna #44, #60 och #91 togs fram. Och sedan har det rullat på. Idag har vi 16 tröjor med nummer 40 eller högre. Och av dessa är 11 även över 50.

Det hela handlar väl att man vill efterlikna NHL. En trist utveckling. Därför skulle jag vilja se att DIF tar bort alla höga tröjnummer och återgår till mer tradionella nummer. I så fall skulle dagens spelartrupp kunna se ut så här:

1 Mantas Armalis
30 Linus Söderström
32 Mikael Tellqvist
35 Robin Jensen

3 Adam Ollas Mattsson
4 Marcus Högström
6 Andreas Englund
7 Robin Norell
8 Robin Press
9 Alexander Falk
24 Daniel Fernholm
28 Wilhelm Westlund
33 Linus Hultström
36 Philip Holm

10 Robin Alvarez
13 Marcus Sörensen
14 Alexander Fällström
15 Patrick Thoresen
16 Markus Ljungh
17 Henrik Eriksson
18 Lukas Vejdemo
19 Daniel Bernhardt
20 Tomi Sallinen
21 Mikael Ahlén
23 Tobias Hage
26 Emil Lundberg
29 Matt Anderson
34 Daniel Brodin

Håller ni med?

http://www.difhockey.se/klubb/historia/trojnummer
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9501
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Tröjnummer

Inlägg av Jim Morrison »

Äh.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Tröjnummer

Inlägg av Henkos »

Jag håller med.
Är ju en generationsfråga det där. Spelar själv innebandy och trots att det bara är div 2 är det många junisar som har #91 osv. Medan i min klubb är vi mer konservativa (och äldre) och kör 1-20.

Blir ingen känsla när numren spretar åt alla olika håll.
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Tröjnummer

Inlägg av B.I.B.A »

Äh, förr hade man inte samma budget och då tryckte man upp 35 tröjor med nummer 1-35. Idag kan spelarna få egen kreativ frihet, tex AOM som kör med 73 för att hedra sin mamma, Landeskog som kör sitt födelseår 92 osv.

Numret blir ju en del av spelarens personliga varumärke också, så det är väl självklart att spelaren ska få välja ett nummer själv.
Avgå Jocke.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Tröjnummer

Inlägg av Rix »

Klart spelarna ska få välja själva, allt förutom 99 och eventuella nummer som hänger i taket är okej :-)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tröjnummer

Inlägg av Mattias_87 »

Vad är det för fel på höga nummer? Många tar ju det år dom är födda och nu är det ju 80 och 90-talister främst som spelar.

Men visst, hade jag spelat så hade jag nog föredragit ensiffrigt nummer.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Tröjnummer

Inlägg av Praetori »

Rix skrev:Klart spelarna ska få välja själva, allt förutom 99 och eventuella nummer som hänger i taket är okej :-)
Precis men förr eller senare tar ju de låga numren slut när fler och fler tröjor hamnar i taket eller blir "speciella" av en eller annan anledning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: Tröjnummer

Inlägg av Davidsson »

Först å främst borde man skippa reklam på tröjorna. Här går Brynäs främst i ledet med deras vita tröjor. Endast Unicef på bröstet. Snart kommer väl tyvärr individuella reklamer beroende på vilken spelare som bär tröjan. Trist å fult. Spelarna borde få välja fritt bland tröjnummer förutom de självklart pensionerade numren.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
lkpgsödra
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-03-31

Re: Tröjnummer

Inlägg av lkpgsödra »

Ni hittar ju fan på exakt allt att klaga på...
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4517
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Tröjnummer

Inlägg av captcash »

Praetori skrev:
Rix skrev:Klart spelarna ska få välja själva, allt förutom 99 och eventuella nummer som hänger i taket är okej :-)
Precis men förr eller senare tar ju de låga numren slut när fler och fler tröjor hamnar i taket eller blir "speciella" av en eller annan anledning.
DIF 2057 så kommer du se (jag är död då antagligen) spelare med 115, 285 osv på ryggen.. Är bara en tidsfråga innan de tillåter 100+! :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Tröjnummer

Inlägg av Praetori »

captcash skrev:
Praetori skrev:
Rix skrev:Klart spelarna ska få välja själva, allt förutom 99 och eventuella nummer som hänger i taket är okej :-)
Precis men förr eller senare tar ju de låga numren slut när fler och fler tröjor hamnar i taket eller blir "speciella" av en eller annan anledning.
DIF 2057 så kommer du se (jag är död då antagligen) spelare med 115, 285 osv på ryggen.. Är bara en tidsfråga innan de tillåter 100+! :(
2057 är hockeyn i 3D och alla tröjnummer är utbytta mot hashtags för sponsorernas små egenheter.
"#Proteinkli, stängde matchen med ett zorromål i PP efter att #Apple dragit på sig en onödig utvisning för photobombing med ej auktoriserad reklam under 9e powerbreak"
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Tröjnummer

Inlägg av Think if... »

lkpgsödra skrev:Ni hittar ju fan på exakt allt att klaga på...
Det är en livsuppgift för forumet

Vad gäller numer så väntar jag på romerska siffror.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Tröjnummer

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Djula skrev:Jag är ganska konservativ och tyckte mycket var bättre förr. Bl a tröjnummer. År 2000 var vårat högsta tröjnummer 35. Säsongen 2002-03 kom första 40-talsnumret som var just #40. Säsongen efter kom #41. Men urspårningen (tycker jag) tog ordentlig fart under lockoutsäsongen 2004-05, då tröjorna #44, #60 och #91 togs fram. Och sedan har det rullat på. Idag har vi 16 tröjor med nummer 40 eller högre. Och av dessa är 11 även över 50.

Det hela handlar väl att man vill efterlikna NHL. En trist utveckling. Därför skulle jag vilja se att DIF tar bort alla höga tröjnummer och återgår till mer tradionella nummer. I så fall skulle dagens spelartrupp kunna se ut så här:

1 Mantas Armalis
30 Linus Söderström
32 Mikael Tellqvist
35 Robin Jensen

3 Adam Ollas Mattsson
4 Marcus Högström
6 Andreas Englund
7 Robin Norell
8 Robin Press
9 Alexander Falk
24 Daniel Fernholm
28 Wilhelm Westlund
33 Linus Hultström
36 Philip Holm

10 Robin Alvarez
13 Marcus Sörensen
14 Alexander Fällström
15 Patrick Thoresen
16 Markus Ljungh
17 Henrik Eriksson
18 Lukas Vejdemo
19 Daniel Bernhardt
20 Tomi Sallinen
21 Mikael Ahlén
23 Tobias Hage
26 Emil Lundberg
29 Matt Anderson
34 Daniel Brodin

Håller ni med?

http://www.difhockey.se/klubb/historia/trojnummer
Nja du får också ta bort 00-talets tre giganter #9 #16 & #19. Dessa nummer är inofficiellt pensionerade och kommer nog vara så i ett respektabelt antal år framöver.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: Tröjnummer

Inlägg av Arkju »

Djula skrev:Jag är ganska konservativ och tyckte mycket var bättre förr. Bl a tröjnummer. År 2000 var vårat högsta tröjnummer 35. Säsongen 2002-03 kom första 40-talsnumret som var just #40. Säsongen efter kom #41. Men urspårningen (tycker jag) tog ordentlig fart under lockoutsäsongen 2004-05, då tröjorna #44, #60 och #91 togs fram. Och sedan har det rullat på. Idag har vi 16 tröjor med nummer 40 eller högre. Och av dessa är 11 även över 50.

Det hela handlar väl att man vill efterlikna NHL. En trist utveckling. Därför skulle jag vilja se att DIF tar bort alla höga tröjnummer och återgår till mer tradionella nummer. I så fall skulle dagens spelartrupp kunna se ut så här:

1 Mantas Armalis
30 Linus Söderström
32 Mikael Tellqvist
35 Robin Jensen

3 Adam Ollas Mattsson
4 Marcus Högström
6 Andreas Englund
7 Robin Norell
8 Robin Press
9 Alexander Falk
24 Daniel Fernholm
28 Wilhelm Westlund
33 Linus Hultström
36 Philip Holm

10 Robin Alvarez
13 Marcus Sörensen
14 Alexander Fällström
15 Patrick Thoresen
16 Markus Ljungh
17 Henrik Eriksson
18 Lukas Vejdemo
19 Daniel Bernhardt
20 Tomi Sallinen
21 Mikael Ahlén
23 Tobias Hage
26 Emil Lundberg
29 Matt Anderson
34 Daniel Brodin

Håller ni med?

http://www.difhockey.se/klubb/historia/trojnummer
Lou? Är det du? Ska vi ha skäggförbud också?
:wink:
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Tröjnummer

Inlägg av Henke_F »

lkpgsödra skrev:Ni hittar ju fan på exakt allt att klaga på...
Haha.. du vet att du just klagade va?
Skriv svar