SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av -daniel- »

Vi förlorar det här i andra perioden, make till temposänkning som vi gör har jag sällan skådat. Så jävla urkass inställning där & onödigt. I tredje höjer vi tempot men lyckas tappa in två puckar.

Att gnagar- Guter avgör var såååå förutsägbart. Förvånad att inte Trucken också gjorde mål dock. :lol:
Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av Jim Morrison »

captcash skrev:
Jim Morrison skrev:
Berra skrev:Karlskrona hade alltså två skott på mål i tredje?
Och folk tycker vi gör en dålig match? Ibland blir det såhär. Kanske det suraste jävla sättet att förlora på dock.
Nej det blir inte så här för ALLA andra lag.. bara oss... underskattning, jag vet inte.. men det är en dålig insats. Vi SKA kunna stänga såna här matcher, precis som alla andra lag gör mot ett skitlag som CoCo.. annars har vi gjort en dålig insats!
Inte just mot Karlskrona utan andra lag där det ena laget dominerar större delar av matchen men förlorar poäng. Sagts förut men tonläget hade varit väldigt annorlunda om dom inte lyckas få in några slumppuckar. Surt, individuella blunders i stunden som sänker oss men annars tycker jag vi gör det bra.

Men det verkar bara vara jag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av Andspe »

Viktigaste matchen i år sett till att öka åskådarantalet, mot Karlskrona, och vi förlorar...
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av Rix »

Pinsamt att förlora mot KHK, snälla aldrig globen igen. Sämsta jävla arenan på länge. Ni som klagar på oss som går tidigt för att köpa öl, kan berätta att i första periodpausen tog det 35 minuter att få och dricka ölen vilket ledde till att jag missade 10 minuter av andra, inför tredje gick vi när period 2 var slut och missade 8 minuter av sista. Visst kan man absolut skippa bärsen, men när man går på hockey ska man kunna beställa och dricka en öl utan att riskera att missa nästan en hel period hockey. För jävla dåligt
Senast redigerad av Rix den 2015-10-31 18:48:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av Davidsson »

Vad är det som fel? Spelidé/taktik, ledarskap, prestation, inställning? Dags att dom börjar rannsaka sig själva för något behöver hända/ändras. Sånt som händer duger inte 2 ggr i rad mot KHK.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4529
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av captcash »

Jim Morrison skrev:
captcash skrev:
Jim Morrison skrev:
Berra skrev:Karlskrona hade alltså två skott på mål i tredje?
Och folk tycker vi gör en dålig match? Ibland blir det såhär. Kanske det suraste jävla sättet att förlora på dock.
Nej det blir inte så här för ALLA andra lag.. bara oss... underskattning, jag vet inte.. men det är en dålig insats. Vi SKA kunna stänga såna här matcher, precis som alla andra lag gör mot ett skitlag som CoCo.. annars har vi gjort en dålig insats!
Inte just mot Karlskrona utan andra lag där det ena laget dominerar större delar av matchen men förlorar poäng. Sagts förut men tonläget hade varit väldigt annorlunda om dom inte lyckas få in några slumppuckar. Surt, individuella blunders i stunden som sänker oss men annars tycker jag vi gör det bra.

Men det verkar bara vara jag.
Mja, om du läser mina inlägg i dagens tråd så ser du att jag inte är nöjd ett smack från start till slut... men men, different views helt enkelt.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av Edin »

Hur var Mantas idag egentligen? Han släppte ju alla kassar på "fel" sida av planen, sett ur mitt perspektiv, så det var lite svårt att avgöra, men visst borde han tagit några puckar? Tänker på deras andra och tredje mål.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av MarcusDaze »

Ska man se det från den ljusa sidan så är det ju bättre att KHK tar poäng av oss än något lag vi tävlar med om en slutspelsplats.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av Jim Morrison »

Edin skrev:Hur var Mantas idag egentligen? Han släppte ju alla kassar på "fel" sida av planen, sett ur mitt perspektiv, så det var lite svårt att avgöra, men visst borde han tagit några puckar? Tänker på deras andra och tredje mål.
Mantas gjorde ingen bra insats idag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av minalman »

Kort sagt. Klantas.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av dutti »

Nä fyfan vilken jävla rövmatch rätt igenom. Vad fan sysslar vi med? Jävlar vad trött jag blev.

En extra jävla bajshög till alla korkade rövarslen i klacken. Tror vi hade 5 sånger igång samtidigt ett tag.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av Davidsson »

MarcusDaze skrev:Ska man se det från den ljusa sidan så är det ju bättre att KHK tar poäng av oss än något lag vi tävlar med om en slutspelsplats.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det är bättre att CoCo tar poäng av laget som utmanar oss om en slutspelsplats.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av Praetori »

Det kan bli en mörk november.
Å andra sidan kan det vara nyttigt att åka på däng mot strykgäng som KHK så spelarna inte börjar tro att de är störst bäst och vackrast.

Det finns uppenbarligen saker att jobba med även om jag tycker att vi gör en överlag bra match. Målen är lite ofokus och en del otur/tur och sånt som händer i hockey och kanske är det inte där som det skall kritiseras utan på matchen som helhet där vi inte gör skitgörat i 60 min.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av MarcusDaze »

Davidsson skrev:
MarcusDaze skrev:Ska man se det från den ljusa sidan så är det ju bättre att KHK tar poäng av oss än något lag vi tävlar med om en slutspelsplats.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det är bättre att CoCo tar poäng av laget som utmanar oss om en slutspelsplats.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är ju givetvis ännu bättre men jag väljer en förlust mot KHK alla dagar i veckan före en förlust mot LHF..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av Davidsson »

Såg matchen sporadiskt men har inte första kedjan det oroväckande svårt att ta sig fram till heta målchanser?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar