Svarta tröjor den 14 november

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av bastis7 »

Vad fan tjuter alla för? Det är en jävla match det gäller...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Mattias_87 »

Jag kan också leva med det i en match.
Avskaffa tre mot tre.
dannyfknd
Inlägg: 36
Blev medlem: 2015-01-21
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av dannyfknd »

Jag tycker det är fruktansvärt och jag blir arg när jag tänker på det. Ytterligare ett bevis på att DIF inte bryr sig ett dugg om aktiva supportrar och stämning på hovet. Jävligt tråkigt. Jag tänker inte gå om detta sker och jag hoppas verkligen att väldigt många stannar hemma. Sen så är det dags för folk att börja ställa krav på ett antal avgångar hos ansvariga. Det här jävla hockeyjippot med vraken och packet, Marcus Nilson, svarta tröjor. Det är för mycket. Ta en tjänst hos Linköping eller Växjö eller liknande förening, där passar era tjänster bättre.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Puckey »

dannyfknd skrev:Jag tycker det är fruktansvärt och jag blir arg när jag tänker på det. Ytterligare ett bevis på att DIF inte bryr sig ett dugg om aktiva supportrar och stämning på hovet. Jävligt tråkigt. Jag tänker inte gå om detta sker och jag hoppas verkligen att väldigt många stannar hemma. Sen så är det dags för folk att börja ställa krav på ett antal avgångar hos ansvariga. Det här jävla hockeyjippot med vraken och packet, Marcus Nilson, svarta tröjor. Det är för mycket. Ta en tjänst hos Linköping eller Växjö eller liknande förening, där passar era tjänster bättre.
Varför ska vår ledning avgå för att ligans styrelse kommer med dumma idéer? Det här är SHL:s idioti, inte vår.
furan85
Inlägg: 82
Blev medlem: 2015-01-30

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av furan85 »

Förstår på ett pytte litet sätt hur folk tänker! Men det är tamefan så att man blir mörkrädd för hur människor beter sig, man önskar att dessa slutar att stödja DIF om allt faller på att Djurgården är med och stöttar Movember, en kampanj mot prostata/testikelcanser. Hur kan ni ens jämföra detta stödjande så illa att förknippas med AIK när vårt härliga gamla Djurgården spelar en match i svarta tröjor? För mig helt obegripligt! Om man känner att man mår så fruktansvärt dåligt över det så är det lika bra att stanna hemma resten av säsongen också. Antingen så stöttar man DIF och våra kämpar nere på isen eller inte.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av minalman »

Ni som säger "det är ju bara en match" måste ju inse att detta bara är början.
Men OK, dambitchvolleyboll måste lira i tajta kläder för att få vara med i OS.
Ser fram emot framtiden...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av MartinDIF51 »

Väldigt tydligt hur vissa inte alls bryr sig om vilken färg på tröjorna vi spelar i utan klappar gärna styrelsen om ryggen för det här, i skuggan av att det är för en bra sak.
Att sälja tröjor och samla in pengar till Movemberinsamlingen är inget någon av oss är emot.
Men att spela i en färg som är irrelevant för prostatacancern (Blåa Bandet) och är den färg våra värsta rivaler bär. Kan någon av er föreställa er att vi skulle kunna spela i svarta tröjor i fotbollen?
NEJ! Likaså påminns vi och hånas för faktumet att vi spelat i Löfbergslila från förr, nu vill vi frivilligt spela i svart!?

Om ni som inte bryr er just inte bryr er .... varför då motarbeta oss supportrar som faktiskt bryr oss? Det finns en hel del av oss som värnar om vår kultur, historia, identitet och stolthet. Fyra saker som inte aldrig ska förolämpas eller behandlas respektlöst. Och jag köper helt att vissa inte är lika fanatiska. Köper att vissa resonerar på ett annat sätt.
Men i det här fallet skadas ingenting med Djurgården, dess supportrar eller främst supporterkulturen av att vi spelar i VÅRA färger. Däremot kommer även en enda match i svarta tröjor splittra oss än mer och distansera än fler supportrar!

Så för er som tycker det är helt okej att spela i svarta tröjor ... vad anser ni vara en bra fajt att ta?

DIF ska ALDRIG spela i svarta tröjor!
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Rix »

Vi ska inte spela i några jävla tröjor som SHL har valt någonsin, oavsett anledning. Jag ställer gärna upp för cancerforskning och absolut för mustaschkampen, men inte något jävla jippo från SHL.
Både min far och farbror drabbades av skiten för x antal år sen, men klarade sig båda som tur är, det betyder inte att jag vill se DIF i svarta tröjor. Blå bandet är ju de som står bakom, varför är inte tröjan blå?
dannyfknd
Inlägg: 36
Blev medlem: 2015-01-21
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av dannyfknd »

Puckey skrev:
dannyfknd skrev:Jag tycker det är fruktansvärt och jag blir arg när jag tänker på det. Ytterligare ett bevis på att DIF inte bryr sig ett dugg om aktiva supportrar och stämning på hovet. Jävligt tråkigt. Jag tänker inte gå om detta sker och jag hoppas verkligen att väldigt många stannar hemma. Sen så är det dags för folk att börja ställa krav på ett antal avgångar hos ansvariga. Det här jävla hockeyjippot med vraken och packet, Marcus Nilson, svarta tröjor. Det är för mycket. Ta en tjänst hos Linköping eller Växjö eller liknande förening, där passar era tjänster bättre.
Varför ska vår ledning avgå för att ligans styrelse kommer med dumma idéer? Det här är SHL:s idioti, inte vår.
Vi behöver inte spela i svart om vi inte vill. Vad ska dom göra? Sparka ut oss ur ligan? Att acceptera detta är för mig samma sak som att säga att vår 125åriga historia inte är något värt. Ledningen ska ställas till svars för varför dom inte slog bakut direkt när det här förslaget kom. Dom vet inte ens om att det här spelar roll för deras kärnsupportrar. Det räcker för en avgång, med marginal. Lägger man ihop det med Marcus Nilson, hockeyjippot och annat jävla förakt mot supportrar är det för länge sedan dags att byta ut folk med ansvar för detta. Att få med sig sina supportrar på tåget är DIFs viktigaste fråga, dess mest värdefulla resurs, och dom som styr har ingen aning om det. Avgå!
Användarvisningsbild
JackHeart
Inlägg: 48
Blev medlem: 2012-07-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Åkersberga

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av JackHeart »

Åter igen glömmer några av våra supportrar vårt kanske viktigaste och mest använda valspråk.

ALLTID OAVSETT

Det betyder faktiskt just alltid oavsett vad. Oavsett om vi måste spela en match i svarta tröjor. Oavsett vad faktiskt. Jag förstår att man vill protestera om man tycker något är dumt eller knäppt, men protestera på rätt sätt. Att bojkotta en match och inte stödja laget i vårat hjärta är inte rätt. Det är inte spelarna som valt att ha svarta tröjor på sig. Vi skall stötta vårat lag. Alltid oavsett.

Protestera dock gärna. Skrik högt på medlemsmöten, organisera demonstration utanför något kontor, skicka protestlistor eller vad fan som helst. Men att skita i sitt lag för att dom tvingas spela i svart EN match då lever man inte efter Alltid Oavsett, och kan inte vara riktig supporter.
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Davidsson »

JackHeart skrev:Åter igen glömmer några av våra supportrar vårt kanske viktigaste och mest använda valspråk.

ALLTID OAVSETT

Det betyder faktiskt just alltid oavsett vad. Oavsett om vi måste spela en match i svarta tröjor. Oavsett vad faktiskt. Jag förstår att man vill protestera om man tycker något är dumt eller knäppt, men protestera på rätt sätt. Att bojkotta en match och inte stödja laget i vårat hjärta är inte rätt. Det är inte spelarna som valt att ha svarta tröjor på sig. Vi skall stötta vårat lag. Alltid oavsett.

Protestera dock gärna. Skrik högt på medlemsmöten, organisera demonstration utanför något kontor, skicka protestlistor eller vad fan som helst. Men att skita i sitt lag för att dom tvingas spela i svart EN match då lever man inte efter Alltid Oavsett, och kan inte vara riktig supporter.
+1

Vi ska alltid stå bakom laget!

Edit: Det är inte färgen på tröjan som i slutändan har betydelse, det är färgen på själen/hjärtat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av SkönaDjurgårn »

1. Löjligt och dåligt att byta tröjfärg, det är ju musche och mäns hälsa det handlar om - det räcker så. Dåligt beslut DIF.

2. Ni som går bananas över en sån skitsak är rejält patetiska och har antagligen någon form av obalans i era liv. Ta det lugnt och stötta DIF som vanligt så är allt som vanligt igen i nästa match.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Caveman »

ALLTID OAVSETT betyder inte att man ska svälja all skit som klubben gör, man kan alltid gömma sig bakom AO, det uttrycket har blivit väldigt misshandlat av folk som tror att man ska stå bakom klubben vilka beslut dom än tar.

Misshandlade supportrar
Mackan Nilson
Jippo på Stadion med bajen & aik
Svarta matchtröjor


Detta är saker som en DIF supporter inte kan stå bakom, så kom inte farandes med Alltid Oavsett så fort det börjar att bli lite obekvämt, när aktiva supportrar med rätta ifrågasätter DIF Hockeys agerande i vissa frågor.


Svarta tröjor den 14 november - NEJ!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Jepe »

Caveman skrev:ALLTID OAVSETT betyder inte att man ska svälja all skit som klubben gör, man kan alltid gömma sig bakom AO, det uttrycket har blivit väldigt misshandlat av folk som tror att man ska stå bakom klubben vilka beslut dom än tar.

Misshandlade supportrar
Mackan Nilson
Jippo på Stadion med bajen & aik
Svarta matchtröjor


Detta är saker som en DIF supporter inte kan stå bakom, så kom inte farandes med Alltid Oavsett så fort det börjar att bli lite obekvämt, när aktiva supportrar med rätta ifrågasätter DIF Hockeys agerande i vissa frågor.


Svarta tröjor den 14 november - NEJ!
Tack! Just så är det! Alltid Oavsett är nog det mest missförstådda uttrycket hos en stor mängd Djurgårdare.
2014-04-07, vad hände?
dannyfknd
Inlägg: 36
Blev medlem: 2015-01-21
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av dannyfknd »

JackHeart skrev:Åter igen glömmer några av våra supportrar vårt kanske viktigaste och mest använda valspråk.

ALLTID OAVSETT

Det betyder faktiskt just alltid oavsett vad. Oavsett om vi måste spela en match i svarta tröjor. Oavsett vad faktiskt. Jag förstår att man vill protestera om man tycker något är dumt eller knäppt, men protestera på rätt sätt. Att bojkotta en match och inte stödja laget i vårat hjärta är inte rätt. Det är inte spelarna som valt att ha svarta tröjor på sig. Vi skall stötta vårat lag. Alltid oavsett.

Protestera dock gärna. Skrik högt på medlemsmöten, organisera demonstration utanför något kontor, skicka protestlistor eller vad fan som helst. Men att skita i sitt lag för att dom tvingas spela i svart EN match då lever man inte efter Alltid Oavsett, och kan inte vara riktig supporter.
"Riktig supporter", "Alltid oavsett"

Zzz.

Nej, alltid oavsett är en korkad jävla inställning till det. Vadå alltid? Skulle det vara okej om vi bytte till svarta tröjor permanent? ALLTID OAVSETT! Om vi skulle ha svastikor över hela hjälmarna? ALLTID OAVSETT! Om vi skulle slå ihop oss med gnaget? ALLTID OAVSETT! Det är ett riktigt jävla dumt argument. Jag har haft säsongskort i 11 år. I både topp och botten. Det behöver inte betyda att jag låter föreningen förändras till något jag avskyr utan att försöka göra något åt det. Och det mest effektiva, för att få stollarna på kansliet att förstå vad dom gör för något, är en tom och tyst arena.

Det här är mina argument och mina åsikter och att du skulle hålla ditt supporterskap över mitt skrattar jag åt.

Edit: Och vad menar du med valspråk? Vart röstar jag? Eller du kanske menar slogan eller budskap?
Senast redigerad av dannyfknd den 2015-11-07 18:44:36, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar