Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Om man nu ska försöka hitta något hopp att behålla Alvarez så vore det väl att vi utvecklas över förväntan och visar att vi är på väg att bli ett kommande topplag. Det samtidigt som det gärna får kärva för Malmö. Då kanske den sportsliga utmaningen kan få honom att krita på för ett år till.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jepe »

Hoppet ligger väl i om vi behåller både Ljungh och Vejdemo och den kedjan fortsätter att producera. Alvarez bör få känna att han får kontinuitet och känner sig trygg. Sånt ska inte underskattas, samt om Malmö hänger kvar (vilket är högst troligt) så kan de ju vara lite vanskligt för honom att kliva in där och "förstöra".
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

På tal om nästa säsong är Michael Haga en intressant spelare. 23-årig norsk i Almtuna. Sett honom live och pratat med personer som har koll på Almtuna. Han är riktigt bra och utvecklingskurvan pekar uppåt.

Om Thore ringer och snakke litt så är han i hamn :).

13+13 på 27 matcher hittills. Ett "byte" mot Tobias Hage vore bra för alla parter ... nåja, för DIF och Haga i alla fall.

Annan statistik: 19.40 % i skotteffektivitet, 51.25 % i tekningar, 2 GWG, 4 PPG, 8 PPA

EP: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33668
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Mattebo skrev:På tal om nästa säsong är Michael Haga en intressant spelare. 23-årig norsk i Almtuna. Sett honom live och pratat med personer som har koll på Almtuna. Han är riktigt bra och utvecklingskurvan pekar uppåt.

Om Thore ringer och snakke litt så är han i hamn :).

13+13 på 27 matcher hittills. Ett "byte" mot Tobias Hage vore bra för alla parter ... nåja, för DIF och Haga i alla fall.

Annan statistik: 19.40 % i skotteffektivitet, 51.25 % i tekningar, 2 GWG, 4 PPG, 8 PPA

EP: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33668


Hoppas han kan få med sig tränarstaben också!
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

bastis7 skrev:
Mattebo skrev:På tal om nästa säsong är Michael Haga en intressant spelare. 23-årig norsk i Almtuna. Sett honom live och pratat med personer som har koll på Almtuna. Han är riktigt bra och utvecklingskurvan pekar uppåt.

Om Thore ringer och snakke litt så är han i hamn :).

13+13 på 27 matcher hittills. Ett "byte" mot Tobias Hage vore bra för alla parter ... nåja, för DIF och Haga i alla fall.

Annan statistik: 19.40 % i skotteffektivitet, 51.25 % i tekningar, 2 GWG, 4 PPG, 8 PPA

EP: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33668


Hoppas han kan få med sig tränarstaben också!
Sett till tränarstaben kan nöja mig med Ragge!

* Robert Olsson, huvudtränare. Måste vara en av de mest lovande kandidaterna att vara med som HC och utveckla den nya spelidén, efter vad han åstadkommit i juniorlandslaget (JVM-guld) och Frölunda (spelidén). Sägs vara hjärnan bakom Rönnberg och har fått alldeles för lite cred eftersom han inte alls söker sig till rampljuset på samma sätt som sin kollega. Tränade bland annat Krüger, Engqvist och Josefson i juniorlagen och sägs vara inbiten djurgårdare.

* Mikael Johansson, assisterande. har fått mer kött på benen sen senast (dessutom var han trots allt med och bärgade ett silver som assisterande), fick massor av beröm för sitt hanterande av forwardssektionen i ett lag som nästan skrällde sig hela vägen till SHL och är numera huvudtränare i Hästen. Lär behöva några år till innan han är redo att vara huvudtränare i SHL, men han har bevisat att han kan sköta en forwardssektion vid det här laget.

* Marcus Ragnarsson, assisterande. Ragge har jag i ärlighetens namn inte följt alls som tränare, men nog fan ska han kunna styra upp ett försvar om Nyman tackar för sig ihop med Säcken. Med tanke på hur han själv spelade borde han vara den perfekta personen att hjälpa Hultström och Högström att tighta till defensiven, utan att tappa offensivt.

Skiter i allt snack om att vi är för dåliga på att ta in folk utifrån, jag vill att den här föreningen ska leva upp till epitetet "Djurgårdsfamiljen".
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Jag tycker om vårt försvarsspel egentligen, och Nyman tycker jag har gjort det bra. Kom sedan ihåg att vår backbestättning är oerhört ung så det blir fel ibland, men förhoppningsvis kommer det bli bättre. Musse är skriven på ett år och fortsätter vi som vi gör nu så kommer vi säkerligen försöka hitta en ny ass som ska styra upp bland forwards.

Sen är jag en av de som tycker Säcken gör ett bra jobb. Han är en lugn, förtroendeingivande person. Ska vi byta ut vår huvudcoach så måste vi ha någon som kan styra skutan som är bättre.

Sen måste vi avdramatisera "huvudtränar-ansvaret". Det jag vill är att ha är två frenetiskt jobbande asstränare som bär ett större ansvar och sen en huvudtränare som på något sätt sammanföra dessa.

Hade vi gjort om i vår tränarstab så hade jag önskat en ny assisterande för forwards som brinner och fungerar motpol till Säckens lugn. Man kan säga vad man vill om Bert i saik. Men att lyckas hitta någon som brinner så mycket för hockey och samtidigt ha en huvudtränare likt säcken är vad jag tror en riktigt bra kombo.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Här har vi ett backrykte också, Andreas Borgman från Västerås.

http://www.hockeysverige.se/2015/11/30/ ... um=twitter

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=85683

Någon som sett honom spela?
Avgå Jocke.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Andspe skrev:Jag tycker om vårt försvarsspel egentligen, och Nyman tycker jag har gjort det bra. Kom sedan ihåg att vår backbestättning är oerhört ung så det blir fel ibland, men förhoppningsvis kommer det bli bättre. Musse är skriven på ett år och fortsätter vi som vi gör nu så kommer vi säkerligen försöka hitta en ny ass som ska styra upp bland forwards.

Sen är jag en av de som tycker Säcken gör ett bra jobb. Han är en lugn, förtroendeingivande person. Ska vi byta ut vår huvudcoach så måste vi ha någon som kan styra skutan som är bättre.

Sen måste vi avdramatisera "huvudtränar-ansvaret". Det jag vill är att ha är två frenetiskt jobbande asstränare som bär ett större ansvar och sen en huvudtränare som på något sätt sammanföra dessa.

Hade vi gjort om i vår tränarstab så hade jag önskat en ny assisterande för forwards som brinner och fungerar motpol till Säckens lugn. Man kan säga vad man vill om Bert i saik. Men att lyckas hitta någon som brinner så mycket för hockey och samtidigt ha en huvudtränare likt säcken är vad jag tror en riktigt bra kombo.
Jag gillar också Säcken & Nyman (Musse har jag inget större förtroende för, av uppenbara skäl). Jag tror dock att det är en gemensam inställning att det får bli nytt i tränarstaben från nästa säsong, liksom att Säcken varit villig att ta en annan roll inom organisationen om vi hittat en ny huvudtränare i år. Han verkar inte 100% road att coacha efter någon annans spelidé.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

SirDIFalot skrev:
captcash skrev:
SirDIFalot skrev:Hur kan Rockys trollinlägg gång på gång utmynna i en faktiskt diskussion?
För vi är så j-a uttråkade.. vi behöver ca 5000 fler aktiva på forumet så det blir lite riktiga diskussioner.. som det är nu så hugger man minsta halmstrå för att få snacka lite hockey! :/
Ok här kommer något riktigt då.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sp ... n-alvarez/

Sylvegård säger att Malmö vill värva tillbaka Alvarez. Robin själv erkänner en hemlängtan eftersom hans tjej bor kvar i Malmö. Han har pratat med DIF om framtiden.
Ja, detta är något man är 95% säker på tyvärr... Robin är inte och vill nog inte bli sthlmare för en längre tid utan det är Malmö som gäller för honom. Precis som föregående sa så lirar han lätt i MIFfo om de stannar i SHL, om de åker ner kan det bli intressant men då måste hans flickvän orka lyfta på rumpan och flytta hit.

Hur som helst så ser jag Robin som förlorad och det kändes så redan innan säsongen.. hans 2år var just 2år och inget mer. :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

B.I.B.A skrev:Här har vi ett backrykte också, Andreas Borgman från Västerås.

http://www.hockeysverige.se/2015/11/30/ ... um=twitter

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=85683

Någon som sett honom spela?
Oj, det var lite överraskande. Har inte sett honom alls, men min spontana reaktion är att vi har tillräckligt med 20-åriga löften som det är. Även om Englund och Mattsson dominerar i JVM och får NHL-kontrakt har vi David Bernhardt i J20, Hästlund i Westen och Press på gränsen till bänken (åh, bänkpress!).
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

B.I.B.A skrev:Här har vi ett backrykte också, Andreas Borgman från Västerås.

http://www.hockeysverige.se/2015/11/30/ ... um=twitter

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=85683

Någon som sett honom spela?
En spelare helt i min smak, har nämnt honom tidigare, kul om vi är intresserade.
Spela fult
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Man undrar ju hur Mantas stället sig till en förlängning?
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Rojk »

captcash skrev: Försöker du vara rolig elr? Det är väl klart som fan att jag hellre satsar på våra kids även om de drar än nån jävla snorvalp från Brynäs? Möjligheten att våra junisar stannar kvar ett tag i klubben är ganska många mer procent högre och dessutom ytterligare möjlighet att de vänder hem framöver också.

Men visst, man kan ju köra din variant o skippa alla junisar totalt och bara köra 30+are, eller vad menade du?
Det har jag aldrig skrivit. Jag korrigerade bara ditt påstående om att juniorer inte lämnar klubben. Brukar väl bli max två-tre år om intresset från andra sidan pölen är tillräckligt starkt.

Förstår inte varför du gör det till ett antingen eller. Jag vill att Djurgården ska ställa upp mer ett bra lag. Sen om man kommer fram till att juniorerna håller för SHL är det kanonbra.

Edit: fixade till citatet-rutan.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Rojk skrev:
captcash skrev: Försöker du vara rolig elr? Det är väl klart som fan att jag hellre satsar på våra kids även om de drar än nån jävla snorvalp från Brynäs? Möjligheten att våra junisar stannar kvar ett tag i klubben är ganska många mer procent högre och dessutom ytterligare möjlighet att de vänder hem framöver också.

Men visst, man kan ju köra din variant o skippa alla junisar totalt och bara köra 30+are, eller vad menade du?
Det har jag aldrig skrivit. Jag korrigerade bara ditt påstående om att juniorer inte lämnar klubben. Brukar väl bli max två-tre år om intresset från andra sidan pölen är tillräckligt starkt.

Förstår inte varför du gör det till ett antingen eller. Jag vill att Djurgården ska ställa upp mer ett bra lag. Sen om man kommer fram till att juniorerna håller för SHL är det kanonbra.

Edit: fixade till citatet-rutan.
På tal om det så verkar Christian Blomqvist brutit i QMJHL. Hoppas han hamnar i vårt J20 lag.
Expert.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

Rojk skrev:
captcash skrev: Försöker du vara rolig elr? Det är väl klart som fan att jag hellre satsar på våra kids även om de drar än nån jävla snorvalp från Brynäs? Möjligheten att våra junisar stannar kvar ett tag i klubben är ganska många mer procent högre och dessutom ytterligare möjlighet att de vänder hem framöver också.

Men visst, man kan ju köra din variant o skippa alla junisar totalt och bara köra 30+are, eller vad menade du?
Det har jag aldrig skrivit. Jag korrigerade bara ditt påstående om att juniorer inte lämnar klubben. Brukar väl bli max två-tre år om intresset från andra sidan pölen är tillräckligt starkt.

Förstår inte varför du gör det till ett antingen eller. Jag vill att Djurgården ska ställa upp mer ett bra lag. Sen om man kommer fram till att juniorerna håller för SHL är det kanonbra.

Edit: fixade till citatet-rutan.
Jag skrev väl aldrig heller att våra juniorer inte lämnar klubben, vad är det du sitter och hittar på egentligen? Jag skrev endast att jag hellre satsar på enga kids än andra klubbars kids, inte minst pga att det finns en större chans våra stannar (självklart inte förevigt) än en inköpt unge med hjärtat i en annan klubb.
Dessutom har jag aldrig sagt att vi ska ställa upp med fler junisar och göra laget sämre som du antyder... tröttsamt att förklara sig varför jag hellre satsar på egna junisar än motståndarnas, men bara lev med det är du snäll! Tack!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Låst