DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: DIF i Media

Inlägg av #10 »

Riktnr08 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true


Har nån redan klistrat in den här?
Är ju en plus-artikel :(
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 286
Blev medlem: 2005-06-09

Re: DIF i Media

Inlägg av Webmaster »

Inga plus-artiklar kommer tillåtas att klistras in här då det handlar om upphovsrättsskyddat material.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: DIF i Media

Inlägg av DIF_Soldier »

Bra jobbat, Raus.... Jösses.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: DIF i Media

Inlägg av captcash »

Trist... men Aftonbladet är bara full av skit och t.ex. fotbollsnyheter för PL så sitter de bara o kopierar The Sun och The Mirror rakt av (på tal om copyright skyddat material)... Så som sagt trist att man inte kan läsa deras fjant-artiklar men kommer fan inte sakna skiten, må den sosse-tidningen brinna i helvetet tillsammans med Leksand nån vacker dag!

Nu ska jag sura med en virre och fundera över hur vi lyckades göra 2 mål på 40+ skott...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

Tydligen klassas det som en nyhet att skjuta 6% över en period på fyra matcher. Fattar ingenting.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -thoresen/

Arizona landade på 6.9% i NHL ifjol. Tampa Bay på 10.67%. Skickliga skyttar men också något som styrs mycket av tur.

Kan garantera att varenda lag i NHL hade minst ett par fyra matcher långa perioder där man hade en effektivitet på 6% eller sämre.
Expert.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Axel_K »

Löjligt. Att vi har låg effektivitet betyder ju, efter hur matcherna varit, att vi skapat många lägen men inte satt dem. Bättre att ha låg effektivitet med många skott i få omgångar så att det lossnar rejält sen än att ha få lägen men sätta många mål. Det håller inte i längden vilket vi såg ifjol.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

Axel_K skrev:Löjligt. Att vi har låg effektivitet betyder ju, efter hur matcherna varit, att vi skapat många lägen men inte satt dem. Bättre att ha låg effektivitet med många skott i få omgångar så att det lossnar rejält sen än att ha få lägen men sätta många mål. Det håller inte i längden vilket vi såg ifjol.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Ja, det är ju mycket bättre att kunna titta där och se oss i botten än om vi hade varit i topp. Så det är ju bra info satt säga. Inget akut problem som måste lösas.
Expert.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Axel_K »

SirDIFalot skrev:
Axel_K skrev:Löjligt. Att vi har låg effektivitet betyder ju, efter hur matcherna varit, att vi skapat många lägen men inte satt dem. Bättre att ha låg effektivitet med många skott i få omgångar så att det lossnar rejält sen än att ha få lägen men sätta många mål. Det håller inte i längden vilket vi såg ifjol.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Ja, det är ju mycket bättre att kunna titta där och se oss i botten än om vi hade varit i topp. Så det är ju bra info satt säga. Inget akut problem som måste lösas.
Ser det ut sådär efter 35 omgångar kan vi börja oroa oss något, om vi inte skjuter jävligt mycket och gör många mål.
Gör ju hellre 8 mål på 100 skott under 3 matcher än 5mål på 50 skott under 3 matcher.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
johan_80
Inlägg: 343
Blev medlem: 2012-08-30
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av johan_80 »

Man brukar säga att så länge vi spelar ganska bra med mycket skott å allt så brukar målen komma..
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

Mårthen Bergman
‏@marthenbergman
Hej världen! Vad har ni för frågor till Jocke Eriksson, sportchef i Djurgården Hockey? @NordicBetSV



Podd med Jocke Eriksson väntar.
Expert.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: DIF i Media

Inlägg av Kall-El »

Jag har två frågor direkt:

Har vi verkligen rätt balans på vår backbesättning? ( Känns uppenbart att vi saknar styrka och defensivt kunnande när det handlar om spelet utan puck. )

Dags att ge upp detta nya offensiva spel och istället satsa på att få ordning på försvarsspelet. ( Det sistnämnda kanske inte är möjligt dock med tanke på hur vår backbesättning ser ut. )

Edit:

Skulle också vara kul att få reda på hur vilka kvalifikationer som Musse Håkansson har som gör han till ett bra tredjeval? Där hade jag i alla fall velat få in en riktigt bra istränare istället eller en taktiker. Håkansson känns ju mer som Jockes och Tompas "kompis" eller förlängda arm ner i båset...
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: DIF i Media

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Tio spelare som har överraskat
http://bloggar.aftonbladet.se/hockeyblogg/

Marcus Högström, b, Djurgården
En pådrivare som tar ett ansvar över hela isen. Har utvecklat sitt defensiva spel i år samtidigt som hans offensiva uppåkningar består. Nyttig back för Djurgården eftersom han kan bryta mönster i matcher med egna initiativ.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Axel_K »

Benjamin L. Willard skrev:Tio spelare som har överraskat
http://bloggar.aftonbladet.se/hockeyblogg/

Marcus Högström, b, Djurgården
En pådrivare som tar ett ansvar över hela isen. Har utvecklat sitt defensiva spel i år samtidigt som hans offensiva uppåkningar består. Nyttig back för Djurgården eftersom han kan bryta mönster i matcher med egna initiativ.
Håller med där, han har spelat upp sig REJÄLT i egen zon men han kan bättre än så. Han är vår äldsta back (vilket han inte borde vara) men han borde fortsätta jobba på defensiven och tänka efter innan han kör sina forward-rushes ner i zon. Spelar han med fel forwards som inte kan ta hand om defensiven (Rundqvist) kan det bli farligt annars. Men ja, väldigt bra hittills!
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: DIF i Media

Inlägg av captcash »

Jag är fortfarande lite chockad/impad hur han lyckas driva upp pucken i offensiv zon.. killen känns tokslö på rören, förflyttar sig som en atlantångare och ändå glider han ibland rakt igenom 3 försvarare och kommer upp i slottet... är det magiska kroppsfinter elr hur fasen gör karln?

Either way, tycker också Högström börjar växa fram till en bra tvåvägs-back, synd bara att han inte har lite mer speed som sagt, men man kan ju inte få allt!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ourz
Inlägg: 23
Blev medlem: 2012-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av ourz »

Ibland när Högström glider fram sådär så tänker jag på Kenny Jönsson. Inga jämförelser i övrigt.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
Skriv svar