SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av dutti »

För övrigt - vad är det för jävla drev som körs mot Vikas? Jag lägger inte direkt märke till att hand inlägg är mer negativa än någon annans - det enda jag ser är en massa tomtar i varje tråd som klagar på honom. Nya forumtrenden? Får man va med i gänget om man hakar?
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5729
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av Vikas »

dutti skrev:För övrigt - vad är det för jävla drev som körs mot Vikas? Jag lägger inte direkt märke till att hand inlägg är mer negativa än någon annans - det enda jag ser är en massa tomtar i varje tråd som klagar på honom. Nya forumtrenden? Får man va med i gänget om man hakar?
Shhh!

Om de bara gnäller på mig så blir det inte en massa internbråk mellan de andra!

I'm the bullet sponge!
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av Praetori »

dutti skrev:För övrigt - vad är det för jävla drev som körs mot Vikas? Jag lägger inte direkt märke till att hand inlägg är mer negativa än någon annans - det enda jag ser är en massa tomtar i varje tråd som klagar på honom. Nya forumtrenden? Får man va med i gänget om man hakar?
Det råder brist på anteckningsblock och vi spelar mot ett lag från gnällbältet (det smittar) så folk tager vad de haver, till skillnad från grabbarna på isen just nu.

Typisk måndag skulle jag säga.
In med en fet prilla (på rätt sida) och en fet whiskey (som inte säljs i gnällbältet) så blir det bra.
Senast redigerad av Praetori den 2015-11-16 20:35:36, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av Malto »

Vikas skrev:
dutti skrev:För övrigt - vad är det för jävla drev som körs mot Vikas? Jag lägger inte direkt märke till att hand inlägg är mer negativa än någon annans - det enda jag ser är en massa tomtar i varje tråd som klagar på honom. Nya forumtrenden? Får man va med i gänget om man hakar?
Shhh!

Om de bara gnäller på mig så blir det inte en massa internbråk mellan de andra!

I'm the bullet sponge!
Haha. Världsklass.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av Praetori »

Fan. Kan vi inte kidnappa Kenta från Örebro till oss?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av minalman »

Apropå inavel. Varför släppte vi Kenta Johansson? Hade gärna haft honom i organisationen. Men vi kom väl bara till semi det året och då fick han gå.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av B.I.B.A »

Manijock skrev:Sparka Musse och plocka in en tränare istället. På riktigt, vad jag är trött på den här inavelstänket inom föreningen. "Musse var duktig som spelare hos oss, han är rutinerad och har säkert hunnit titta mycket på ishockey sen han slutade. Han måste kunna leda ett lag. Han kan miljöerna runtomkring Globen, och har sett Djurgårdsemblemet många gånger i sitt liv. Han är mannen vi söker.."

Detsamma gäller Tjomme och Jocke. En av dessa tre är helt okej att plocka in, och där röstar jag på Jocke som skriker allmän kompetens lång väg. Men tre jävla gröngölingar med "Djurgårdshistorik" som enda passande merit på CVt är fan för mycket.
Problemet med Jocke är att han är satt i en roll där jag hellre hade sett någon annan. Att värva spelare och bygga ett lag kräver att man har rätt kontakter och rätt erfarenhet, särskilt om man är i ett lag med begränsade tillgångar. I det fallet hjälper det nog föga att man var en spelare med bra pondus.

Tjomme är väl också ganska grön, dock har han jobbat med hockey under flera år efteråt och det känns som att han har vettiga visioner. Dock matchar inte den nuvarande tränartrion det spelet han vill spela, vilket är ett stort problem där antingen Jocke eller Tjomme måste förändra sin sida framöver.

Värvningen av Håkansson är givetvis så korkad den kan bli, men det förstod väl de flesta direkt.

Håller med om att vi max skulle plockat en av dessa, men mitt val faller nog på Tjomme i det här fallet. Eller Jocke i en annan roll.
Avgå Jocke.
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av mb81 »

Ska inte uttala mig för mycket då jag inte ser matchen. Men vi har 43-13 i skott. Mao verkar vi dominera matchen men spelarna får inte in pucken. Varför är det tränarnas fel?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:Apropå inavel. Varför släppte vi Kenta Johansson? Hade gärna haft honom i organisationen. Men vi kom väl bara till semi det året och då fick han gå.
Trea i grundserien, ut i kvarten mot en storspelande Henke Lundqvist.
Mmh, Those Where The Days, en liten annan kravbild då
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:Ska inte uttala mig för mycket då jag inte ser matchen. Men vi har 43-13 i skott. Mao verkar vi dominera matchen men spelarna får inte in pucken. Varför är det tränarnas fel?
Det folk gnäller på är att PP systemet inte funkar och man inte gör några synbara förändringar vilket tränarna faktiskt kan göra något åt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av minalman »

mb81 skrev:Ska inte uttala mig för mycket då jag inte ser matchen. Men vi har 43-13 i skott. Mao verkar vi dominera matchen men spelarna får inte in pucken. Varför är det tränarnas fel?
Det är den andre tränarens förtjänst (Lill-Kenta) att vi trots skottövertaget aldrig får rena lägen, eller känner oss stressade när vi har tillfällig puckkontroll.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:
mb81 skrev:Ska inte uttala mig för mycket då jag inte ser matchen. Men vi har 43-13 i skott. Mao verkar vi dominera matchen men spelarna får inte in pucken. Varför är det tränarnas fel?
Det är den andre tränarens förtjänst (Lill-Kenta) att vi trots skottövertaget aldrig får rena lägen, eller känner oss stressade när vi har tillfällig puckkontroll.
Precis, det bästa chanserna har Örebro haft.
Närmare 0-2 än 1-1 trots massivt skottövertag, vi är ju hutlöst trubbiga denna afton (också, klart sämst effektivitet i hela SHL, fina grejer att skryta med)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av Stulle »

Hehe, pucken vill inte in. Det går bara inte.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av Praetori »

Örebro har ett så jävla viktigt verktyg i lådan som vi saknar och det är noggrannheten i arbetet på hela banan samt att man åker skridskor hela laget vilket gör att de bara behöver skotta ut pucken snett över eller rakt över mittzon på tom yta och nog fan kommer det en rättvänd spelare där.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar