David Rundqvist till Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: David Rundqvist till Djurgården

Inlägg av captcash »

android skrev:
#10 skrev:Ni ska se att han blommar ut i Färjestad
Japp. Precis som heinerö som snittar en poäng per match i Gnaget.
Iof så möter ju Heinerö Pantern, Sundsvall och Vita hästen istället för riktiga spelare från SAIK, Fisklunda osv... Heinerö är en gjuten HA spelare så han känner sig nog hemma.

Lillrunken tror jag blir utlånad omgående till nått HA lag.. han är helt enkelt för kass just nu, potential japp men inte enough just nu!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: David Rundqvist till Djurgården

Inlägg av Kalliasson »

captcash skrev:
android skrev:
#10 skrev:Ni ska se att han blommar ut i Färjestad
Japp. Precis som heinerö som snittar en poäng per match i Gnaget.
Iof så möter ju Heinerö Pantern, Sundsvall och Vita hästen istället för riktiga spelare från SAIK, Fisklunda osv... Heinerö är en gjuten HA spelare så han känner sig nog hemma.

Lillrunken tror jag blir utlånad omgående till nått HA lag.. han är helt enkelt för kass just nu, potential japp men inte enough just nu!
9 poäng på 40 matcher för oss i HA.
6 poäng på 6 matcher för gnaget.
Vi måste ha använt honom fel?
Användarvisningsbild
antti-pekka
Inlägg: 175
Blev medlem: 2007-01-08
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: David Rundqvist till Djurgården

Inlägg av antti-pekka »

Djurgårn skrev:Tycker inte att det vore katastrof om vi tappar Ljungh ärligt talat. Han gjorde det helt ok men han är den typen av spelare som kan försvinna i långa perioder under en säsong och det håller inte på SHL-nivå. Dessutom var han stundtals riktigt bedrövlig i kvalserien. Jag tror att Rundqvist kan bli riktigt bra med tiden var det verkar och statistiskt sett så var han inte mycket sämre än Ljungh förra säsongen så där är jag inte så orolig. Jag litar på Challe.
Gamla inlägg har en tendens till att bli ganska roliga med tiden när man sitter med facit.

I övrigt är det bra att DIF släpper Mini-Runk. Har tillfört noll och ingenting. Går det bra för honom någon annanstans är det bara att gratulera men skulle vi sitta och hålla på spelare som kanske blir bra i ett annat lag hade vi snart spelat i Hockeyallsvenskan igen med världens största trupp.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: David Rundqvist till Djurgården

Inlägg av Puckey »

Jättebra lösning som ger oss ett par extra kronor att leka med.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: David Rundqvist till Djurgården

Inlägg av Jim Morrison »

Puckey skrev:Jättebra lösning som ger oss ett par extra kronor att leka med.
– En del av Djurgårdens väg in i framtiden är utveckling och då handlar det att ta hand om de spelare vi har och måste ge de unga spelarna chansen och förtroende. Vi får ha lite tålamod och se hur bra de gör det innan vi analyserar om vi behöver förstärka i det korta eller det långa perspektivet. Just nu hoppas vi att de yngre spelarna ska ta ansvar vilket de har gjort också, säger Joakim Eriksson.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: David Rundqvist till Djurgården

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:
Puckey skrev:Jättebra lösning som ger oss ett par extra kronor att leka med.
– En del av Djurgårdens väg in i framtiden är utveckling och då handlar det att ta hand om de spelare vi har och måste ge de unga spelarna chansen och förtroende. Vi får ha lite tålamod och se hur bra de gör det innan vi analyserar om vi behöver förstärka i det korta eller det långa perspektivet. Just nu hoppas vi att de yngre spelarna ska ta ansvar vilket de har gjort också, säger Joakim Eriksson.
Lite konstigt uttalande av Jocke. Iaf gällande forwardsen. Är väl bara Vejdemo som tagit chansen. Runken, Lundberg och Bernhardt(som knappt fått chansen) har inte rosat marknaden direkt. Men hoppas att Bernhardt får mer speltid nu när Runken är borta. Spela honom med Matt och Sören. Tror det kan bli riktigt bra.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: David Rundqvist till Djurgården

Inlägg av Kall-El »

Jag tror Lundberg skulle kunna göra rätt mycket nytta som en gnuggare i en fjärdelina.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: David Rundqvist till Djurgården

Inlägg av diftobbe89 »

Bra, han åstadkom ingenting alls, samma med gnagaren som lämnade för ett tag sedan.
Spela fult
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5736
Blev medlem: 2012-09-14

Re: David Rundqvist till Djurgården

Inlägg av Vikas »

Kall-El skrev:Jag tror Lundberg skulle kunna göra rätt mycket nytta som en gnuggare i en fjärdelina.
Om någon kan övertyga honom att börja använda sin fysik så.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: David Rundqvist till Djurgården

Inlägg av captcash »

Kalliasson skrev:
captcash skrev:
android skrev:
#10 skrev:Ni ska se att han blommar ut i Färjestad
Japp. Precis som heinerö som snittar en poäng per match i Gnaget.
Iof så möter ju Heinerö Pantern, Sundsvall och Vita hästen istället för riktiga spelare från SAIK, Fisklunda osv... Heinerö är en gjuten HA spelare så han känner sig nog hemma.

Lillrunken tror jag blir utlånad omgående till nått HA lag.. han är helt enkelt för kass just nu, potential japp men inte enough just nu!
9 poäng på 40 matcher för oss i HA.
6 poäng på 6 matcher för gnaget.
Vi måste ha använt honom fel?
Inte då.. nu kommer en streak på 34 matcher utan några poäng knappt! ;)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: David Rundqvist till Djurgården

Inlägg av #10 »

Runken får då lira mycket i kväll iaf

Åh jävlar vad nära det var att han nätade direkt
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: David Rundqvist till Djurgården

Inlägg av Donkels »

Han är lika blek hos FBk som han var hos oss
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: David Rundqvist till Djurgården

Inlägg av Davidsson »

Donkels skrev:Han är lika blek hos FBk som han var hos oss
Han är dock en av dom bättre i FBK ikväll.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: David Rundqvist till Djurgården

Inlägg av gaspo »

Nått är ju kolossalt fel i DIF. Spelare som lämnar eller får lämna presterar i andra lag. Nä nått måste hittas på hos DIF.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: David Rundqvist till Djurgården

Inlägg av Rix »

gaspo skrev:Nått är ju kolossalt fel i DIF. Spelare som lämnar eller får lämna presterar i andra lag. Nä nått måste hittas på hos DIF.
Det där är ju verkligen inte bara ett problem för DIF, vissa spelare mår bra av ett klubbbyte och först då spelar de bra.
Låst