SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17523
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 2015-16

Inlägg av SirDIFalot »

Förmodligen av samma anledning som han har vit reklam på byxan. Någon som har den loggan har köpt reklamplatsen.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8117
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Mattias_87 »

SHL har börjat sälja supporterkläder. Detta är bland annat våran tröja:
http://shop.shl.se/Servlet?page=product.jsp&anr=SHL0201
Avskaffa tre mot tre.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: SHL 2015-16

Inlägg av B.I.B.A »

Mattias_87 skrev:SHL har börjat sälja supporterkläder. Detta är bland annat våran tröja:
http://shop.shl.se/Servlet?page=product.jsp&anr=SHL0201
Vad fan är detta? Och vart går pengarna för det som säljs?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

SHL 2015-16

Inlägg av minalman »

I en annan tråd debatteras kring temat att damhockeyn känns mer äkta. Här ser vi beviset.
SHL-brandade Djurgårdshalsdukar???
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av litto »

Haha på riktigt, finns det verkligen någon som kan tänka sig köpa en SHL-luvtröja? haha herregud vilken plastliga.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Think if... »

Ja, mycket ska man vara med om...
Using Tapatalk
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2015-16

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Förmodligen av samma anledning som han har vit reklam på byxan. Någon som har den loggan har köpt reklamplatsen.
Det är bara Little som har rosa. Man köper väl inte reklam på en tröja?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Malto »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:Förmodligen av samma anledning som han har vit reklam på byxan. Någon som har den loggan har köpt reklamplatsen.
Det är bara Little som har rosa. Man köper väl inte reklam på en tröja?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Råkat tvätta den med nåt rött?
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av bastis7 »

Undra om Fjollan i Luleå får gå fri den här säsongen med!
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Metal Machine »

Håller med om att det känns jävligt plastigt att SHL trycker upp grejer. Det tragiska är dock att dessa är snyggare än DIF hockeys egna. Skärpning.
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 817
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Rojk »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:Förmodligen av samma anledning som han har vit reklam på byxan. Någon som har den loggan har köpt reklamplatsen.
Det är bara Little som har rosa. Man köper väl inte reklam på en tröja?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vissa lag har reklamplatser på individuella spelare. Tror våra juniorlag hade så förut, eller om det bara var på hemsidans spelarpresentation som sponsornamnet stod.
It's easier to be an asshole to words than to people
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Pogue Mahone »

Någon som har läst "Så tjänar stjärnorna
i ditt favoritlag i SHL" ifrån aftonblasket? blir seriöst chockad, irriterad och uppgiven när jag läste det. Vi är verkligen i en helt annan liga än de andra lagen när det kommer till hur mkt som kan spenderas på spelare. Våran bäst betalde spelare är på plats 56 eller 58 på den där listan.

färjestad och växjö är de två lag som har flest spelare som får mer betalt än våran bäst betalda. De har 8st spelare vardera som får mer betalt... sinnes
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Pogue Mahone skrev:Någon som har läst "Så tjänar stjärnorna
i ditt favoritlag i SHL" ifrån aftonblasket? blir seriöst chockad, irriterad och uppgiven när jag läste det. Vi är verkligen i en helt annan liga än de andra lagen när det kommer till hur mkt som kan spenderas på spelare. Våran bäst betalde spelare är på plats 56 eller 58 på den där listan.

färjestad och växjö är de två lag som har flest spelare som får mer betalt än våran bäst betalda. De har 8st spelare vardera som får mer betalt... sinnes
Nu har jag inte läst listan, men är inte det från förra säsongen? Då hade vi ju många spelare med allsvensk lön fortfarande.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: SHL 2015-16

Inlägg av B.I.B.A »

Benjamin L. Willard skrev:
Pogue Mahone skrev:Någon som har läst "Så tjänar stjärnorna
i ditt favoritlag i SHL" ifrån aftonblasket? blir seriöst chockad, irriterad och uppgiven när jag läste det. Vi är verkligen i en helt annan liga än de andra lagen när det kommer till hur mkt som kan spenderas på spelare. Våran bäst betalde spelare är på plats 56 eller 58 på den där listan.

färjestad och växjö är de två lag som har flest spelare som får mer betalt än våran bäst betalda. De har 8st spelare vardera som får mer betalt... sinnes
Nu har jag inte läst listan, men är inte det från förra säsongen? Då hade vi ju många spelare med allsvensk lön fortfarande.
Skulle tro att deras siffror är baserade på spelarnas inkomst förra året.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Davidsson »

En vilseledande rubrik. Har lite att göra med löner från sin arbetsgivare. Anger endast taxerad inkomst från förra året. Dock ligger DIF spelarna långt ner på listan, vilket tyder på att våran lönenivå är betydligt lägre än många andras men att Säcken skulle ha högst årslön i DIF tvivlar jag på.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Låst