DIF Hockey Dam - Kvalserien till Riksserien

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: DIF Hockey Dam - Kvalserien till Riksserien

Inlägg av Kall-El »

Hade inte spelat någon roll om det rört sig om herrhockey eller damhockey. Att börja snacka om antal åskådare samt försök att satsa på att slå publikrekord i en match känns bara så Brajen...

... För att sedan helt glömma bort sektionen / laget ifråga till nästa satsning.
DIF-DIF
Inlägg: 62
Blev medlem: 2015-01-20
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: DIF Hockey Dam - Kvalserien till Riksserien

Inlägg av DIF-DIF »

Kall-El skrev:Hade inte spelat någon roll om det rört sig om herrhockey eller damhockey. Att börja snacka om antal åskådare samt försök att satsa på att slå publikrekord i en match känns bara så Brajen...

... För att sedan helt glömma bort sektionen / laget ifråga till nästa satsning.

Det var inte riktat som kritik mot dig personligen utan jag tycker bara att det blir en allmänt gnällig inställning när det skrivs om damlaget.
Du har definitivt en poäng med att det är värdelöst med storpublik i en match och dåligt med publik på resterande matcher.
Vad kan man göra för att generellt höja publiksiffran något?
Kanske kan det gå att lägga matcherna i anslutning till herrarnas matcher? Nu vet jag att vi gör det med juniorernas matcher ibland och det ger förmodligen inte något jättelyft men kanske blir det några extra åskådare.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: DIF Hockey Dam - Kvalserien till Riksserien

Inlägg av Kall-El »

Vill du ha ett helt ärligt svar tror att det blir ohyggligt svårt att skapa intresse för damhockey. Det är redan så mycket annat som "äter tid" och att sälja in till övriga familjen att låta en kväll till försvinna tror jag inte många kommer lyckas med.

Det enda jag skulle kunna se fungera är att man kombinerade ihop damhockey med käk och skapar någon form av "after work" där sporten bara blir en liten del av helheten. En annan möjlighet hade ju varit att se damhockeyn som en del av en förfest typ på fredags eller lördags kvällar och låta ölen flöda under matchens gång.

Är dock inte säker på att något av alternativen hade gett så stora positiva effekter på antalet besökare.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: DIF Hockey Dam - Kvalserien till Riksserien

Inlägg av B.I.B.A »

12-0 i sista matchen och 30 vinster av 30 möjliga. Helt ok första år för DIF Dam.

Bra jobbat alla!
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Hockey Dam - Kvalserien till Riksserien

Inlägg av Salas »

Hittade ingen vettig tråd om damlaget, så jag lyfter min lilla fundering i den här tråden. Jag bettar en del på ishockey, och kikade idag in på odds i Riksserien och såg att en Djurgårdsseger mot aik imorgon ger 2,2x pengarna efter full tid. Min spontana reaktion är att det är ett av de största överoddsen som jag någonsin sett, och jag funderar på att satsa en hel del på raka tvåan. Men innan jag gör det så tänkte jag kolla om det är någon som är lite insatt och vet om det finns något skäl till det högt satta oddset? Hur kan aik vara satta som favoriter? Jag förstår absolut ingenting, då jag hade förväntat mig runt 1.40-1.50 på den raka tvåan...
Är det bara att tuta och köra eller ska jag ta mig an drabbningen mer försiktigt än vad som är tanken för tillfället?
Tacksam för expertråd! :wink:
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIF Hockey Dam - Kvalserien till Riksserien

Inlägg av Magnutz »

Salas skrev:Hittade ingen vettig tråd om damlaget, så jag lyfter min lilla fundering i den här tråden. Jag bettar en del på ishockey, och kikade idag in på odds i Riksserien och såg att en Djurgårdsseger mot aik imorgon ger 2,2x pengarna efter full tid. Min spontana reaktion är att det är ett av de största överoddsen som jag någonsin sett, och jag funderar på att satsa en hel del på raka tvåan. Men innan jag gör det så tänkte jag kolla om det är någon som är lite insatt och vet om det finns något skäl till det högt satta oddset? Hur kan aik vara satta som favoriter? Jag förstår absolut ingenting, då jag hade förväntat mig runt 1.40-1.50 på den raka tvåan...
Är det bara att tuta och köra eller ska jag ta mig an drabbningen mer försiktigt än vad som är tanken för tillfället?
Tacksam för expertråd! :wink:
Inget är safe i sport men våra damer är bra och rent skicklighetsmässigt bör de vinna.. sen om det sker eller ej... Jag tror jag ska sätta ett par hundringar på dem iaf.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF Hockey Dam - Kvalserien till Riksserien

Inlägg av Godnoken »

Vart hittar man dom här oddsen...? 8)

Nvm, hittade. Nu skall det bettas.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: DIF Hockey Dam - Kvalserien till Riksserien

Inlägg av Glory1 »

Hur jävla bra är Andre Dalen? Tittat statistiken på ett par matcher och känns som att hon alltid gör hattrick. Tittade poängligan nu också och den leder hon ju överlägset :D
Skriv svar