Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Sorry men det är fakta att klacken blir lidande om bondefamiljer kommer upp till Stockholm och tar med sig två st småbarn och ställer sig i klacken.
Det finns som sagt en familjeläktare av en anledning.
Ledsen om jag träffade en öm punkt.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av ciirree »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Sorry men det är fakta att klacken blir lidande om bondefamiljer kommer upp till Stockholm och tar med sig två st småbarn och ställer sig i klacken.
Det finns som sagt en familjeläktare av en anledning.
Ledsen om jag träffade en öm punkt.
Men lägg ner. Snälla. "Bondefamiljer". "Kommer upp till Stockholm".
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av vr6power »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Sorry men det är fakta att klacken blir lidande om bondefamiljer kommer upp till Stockholm och tar med sig två st småbarn och ställer sig i klacken.
Det finns som sagt en familjeläktare av en anledning.
Ledsen om jag träffade en öm punkt.
En bondefamilj är nog minst lika mkt värd som du. Bara patetiskt peka ut och nervärdera en viss grupp av människor bara för dom inte bor i sthlm. Jag bor i Norrbotten äger skotrar som är dyrare än bilarna men inte är jag lapp och renägare för det dock håller jag på Djurgården.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av minalman »

Vissa tror och beter sig som att klacken är vår VIP- läktare.
I Djurgårdsfamiljen är alla lika välkomna och lika mycket värda.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock
Inlägg: 7820
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Manijock »

De flesta infödda Sthlmarna jag träffar på våra matcher visar dock rejält med respekt och aktning för en "bonde" som jag. Känner sig väldigt inkluderad på läktaren. Finns dock enstaka betongfall som fortfarande bor i mammas källare, som ploppar upp emellanåt. Men inget allvarligt!
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Enbom »

Alla är välkomna, men barnfamiljer gör sig bäst på familjeläktaren. Inte mer än så.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Axel_K »

Det har ingen betydelse om det är en barnfamilj från Östermalm, Södermalm, Göteborg eller Haparanda. Ifall ungen/ungarna är för unga så hör de inte hemma i klacken.
Jag skulle säga att 10-12+ är okej ifall föräldrarna tar i och sjunger ordentligt, men typ 4-5åringar borde vara på familjeläktarna för deras örons skull också.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17529
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av SirDIFalot »

Det är viktigt att folk med rätt mentalitet står i klacken. Så kan man ju säga. Sen ska man ju inte dra alla över en kam. Men det är klart att folk som är uppväxta här kanske i större utsträckning oftare har rätt mentalitet.

Själv är jag inget helgon. Tappar duktigt med motivation när klacken är så usel som den är idag. Man får konstant vara beredd med skämskudden för att när som helst kan "tio bönder klappa i otakt" eller annan pissramsa komma helt utan anledning.
Expert.
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Davidsson »

Vad tycker ni är sämst?

Att stå i klacken å sjunga med måttlig inlevelse och entusiasm, men man står där i 3x20 minuter.

eller

Sjunga helhjärtat i ca 15 min pga av att man prioriterar ölen.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Kalliasson »

Davidsson skrev:Vad tycker ni är sämst?

Att stå i klacken å sjunga med måttlig inlevelse och entusiasm, men man står där i 3x20 minuter.

eller

Sjunga helhjärtat i ca 15 min pga av att man prioriterar ölen.
det ena utesluter inte det andra, viktigast e väl ändå att man faktiskt sjunger. Problemet ligger väl snarare i att många inte sjunger långa stunder.
Användarvisningsbild
Farstakostym
Inlägg: 147
Blev medlem: 2015-02-21

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Farstakostym »

Chet Pickards järnkaminer!
Riktnr08
Inlägg: 63
Blev medlem: 2015-01-11
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Riktnr08 »

Jag brorsan och några kompisar brukar ställa oss i klacken när det är derbyn och dylikt. ( vi har säsongskort på sittplats i fotboll och hockeyn i vanliga fall ) När vi väl ställer oss där har jag haft på samtliga matcher tokhuvudvärkt blodsmak i munnen och när jag efter Gnaget derbyt kasta av mig tröjan på väggen hemma så satt den kvar på väggen efter svetten. Så ska det vara annars kan man lika gärna sitta ner på långsidan och hjälpa till när det behövs.
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Kungen »

Självklart är alla välkomna till klacksektionen, oavsett om man kommer från stan eller Växjö. Däremot ska de stå upp och sjunga (inte mumla!) hela matchen.

Sen att vissa (inkl mig själv), går när det är två min kvar av perioden för att hinna få i sig bärs förstår jag fullt ut. Bygg ut barerna så slipper det hända.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Cirith Ungol »

Framförallt så bör man få ta med ölen in. Det är väl bättre att njuta av biran långsamt än att hälla i sig den på kort tid för att hinna tillbaka till matchen, speciellt när köerna kan vara långa.
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Túrin Turambar »

Vi ligger bara trea i publiksnitt hittills. Frölunda rår vi ju förstås inte på, eftersom de brukar snitta fler åskådare än Hovet tar in, men det grämer mig lite att Malmö är före oss med ca 800 personers marginal. Det är kanske nyhetens behag som spelar in lite för dem, men ett snitt på ca 7700 personer som de har är vasst.
Skriv svar