Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av android »

Magnutz skrev:Vad behövs för att fylla klacken regelbundet? Konkreta förslag önskas.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Vill du fylla klacken eller skapa bra tryck? Det är inte ett 1-1 förhållande mellan dessa.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Jim Morrison »

Hälften försvann väl/tappade suget efter MN-schismen? Kvar blev gubbarna typ.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Jepe »

Magnutz skrev:Vad behövs för att fylla klacken regelbundet? Konkreta förslag önskas.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Man måste jobba tillbaka kärnan, UCS som en del här inne vägrat inse betydelsen av. Dessa är de som håller igång, som får andra att hänga på. Sitter själv varje match på långsidan och kollar en hel del mot klacken. Jag har nog aldrig sett så många fågelholkar i klacken som senaste matcherna.

Står man i klacken betalar man reducerade priser på biljetterna, men med det kommer lite ansvar. Känner man med sig att man inte sjunger ska man inte köpa biljett i klacken. Aktiv sittplats har somnat in rätt rejält senaste säsongerna också. Äskade hetsen som var i början mellan klack och aktiv sitt.

Ett väldigt konkret förslag är att DIF hockey jobbar tillbaka förtroendet från de "förlorade" delarna av klacken. Dvs de som inofficiellt ledde klacken.
2014-04-07, vad hände?
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Magnutz »

android skrev:
Magnutz skrev:Vad behövs för att fylla klacken regelbundet? Konkreta förslag önskas.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Vill du fylla klacken eller skapa bra tryck? Det är inte ett 1-1 förhållande mellan dessa.
Jag önskar att sektionen som för mest liv och sjunger mest ska fungera 100%igt. Dvs, fullt till brädden av vrålande Djurgårdare.

Det betyder att de som utgör grunden för denna sektion måste prioriteras och beredas plats. Och att klack-plåtar inte säljs till "fågelholkar."

Inte en enkel sak att lösa men jag vill inget hellre än att vi får en bra klacksektion där alla gör sitt. Det är en del av det unika med vår klubb och tappar vi detta är vi nog illa ute.
Jepe skrev:Man måste jobba tillbaka kärnan, UCS som en del här inne vägrat inse betydelsen av. Dessa är de som håller igång, som får andra att hänga på. Sitter själv varje match på långsidan och kollar en hel del mot klacken. Jag har nog aldrig sett så många fågelholkar i klacken som senaste matcherna.

Står man i klacken betalar man reducerade priser på biljetterna, men med det kommer lite ansvar. Känner man med sig att man inte sjunger ska man inte köpa biljett i klacken. Aktiv sittplats har somnat in rätt rejält senaste säsongerna också. Äskade hetsen som var i början mellan klack och aktiv sitt.

Ett väldigt konkret förslag är att DIF hockey jobbar tillbaka förtroendet från de "förlorade" delarna av klacken. Dvs de som inofficiellt ledde klacken.
Detta låter sannolikt. Kärnan måste återvända.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Puckey »

android skrev:
Magnutz skrev:Dags att skrota ståplats med andra ord? Är det vad ni hör och vad ni själva känner? Det är följden av det som nu, enligt er, sker.

Klacken är inte slutsåld när vi möter luleå på löningsdagen.

Ska klacksektionen försvinna? Ska klappor, trummor och jippon ta över?

Intressanta tider.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Mmmmm exakt så. Det är i princip så, fast på hovet används handklappen. Folk står och klappar allt dom har i stället för att sjunga.

Jag står inte i klacken och syftade inte på klacken specifikt.
Jag har hållit mig utanför allt styrelse-snack (gillade dock stämningen som fanns i luften under "avgå styrelsen"-matcherna. Då var det drag på DIF. Jag tror inte DIF aktivt vill motarbeta aktiva supportrar (vad är ens det? Dock ett utryck alla förstår). Jag tror däremot också att DIF inte förstår konsekvenserna av sina beslut och handlingar. Det är ett problem.
Det där tror jag måste vara ett av de första stegen för att få tillbaks draget (och har redan tjatat lite om i diverse andra trådar). De har aldrig medvetet kört över klacken likt Växjö gjorde (vi vet att ni vill sjunga, men det är roligare med klappor och techno), utan försöker efter bästa förmåga skadebegränsa efter varje feltramp. De måste inse att de saknar kompetensen att kommunicera med sina "aktiva supportrar" och ta in någon som har tillräcklig anknytning till den kulturen för att åtminstone kunna föra den dialogen. Det är nog det enda sätt jag tror att styrelsen kan vinna tillbaka förtroendet från många av de som försvunnit efter MN-gate (framförallt den katastrofalt hanterade presskonferensen som var ett praktexempel på att inte förstå sina fans, den hade kunnat göras så bra, men blev istället något som för många ökade frustrationen).

En desto enklare grej att göra vore att helt enkelt se till att koncentrera de som vill ta i för full hals till samma del av klacken. För egen del tycker jag att det är så jävla trist att stå och kämpa på medan det sitter en barnfamilj och käkar korv på raden framför och grannen bredvid bara står och klagar över hur jävla dåligt allting är, då kommer inte jag heller hem med hes hals som förr i tiden. Koncentrera kärnan och våga gemensamt läxa upp de som står utanför, när folk sitter med en bratwurst i käften på rabatterad klackplåt kan man gott förtjäna en nidramsa eller två.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Rix »

Klacken har helt klart gått ner sig rejält. Folk sitter ner, folk sjunger inte. Många köper klackbiljeter för att det är billigare.

Fortsätter utvecklingen lär det bli rätt trist framöver. Saknas en kärna i klacken och när folk runt om en inte bidrar tappar man själv lusten att sjunga för fulla muggar i 60 minuter.
#10
Inlägg: 13630
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av #10 »

Jag bor 100 mil från Hovet och ska inte komma och säga vad som ska göras eller inte, på dom matcher jag flyger ner till så står jag i klacken och enligt mig så är det värdelöst att gå på hockey eller annan sport om det inte är stämning på matcherna.
Tror dock att detta måste upp till en fråga mellan supportrar och ledning i Dif Hockey, inget blir ju bättre av att vi bara gnäller av oss på ett forum att det är så jävla kass stämning och att folk sitter och dylikt, våran klubb har så många supportrar men vi verkar inte ha så många som är intresserade av att gå i frontlinjen och ta initiativ till att få igång en mycket bättre situation.
Snart blir det ju bara parodi av både ledning och fans när vi säger att vi har den bästa stämningen på matcherna när det inte stämmer, vi kan inte leva på historia från förr hur länge som helst, hoppas vi når till den nivån vi ska ligga på på läktarna snabbt.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Staten »

Magnutz skrev:Vad behövs för att fylla klacken regelbundet? Konkreta förslag önskas.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Fylla klacken blir en positivt effekt av att stämningen kommer tillbaka. Tror att det är dags att reducera ståplats. Det är ju självklart svårt att få till bra tryck när det är oceaner med yta mellan folk. Klacken behöver söka sig närmare isen.. Bra om folk som röjer finns vid räcket så att fågelholkar ovanför ser och förhoppningsvis rycks med.
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Mash »

Jag har hellre en klack på 100 personer som sjunger halsen av sig, än 3500 pers varav 100 sjunger.

Jag kan nog tro att det börjar med oss som sjunger varje match. Fråga varför folk inte sjunger, fråga varför folk sitter ner osv. Att "skrämma" bort folk är fel taktik, fråga och "utbilda" istället. Alla har vi börjat någonstans!
Charles F
Inlägg: 51
Blev medlem: 2013-06-28
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Charles F »

Jim Morrison skrev:Hälften försvann väl/tappade suget efter MN-schismen? Kvar blev gubbarna typ.
Men inte fan kan väl folk sitta hemma och sura över MN-historien fortfarande?! Karln spelar ju inte ens kvar...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Mattias_87 »

Charles F skrev:
Jim Morrison skrev:Hälften försvann väl/tappade suget efter MN-schismen? Kvar blev gubbarna typ.
Men inte fan kan väl folk sitta hemma och sura över MN-historien fortfarande?! Karln spelar ju inte ens kvar...
Tyvärr så är det nog många som gör det. Jag som trodde jag var långsint.
Avskaffa tre mot tre.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Axel_K »

Fast det är inte spelaren det handlade om. Det var att styrelsen inte lyssnade på JK och många andra supportrar.
Vad jag förstår hade de frågat JK, de sa att det var en dålig idé och att de borde säga nej till MN. Men DIF lyssnade inte.

Hade de inte ändrat Movembertröjan tror jag att det varit 100% kört men nu kanske det finns en chans för framgångsrik dialog.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Kakaboll
Inlägg: 19
Blev medlem: 2014-10-07
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Kakaboll »

Charles F skrev:
Jim Morrison skrev:Hälften försvann väl/tappade suget efter MN-schismen? Kvar blev gubbarna typ.
Men inte fan kan väl folk sitta hemma och sura över MN-historien fortfarande?! Karln spelar ju inte ens kvar...
Handlar inte om Mackan själv. Handlar om signalen den värvningen skickade i en redan väldigt spänd och dålig relation mellan UCS/"Klackkärnan" och ledningen.

Som några sagt tidigare behöver DIFhockey hjälp, helst i form av en SLO.
Charles F
Inlägg: 51
Blev medlem: 2013-06-28
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Charles F »

Kakaboll skrev:
Charles F skrev:
Jim Morrison skrev:Hälften försvann väl/tappade suget efter MN-schismen? Kvar blev gubbarna typ.
Men inte fan kan väl folk sitta hemma och sura över MN-historien fortfarande?! Karln spelar ju inte ens kvar...
Handlar inte om Mackan själv. Handlar om signalen den värvningen skickade i en redan väldigt spänd och dålig relation mellan UCS/"Klackkärnan" och ledningen.

Som några sagt tidigare behöver DIFhockey hjälp, helst i form av en SLO.

Jag har respekt för att MN-historien var känslig och att vissa tog illa vid sig. Men att bl.a. den ska ta sig uttryck i "tomma" läktare och bojkott under så lång tid hjälper ju knappast någon.

Är införstådd i att MN endast är en del av schismen. Men med tanke på de antal år av, en mer eller mindre, bojkott så känns ju en lösning i speciellt närstående. Jag hoppas att UCS till slut kommer visa sig större än ledning/styrelse i denna fråga, återkomma till läktaren, och på så sätt göra skillnad.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av SirDIFalot »

Det handlar fortfarande inte om någon bojkott.

Alla är inte superintresserade av hockey helt enkelt, precis som att många härinne inte är superintresserade av fotboll. Det är inte så att det sitter folk och är supersugna att gå på hockey men av principskäl vägrar gå för att DIF värvade MN. Det finns helt enkelt många vars intresse för hockeyn är rätt milt och smällar som MN-gate tar hårt på det intresse som från början inte var så stort.

Det kändes faktiskt som att en del höll på att hitta tillbaka ifjol, även om man inte tyckte det var jättekul på matcherna så började det ändå bli standard för många att gå på matcherna igen. Där fick tyvärr MN-gate sämsta möjliga tajming.
Expert.
Skriv svar