Svarta tröjor den 14 november

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
dannyfknd
Inlägg: 36
Blev medlem: 2015-01-21
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av dannyfknd »

SkönaDjurgårn skrev:1. Löjligt och dåligt att byta tröjfärg, det är ju musche och mäns hälsa det handlar om - det räcker så. Dåligt beslut DIF.

2. Ni som går bananas över en sån skitsak är rejält patetiska och har antagligen någon form av obalans i era liv. Ta det lugnt och stötta DIF som vanligt så är allt som vanligt igen i nästa match.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Hej SkönaDjurgårn.

Jag tycker snarare att kalla människor du aldrig träffat eller vet något om för patetiska på internet tyder på en "större obalans i era liv" än att ha en åsikt kring den föreningen man älskar. Så, schas iväg till Flashback nu, dina metoder passar bättre där än här.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av SirDIFalot »

För mig betyder alltid oavsett att jag alltid kommer vara Djurgårdare. Det innebär också att stå upp för föreningen när tillfälliga tjänstemän tar mindre genomtänkta beslut. Att lägga sig ner och acceptera skit som svarta tröjor, skandalerna i Globen, Nilson-värvningen och andra felaktiga ageranden är inte alltid oavsett för mig. Tvärtom.
Expert.
dannyfknd
Inlägg: 36
Blev medlem: 2015-01-21
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av dannyfknd »

SirDIFalot skrev:För mig betyder alltid oavsett att jag alltid kommer vara Djurgårdare. Det innebär också att stå upp för föreningen när tillfälliga tjänstemän tar mindre genomtänkta beslut. Att lägga sig ner och acceptera skit som svarta tröjor, skandalerna i Globen, Nilson-värvningen och andra felaktiga ageranden är inte alltid oavsett för mig. Tvärtom.
Precis så! Bravo!
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av diftobbe89 »

Ne det känns jävligt olustigt att se DIF i svarta tröjor, spelar ingen roll om det är 1 match eller 1000. Vi bör aldrig ställa upp på sån skit, lös det.
Spela fult
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Highwind »

Personligen hade jag det svårt när vi spelade med röda tröjor under en period.. DIF är blått och vi är inte den föreningen som gör undantag för det. Gör om, gör rätt!
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av MartinDIF51 »

En special tröja gör mig ingenting, i det här fallet skulle en mörkblå tröja utan en massa reklam vara väldigt bra. Ha en stor svart-mustasch som logga på magen som det är, blir mer stilrent och vi undviker att lira en färg som har 0 med DIF att göra.
Sedan så skulle det göra att fler vill köpa och då skulle mer pengar kunna samlas in till den viktiga insamling!

Ni som anser att det är O.K att lira i dessa tröjor viker inte bara ner er för ett pissigt beslut av styrelsen (indirekt SHL?) utan ni gör indirekt så att mindre pengar samlas in. "Bra sak" *suck*

Och var bara tyst med moraliseringen kring uttrycket "alltid oavsett", ni är så ute och cyklar när ni tycker att vi andra ska tacka och ta emot allt som styrelsen bestämmer.
Styrelsen ÄR INTE LAGET! Snälla lär er att förstå detta.
Samma skit förra säsongen med Marcus Nilson, att vara kritisk och arg på vår styrelse har inget med vårt stöd till laget och spelare att göra.


Nu har det gått för lång tid, dags för ett nytt beslut om det här. Endast en vecka kvar innan vi möter Frölunda hemma!
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Snazzi »

Ibland undrar jag hur kansliet och styrelsen tänker, det är såpass mycket återkommande problem i hockeyn som aldrig ens skulle kunna bli påtänkta i fotbollen idag. Det snackas om dialog hit och dit med supportrarna, men ändå sker beslut som en majoritet blir upprörda över. Jag är inte alls säker på att DIFhockey vill ha tillbaka den läktarkulturen vi hade för ett par år sedan, iallafall inte med samma personer.

Finns inte en chans i världen att jag sätter min fot på Hovet på lördag om DIF spelar i svart.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
furan85
Inlägg: 82
Blev medlem: 2015-01-30

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av furan85 »

Det är synd att det blir så här, men just nu är det oundvikligt! Låt säga att DIF beslutar att spela i våra vanliga tröjor eller blåa movember tröjor. Hur kommer det se ut runt om i Sverige? Då kommer vi verkligen att bli skrattade och hånade åt, som en förening som fullständigt skämmer ut sig och sitt varumärke! Idag är en annan tid, och hockeyn måste marknadsföra sig på ett helt annat sätt, kalla det jippo eller sabotage. Vi har inte all makt i shl och kan inte gå vår egna väg hela tiden, shl ägs ju som sagt av 13 andra klubbar runt om i Sverige. Nåja några tusen på lördagsmatchen ser det iallafall ut att bli.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

furan85 skrev:Det är synd att det blir så här, men just nu är det oundvikligt! Låt säga att DIF beslutar att spela i våra vanliga tröjor eller blåa movember tröjor. Hur kommer det se ut runt om i Sverige? Då kommer vi verkligen att bli skrattade och hånade åt, som en förening som fullständigt skämmer ut sig och sitt varumärke! Idag är en annan tid, och hockeyn måste marknadsföra sig på ett helt annat sätt, kalla det jippo eller sabotage. Vi har inte all makt i shl och kan inte gå vår egna väg hela tiden, shl ägs ju som sagt av 13 andra klubbar runt om i Sverige. Nåja några tusen på lördagsmatchen ser det iallafall ut att bli.
Vem fan bryr sig?
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Axel_K »

Skämmer ut sig och sitt varumärke?

Vi är DIF. Varför ska vi bry oss om vad klappmongon från Växjö, Linköping eller Färjestad tycker?
Vi är inte som dem, vi ska inte sälja ut oss eller låta någon annan än DIF bestämma över vår klubb.

Ifall vi spelar i svarta tröjor så skämmer DIFhockeys styrelse ut sig, igen.
Vad ska SHL göra ifall DIF går ut i sina blåa tröjor? Ge böter? Okej, fine. Ta den. Den borde gå till insamlingen, DET är till ett gott syfte. Ifall den inte går till insamlingen så hycklar SHL.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Kall-El »

Vad då skämmer ut oss?
Vi skulle snarast stå upp för oss.
Att bara lägga sig platt för något idiotisk plojgrej det är att skämma ut sig. ( Och då menar jag inte denna kampanj utan att spela i svarta tröjor. )
Dessutom sedan när bryr vi oss om vad andra tycker?
Dessutom vet vi ju redan om att media hatar oss och SHL skiter i oss så varför skulle vi bry oss om vad de tycker?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Mattias_87 »

Jobbigt läge vi hamnat i ännu en gång. Nu vet jag inte hur avtalet ser ut med användandet av de svarta tröjorna men det kan kanske bli tal om avtalsbrott isåfall.
Avskaffa tre mot tre.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Axel_K »

Mattias_87 skrev:Jobbigt läge vi hamnat i ännu en gång. Nu vet jag inte hur avtalet ser ut med användandet av de svarta tröjorna men det kan kanske bli tal om avtalsbrott isåfall.
Ifall de skrivit på ett avtal där det står att vi ska spela i svarta tröjor MÅSTE styrelsen avgå. Det är bara idiotiskt.
Likaså ifall de skrivit på ett avtal där SHL bestämmer vilken tröja vi spelar i, match till match.
Att de bestämmer att vi måste ha en mörkare tröja hemma och vit tröja borta, sure.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Mattias_87 »

Axel_K skrev:
Mattias_87 skrev:Jobbigt läge vi hamnat i ännu en gång. Nu vet jag inte hur avtalet ser ut med användandet av de svarta tröjorna men det kan kanske bli tal om avtalsbrott isåfall.
Ifall de skrivit på ett avtal där det står att vi ska spela i svarta tröjor MÅSTE styrelsen avgå. Det är bara idiotiskt.
Likaså ifall de skrivit på ett avtal där SHL bestämmer vilken tröja vi spelar i, match till match.
Att de bestämmer att vi måste ha en mörkare tröja hemma och vit tröja borta, sure.
SHL kanske har skrivit på ett sådant avtal där minoriteten får anpassa sig till majoritetens röst. Precis så som demokrati i en styrelse fungerar.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Andspe »

Hela situationen är bara konstig. Klart ingen ska avgå. Sånt snack är bara trams.

Men jag förstår inte hur ligan tänker. Där kan folk gärna få avgå. För vad håller de egentligen på med? Älskar syftet, men utförandet är helt klart bedrövligt.

Kan någon förklara varför tröjan ska vara svart? Vart ligger syftet med färgvalet? Blått hade jag köpt. Och inte någon mörkblå historia, utan Blå-bandet blått. Då hade tröjan åtminstone uppfyllt ett syfte.

Eller nej, jag förstår inte det heller.

Jag gillar när klubbarna engagerar sig i samhället för att utveckla och bidra utöver att bara spela hockey. Och kampanjen med Mustashkampen, Insamlingar, Intervjuer och filmer i utbildningssyfte är bra.Kanske tom riktigt bra. Men att hålla på och pilla på matchdresser känns inge vidare.

Att det är "gnatets" färg stör mig inte nämnvärt. Hade det varit gnaget från förr så hade det känts betydligt jobbigare. Gnaget känns mer som en sjuk lillebror i dagsläget. Stör mig nästan mer att vi spelar i samma färg som domaren. Vadå 7 matcher... För hårt straff jämförelsevis mot vad andra fått.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skriv svar