SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Mattias_87 »

Det kostar ju att producera inhemska ligor. Allt som behövs i TV-rutan för La Liga, Premier League, Champions League, League 1, NHL, KHL, NFL, F1 är ju en expertkommentator då allt annat ingår för dom.
Avskaffa tre mot tre.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Mattias_87 skrev:Det kostar ju att producera inhemska ligor. Allt som behövs i TV-rutan för La Liga, Premier League, Champions League, League 1, NHL, KHL, NFL, F1 är ju en expertkommentator då allt annat ingår för dom.
Fast licensen att få sända dessa ligor måste ju vara oerhört höga. bara Premier League betalar mtg/viasat en halv miljard per säsong för att visa. Och nu har de förlängt det avtalet ytterligare 3 år. Så tror mtg/viasat betalar betydligt mer en Cmore i nuläget.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Kalliasson »

Benjamin L. Willard skrev:Är det nästa säsong det är dags att förhandla rättigheterna till SHL igen?

Om så är fallet hoppas jag att Viasat hugger direkt, är så sjukt trött nu på Cmore. Är ju en helt värdelös sporttjänst för exakt samma summa som viaplay, och då får man ju inte ens film och tv utbudet? Det är ju otroligt dåliga på sälja sina produkter och man känner en viss oro att kvaliteten kommer sjunka mer och mer om det fortsätter på samma bana.

Man betalar alltså ca 300 sek för SHL, HA och allsvenskan för exakt samma pris som La Liga, Premier League, Champions League, League 1, NHL, KHL, NFL, F1 och mer. Är inte det helt jäkla sjukt? Frågade Cmore om det inte var dags att sänka priset nu när det inte har en enda internationell liga kvar, den enda svar jag fick var att det skulle satsa på sina inhemska produkter nu. Man har ju inte sett röken av en sådan satsning.

Hade ju varit grymt skönt om man kunde se Djurgårdens matcher både i allsvenska och SHL på viaplay istället, hade även varit villig att betala lite mer då man får ett mycket bredare utbud. Kul också att vissa fortfarande betalar 199 sek för sitt viaplay konto.
Tv4 play för 300 kr så får du alla sportsändningar + annan skit
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Kalliasson skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Är det nästa säsong det är dags att förhandla rättigheterna till SHL igen?

Om så är fallet hoppas jag att Viasat hugger direkt, är så sjukt trött nu på Cmore. Är ju en helt värdelös sporttjänst för exakt samma summa som viaplay, och då får man ju inte ens film och tv utbudet? Det är ju otroligt dåliga på sälja sina produkter och man känner en viss oro att kvaliteten kommer sjunka mer och mer om det fortsätter på samma bana.

Man betalar alltså ca 300 sek för SHL, HA och allsvenskan för exakt samma pris som La Liga, Premier League, Champions League, League 1, NHL, KHL, NFL, F1 och mer. Är inte det helt jäkla sjukt? Frågade Cmore om det inte var dags att sänka priset nu när det inte har en enda internationell liga kvar, den enda svar jag fick var att det skulle satsa på sina inhemska produkter nu. Man har ju inte sett röken av en sådan satsning.

Hade ju varit grymt skönt om man kunde se Djurgårdens matcher både i allsvenska och SHL på viaplay istället, hade även varit villig att betala lite mer då man får ett mycket bredare utbud. Kul också att vissa fortfarande betalar 199 sek för sitt viaplay konto.
Tv4 play för 300 kr så får du alla sportsändningar + annan skit
Yes, jag kör tv4play. Dock, precis som du säger, är resten av utbudet bara skit. Jag tror man får lägga ca 500 SEK för att få både film, tv och sport utbudet på Cmoreplay. Inte konstigt att Cmore går med miljardförlust varje år. Aja hoppas att det flyttas över till Viaplay i framtiden, både allsvenskan och SHL, Hockeyallsvenskan kan det behålla.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Kall-El »

Själv ligger jag och betalar 200 kronor för viaplay sport ( räknar inte med resten av utbudet som jag får på köpet. )

Hur csports kan ta 300 kronor i månaden för att visa SHL ishockey just nu är inget annat än rent och skärt ocker. ( Alright de kanske visar PSG också kanske skall tilläggas. )

Min uppfattning är att csports borde kosta ungefär hälften av vad Viaplay kostar just nu.

I övrigt skiter jag i satsningar kring matcherna. Räcker gott för mig om bara matcherna filmas med publikljud, om detta skulle innebär sänkt kostnad till mer vettiga 150 kronor i månaden.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av gaspo »

Gissar 7-1 till Frölunda ikväll.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av mb81 »

janneffs
Inlägg: 101
Blev medlem: 2012-08-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av janneffs »

mb81 skrev:ligger Sörensen illa till?

https://pbs.twimg.com/tweet_video/CTuZ2m7W4AArx0h.mp4

Fick ont i magen när jag såg den igår.

Spearing?
janneffs
Inlägg: 101
Blev medlem: 2012-08-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av janneffs »

mb81 skrev:ligger Sörensen illa till?

https://pbs.twimg.com/tweet_video/CTuZ2m7W4AArx0h.mp4

Fick ont i magen när jag såg den igår.

Spearing?
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5735
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Vikas »

janneffs skrev:
mb81 skrev:ligger Sörensen illa till?

https://pbs.twimg.com/tweet_video/CTuZ2m7W4AArx0h.mp4

Fick ont i magen när jag såg den igår.

Spearing?
Den är inte snygg, men för att klassas som spearing så måste man använda spetsen på klubban som ett spjut, därav namnet.
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Davidsson »

mb81 skrev:ligger Sörensen illa till?

https://pbs.twimg.com/tweet_video/CTuZ2m7W4AArx0h.mp4
Skulle förvåna mig om det blir något. Inte särskilt kraftfull och inte med spetsen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av gaspo »

Tycker Mantas ska stå ikväll. Han har gjort ett minst lika bra jobb som Tellan.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 2015-16

Inlägg av minalman »

gaspo skrev:Tycker Mantas ska stå ikväll. Han har gjort ett minst lika bra jobb som Tellan.
E ru helt go eller?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av mb81 »

gaspo skrev:Tycker Mantas ska stå ikväll. Han har gjort ett minst lika bra jobb som Tellan.
Han är ju matchens profil eller vad det heter idag och dessutom brukar man väl dela på målvaktskneget när det är b2b.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL 2015-16

Inlägg av #10 »

Ingen matchtråd??
Låst